13. 5. 1993.

Bajaga & Instruktori - Muzika na struju

Produkcija "Stig" - LP-Z-1-02-01
1993


1. Muzika na struju (3:56)
2. Grad (3:49)
3. Gde si (4:06)
4. Grudi nosi kao odlikovanja (3:23)
5. Mali svira gitaru (3:11)
6. Lolita (4:33)
7. Na grani (4:38)
8. Jedino to se zove ljubav (5:04)
9. Ovo je Balkan (3:02)
10. Marinina tema (3:57)

11. Nakostrešena mačka (3:18)
12. Golubica (5:14)


Muzika i tekst: M. Bajagić, osim 10, muzika: Ž. Milenković
Aranžmani: M. Bajagić, A. Lokner i D. Jovanović, gitare
Produkcija: A. Lokner, M. Cvetković i M. Bajagić
Koproducent: Ivica Vlatković
Sviraju: Bajaga & Instruktori, Krle, Neša Japanac, Pera Joe
Pevaju: bajaga, Instruktori, Tanja Jovičević, Marija Mihajlović, Kristina i Aleksandra Kovač
Vrišti: Luka
Snimano u studiju "Pink", snimatelj: M. Cvetković i I. Vlatković (bubanj), Igor Borojević (marinina tema)
Foto: Vukica Mikača
Generalni sponzor: "Gavrilović TS"
Recenzent: Saša Dragić

Glavni urednik i producent: Milan Đuričić



Muzika na struju

Kad moje uši čuju muziku na struju
tad moje srce bije u ritmu melodije
kada moje uši čuju muziku na struju
tad moje srce bije u ritmu melodije

Ti možeš i da odeš ali moraš da se vratiš
ti mnoge stvari shvataš, ovo ne možeš da shvatiš
jer niko, niko ne može da zna
kad muzika svira šta osećam ja

Ja volim zvuk motora i kad škripe gume
a klasiku voli onaj ko razume
ptice pevaju lepo al' uvek istu pesmu
i voda dobro teče kada odvrnem česmu

Ja volim boju glasa ko što ima ona
i volim kada šapuće mi preko telefona
i muziku kad mi propusti kroz žicu
ja dočekam je s osmehom na licu


Grad

Te noći stigao sam kasno
napolju padala je kiša
kao igla sam se provuko kroz mrak
i čim sam otključao vrata
na nebu sevnula je munja
pomislih, Bože, da li je to dobar znak?

Dole su svetleli neoni
kao šareni baloni
mokre ulice su pevale
a ja sam sam u ovom gradu
i polako gubim nadu
da će stvari da se promene

Ovo je grad u kome nema razloga
da noćas budeš sam u njemu
ovo je grad u kome nema razloga
da noćas budeš sam u svemu
ovo je strašno velik grad
i zato nema razloga da budeš sam u njemu
ovo je strašno velik grad
i zato nema razloga da budeš sam u svemu

Ovo je strašno velik grad
i zato nema razloga da budes sam
u njemu
ovo je strašno velik grad
i zato nema razloga da budes sam
u svemu

Tad je zazvonio telefon
a ja ne volim telefon
jer više ne verujem nikome
ma nek' se prekine tišina
makar zvonila mašina
namestih glas i rekoh - slušam te

A sa druge strane žice
i brate, da mi vidiš lice
to nije priča, to je muzika
uopšte ne znam šta mi priča
a znam da ne čuh takav glas
a to nije glas već pesma anđela

Ovo je grad u kome nema razloga
da noćas budeš sam u njemu
ovo je grad u kome nema razloga
da noćas budeš sam u svemu
ovo je strašno velik grad
i zato nema razloga da budeš sam u njemu
ovo je strašno velik grad
i zato nema razloga da budeš sam u svemu

Pomislih - to me neko loži
mangupi snimili su traku
i sad se smeju tamo u mraku
pitam je - da li lažes?, kaže - lažem
ja ne znam šta ću da joj kažem
možda ipak i ne folira

Te noći stigao sam kasno
napolju padala je kiša
kao igla sam se provuko kroz mrak
i čim sam otključao vrata
na nebu sevnula je munja
pomislih, Bože, da li je to dobar znak?

Dole su svetleli neoni
kao šareni baloni
mokre ulice su pevale
a ja sam sam u ovom gradu
i polako gubim nadu
da će stvari da se promene

Ovo je grad u kome nema razloga
da noćas budeš sam u njemu
ovo je grad u kome nema razloga
da noćas budeš sam u svemu
ovo je strašno velik grad
i zato nema razloga da budeš sam u njemu
ovo je strašno velik grad
i zato nema razloga da budeš sam u svemu
ovo je grad u kome nema razloga
da noćas budeš sam u njemu
ovo je grad


Gde si

Stotine kilometara daleko od mene
il' prostim jezikom, sa one strane reke
gde noću gore duše, planine i kuće
i neke svetiljke sad toliko daleke

Hiljadu krikova i iscepkanih slika
hiljadu užasa i strahova u noći
hiljadu stvari o kojim ne želiš da pričaš
hiljadu onih o kojim nećeš moći

Gde si, Bože, gde si
crni se dani ređaju u nizu
šta još da se desi
tako daleko, a tako, tako blizu

Sada je neko drugačije doba
i pevaju se neke druge pesme
na kraju veka razlupala se slika
i ništa više isto biti ne sme

Sve one ulice što poznavao sam dobro
niz koje ove noći niko neće proći
svi oni ljudi koje voleo sam mnogo
a videti ih više nikad neću moći

Gde si, Bože, gde si
crni se dani ređaju u nizu
šta još da se desi
tako daleko, a tako, tako blizu

Za jedan dan desilo se trista
ova glava više nikad neće biti ista
za jedan dan desilo se trista
ova zemlja više nikad neće biti ista

Gde si, Bože, gde si
crni se dani ređaju u nizu
šta još da se desi
tako daleko, a tako, tako blizu


Grudi nosi kao odlikovanja

Gde se Dunav sastao sa Savom
moja duša preko reke pređe
razum mi se rastao sa glavom
pomrčina spustila na veđe

Moćna vodo, najslađa slobodo
pomeri me iz ovoga stanja
moja draga dok kraj tebe hoda
grudi nosi k'o odlikovanja

Zaklele se, samo srcu služe
mirišljave latice od ruže
i kad ljube, a i kada neće
usne vrele kao plamen sveće

Opekle me, bolelo me nije
i ne bi me ohladila Sava
to priznajem, ali ona krije
kako noću s anđelima spava

I dok spava, najteža joj kazna
mene sanja svake druge noći
ona sanja milovanja razna
i pita se da li ću joj doći

Zaklele se, samo srcu služe
mirišljave latice od ruže
i kad ljube, a i kada neće
usne vrele kao plamen sveće

Gde se Dunav sastao sa Savom
moja duša preko reke pređe
razum mi se rastao sa glavom
pomrčina spustila na veđe


Mali svira gitaru

Mali svira gitaru od četvrte svoje godine
i ima duge prste, zato svira najbolje
mrzi matiš, voli fudbal, ne zna Hegel, Kant
Bog je hteo da to dete bude muzikant
hajde, dete
neka lete rakete

Već sa 12 svira mnogo bolje nego Džoni, be good
jer 12 čuka vežbe ljudi, to je stvarno jedan žešći trud
kažu da je bio brži nego brzi voz
još u vreme dok se nije otkačio skroz
hajde, dete
neka lete rakete

Ova pesma nema reči koje svako zna
ovaj ritam nije ritam jedan, jedan, dva
ova pesma meni služi da isteram bes
ova pesma svako telo pokreće na ples

Mali svira gitaru od četvrte svoje godine
i ima duge prste, zato svira najbolje
mrzi matiš, voli fudbal, ne zna Hegel, Kant
Bog je hteo da to dete bude muzikant
hajde, dete
neka lete rakete

Dok su drugi klinci igrali pred školom klikere
mali je menjao žice i vežbao harmonije
kažu da je bio brži nego brzi voz
još u vreme dok se nije otkačio skroz
hajde, dete
neka lete rakete

Novine su pune laži, na TV-u rat
prazne priče, prazne reči silaze niz vrat (niz moj vrat)
to sigurno nije ono što bih hteo ja
ova pesma može sve to zlo da otera


Lolita

Ja osećam da dolaziš jer kiša odma' prestane
i ulice ponesu osmeh koji dobro znam
u kosi nosiš upletenu svetlo znane nestane
i prsten sa tri kamena mi ispuštaš na dlan

Ti hoćeš da te zavodim, a ne znaš jezik magije
ti hoćeš da te osvojim, a ne znaš da li znam
ja hoću da te zagrlim i kažem tajnu najveću
i najlepšu od tajni koje želim da ti dam

Hej, Lolita
da l' je to ljubav ili strast
hej, Lolita
nad mojim srcem imaš vlast

Dok pričaš zrile jabuke, rasterujem im oblake
ispuni mi tri želje i ispričaj mi san
da ludujem, da zavolim i nikad da ne ostarim
izmenjenu istinu ureži mi na dlan


Na grani

Carinici stranci
kad na stranoj grani
ugledaju pasoš moj
kao indijanci
otvore mi ranci
pa mi kažu - čovek, stoj!

Da l' si čovek emigrant
il' si mozda azilant
kako misliš da ćeš kod nas ući
ako te i pustimo
da li da ti verujem
da ćeš jednom ipak ići kući

Ja mu kažem - baš sramota
ja sam čovek patriota
i ovde sam samo kratko poslom
moj južnjački nervni sistem
ne bi mog'o da izdrži
kakve veze imam ja sa Oslom

On me gleda s one strane grane
misli da sam došao zbog šane
on me gleda s one strane grane
pita me da l' uzgajam banane

On te gleda s one strane grane
misli da si došao zbog šane
on te gleda s one strane grane
pita te da l' uzgajaš banane

Ja mu kažem - ti i tvoja grana
upravo sam stigao s Balkana
nit' mi prija ova vaša klima
nit' mi prija ova vaša hrana
totalno smo drugi mentalitet
ti i tvoje dosadne kolege
od kad je kod nas u zemlji sranje
kad vas vidim, ja dobijem pege

Meni srce preskače kad kuca
on me pita - da l' se kod vas puca
ja mu kažem - ponekad kad mora
inače je više stvar folklora

On me gleda s one strane grane
misli da sam došao zbog šane
on me gleda s one strane grane
pita me da l' uzgajam banane

On te gleda s one strane grane
misli da si došao zbog šane
on te gleda s one strane grane
pita te da l' uzgajaš banane


Jedino to se zove ljubav

Ne pitam ništa
jer znam da znaš, ja znam da znaš
potpuno sami
na ovom svetu što nije naš

Nemoj da brineš
kad srce zna i nebo zna
ti imas mene
a tebe ja, a tebe ja

Jedino to se zove ljubav
jedino to ti treba sada
i ti i ja u ovom gradu
lek protiv mraka koji vlada

Dan ima zoru
a nebo zna
ti imaš mene
a tebe ja

Ti imaš mene
a nebo zna
ti imaš mene
a tebe ja


Ovo je Balkan

Ovo je ovde Balkan - zemlja iz sna
između moćnih sila dobra i zla
tu svako može biti dušman i brat
svakih pedeset leta izbije rat

Ovu su zemlju pravili
i ratnici i pesnici
i različiti bogovi

Ovo je ovde Balkan - mirisni cvet
totalno nerazumljiv za ceo svet
i svako može biti dušman i brat
svakih pedeset leta izbije rat


Marinina tema

Marina
nacrtaj grad i ulice
i talas
i masline i brodove

Kad svetlo
kapije grada otvara
ta senka
kraj tebe neću biti ja

Marina
podeliće na slogove
i more
i smrtnike i bogove


Nakostrešena mačka

Ja u mojoj glavi nosim samo tvoje ime
i kraj tvoga imena stavio sam tačku
moje noge hodaju, a komanduje njima
misao što liči na nakostrešenu mačku

Ti prilaziš a ja vidim samo tvoje oko
gledam tvoje oko k'o avion pistu
sokolovo oko, to je sve što ima soko
a ti imaš lepe oči i još bolju bistu

Ljubiću te, pomislićeš dolazi oluja
ljubiću te, pomislićeš da te drma struja
razorno te tvoje usne deluju na mene
osećam se k'o torpedo koje će da krene

Ti si prošla k'o što vetar prolazi kroz grane
klizila si niz ulice sa sunčane strane
kao glečer što lagano odlazi ka jugu
iz mog srca oružjem si isterala tugu


Golubica

Zbog tebe bih pošao tamo
gde oblaci odlaze samo
golubice
sa moga srca odlepršaj u svet

Otopi me Božanskim dahom
i dušu mi posipaj prahom
godine zla da izblede što pre

Pomiluj sve klince Balkana
nahrani nas, mir nam je hrana
golubice
sa moga srca odlepršaj u svet

Učini da i nama svane
i dodirom isceli rane
godine zla da izblede što pre

Mir zovemo, mir neka bude
i radosne pronađe ljude
golubice
sa moga srca odlepršaj u svet

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma