27. 8. 2007.

Hladno pivo - Knjiga žalbe [~]

Menart - 385601090412
2007


1. Couvert (instrumental) (1:32)
2. Carstvo pasea (3:12)
3. Nije sve tako sivo (3:46)
4. Superman * (3:43)
5. Planeta (5:00)
6. Ranjeni i ludi (3:06)
7. Biološki sat (2:58)
8. Kaže stari ** (2:16)
9. Konobar (3:12)
10. Sreća (3:38)

11. Pitala si me... (3:47)
12. Džepni bog (4:58)


* Pjesma iz filma "Pjevajte nešto ljubavno" Gorana Kulenovića
** Dio pjesme korišten u filmu "Pjevajte nešto ljubavno"

Zoki HP / električne gitare, akustare, prateći vokal
Deda HP / klavijature, sintevi
Suba HP / bubnjevi i udaraljke razne, prateći vokal
Mile HP / vokal
Šoki HP / bass gitare razne, prateći vokal
Stipe HP / truba, prateći vokal

Tekstovi / Mile
Glazba / Zoki, Šoki, Suba, Mile
Urednik izdanja / Stipe B. Mađor
Studio / Present (listopad, 2006 / veljača, 2007)
Snimao / Deny
Miksao / Ken
Producent / Denyken
Mastering / Brad Blackwood - Europhonic Masters (Memphis, Tenesee)
Preprodukcija / selo Brezik, Lika (desetodnevne kondicijske pripreme, pretprodukcija albuma i demo snimke)
Logistika / Tyson HP (u ulozi glavne kuharice i vozačice)



Couvert (instrumental)

"vokal je malo pretih"

svirali
/ Suba
/ Šoki
/ Zoki
/ Deda

gosti
/ Astro i Oskar Bajs (viju-viju i wah-bass)



Carstvo pasea

Ti znaš da slika ne laže
Na kauču leži mladi tata
Nosi majicu boje stalaže
Nosi oči u tonu laminata

A njihov sin prigodno lijep
Nikad neće dobit' po turu
Nije k'o tvoj da vadičep zabija
Ravno u kožnu garnituru

Tamo gdje boje ne bodu oči
Živi božica IKEA
Pitaš se da l' ćeš ikada moći
U dvobojno carstvo pàsenta

Kad ti muž ne paše uz ruž
Kad ti sin ne paše uz kamin
Da li postoje šanse da ćeš ikad uz njih uskladit' nijanse?
Kad ti muž ne paše uz ruž
Kad ti sin ne paše uz kamin
Dala bi sve, i sebe i muža i malog da možeš ući u katalog

Uzalud ti muž lupa i zvoni
Na vratima je nova brava
Sin je zaključan u kupaoni
Odluka teška, ali prava

Letjelo je danas ujutro
U velikom luku s balkona
Sve što nije plavo il' žuto
Sad je u pàsentu prazna soba

I dok ležiš gola i sama
Imaš super ideju
Da se baciš i sama
Pa da bude baš sve u pàsentu

Kad ti muž ne paše uz ruž
Kad ti sin ne paše uz kamin
Da li postoje šanse da ćeš ikad uz njih uskladit' nijanse?
Kad ti muž ne paše uz ruž
Kad ti sin ne paše uz kamin
Dala bi sve, i sebe i muža i malog da možeš ući u katalog

svirali i pjevali
/ Suba
/ Šoki
/ Zoki
/ Mile
/ Deda
/ Stipe

gosti
/ Deda (tćuuuu!)
/ trgovački putnici tvornice nameštaja
/ Stipe (nova brava)



Nije sve tako sivo

Red suza, red bijesa zbog SMS-a
Tvoje duševno stanje je poput lasagne
Zar na tebi da štedi? Da te tako uvrijedi?
Crven u licu gnječiš limenku piva

Njezin «sori» po Vuku i :) na ekranu
Idu ruku pod ruku kao sol na ranu
Zar nakon svega joj nisi ni poziva vrijedan
A zbog nje si preš'o na 09?

Barem te nitko neće mučiti sa francuskom dramom
Posudit ćeš si film sa Žanklodvandamom
Zbogom filmovi bez boje i odresci od soje
Pozvat ćeš kod sebe sve frendove svoje
Treba ti par promila muška idila
I barem tona TESTOSTERONA!!!!

Nije sve, nije sve tako sivo
Kad imaš s nekim otić' na pivo

I dok Žan izbija bubreg nekom sporednom liku
Ti od suza jedva i da vidiš sliku
Zbog nje su dečki pišali sjedećki
Sad, jebi ga, šta ćeš, sjediš i plačeš
Treba ti par promila, muška idila
I barem tona TESTOSTERONA!!!!

Nije sve, nije sve tako sivo
Kad imaš s nekim otić na pivo

svirali i pjevali
/ Suba
/ Šoki
/ Zoki
/ Mile
/ Deda
/ Stipe

gost
/ Denyken



Superman

Obeć'o sam ti bio brda i doline
Kad sam kleknuo pred tebe na rizol.
Rekoh, pokaži zvijezdu koju da ti skinem
S dvadeset se život činio kao švedski stol

A na nama je samo da odlučimo kamo
Sve će se drugo već nekako naći
Tvoj Superman s fudbalerkom
Će se već nekako snaći

Sad nas gledam u tom crno bijelom spotu
Što ga farovi auta vrte na stropu
Pokušavam u sebi posložiti stvari
Ali ne znam da l' im je mjesto u srcu il' glavi.

I dalje smo tu ti, ja i moj tata
Naša velika ljubav na premalo kvadrata
I dalje moja draga sad spava
U sobi gdje sam lijepio slike iz Brava

Dao bih sve te noći da ostanem taj čovjek u tvojim očima

Pun mi je kurac više praznih priča
I malog macchiata i velikih Hrvata
Večeras me pred zgradom čeka ekipa
I sutra ćemo zauvijek zalupiti vrata

I ako što krene po zlu, pitat ćeš me sigurno
Molim te, reci mi, što ti je to trebalo?
Shvati me, strah me je da tebi ne potonem
Moram znati da sam probao dati

sve u svojoj moći da ostanem taj čovjek u tvojim očima

svirali i pjevali
/ Suba
/ Šoki
/ Zoki
/ Mile
/ Stipe

gost
/ Zoki (kapodaster)



Planeta

Draga ljubavi jedina,
S koje si planete?
Dopusti mi da malo i ja
S tobom budem dijete

Hajde, daj mi jedan đir u svom svemirskom brodu
Da vidim tu zvijezdu s koje dolaziš ti
Kada budem u stanju da ti shvatim putanju
Bit ću mjesec tvoj i suputni

kDraga ljubavi jedina,
S koje si planete?

Hajde, daj mi jedan đir u svom svemirskom brodu
Da promolim glavu malo iznad ozona
Gore, gdje ti nisi ti i gdje ja nisam ja
Mi ćemo možda i biti savršen par

Draga ljubavi jedina,
S koje si planete?

svirali i pjevali
/ Suba
/ Šoki
/ Zoki
/ Mile
/ Stipe
/ Deda

gosti
/ Šoki (dupla bass gitara)
/ Zoki (gitara na rubu)



Ranjeni i ludi

Dosta sam dugo šarao svijetom
Samoću liječio kvantitetom
Na putu sreo ljude, ranjene i lude
I više put' opečene
I u strahu nedorečene

Zato ne jebem više jeftini clichè
Da se samo o onoj pravoj piše
Pa zar nijedna pjesma, nijedan stih
Za onih milijun pogrešnih koje su bile tu
Kad nisam imao nju

Kad sam vikendom staj'o na rubu
I kad je nedjelja zjapila k'o crna rupa
Meni su neprave pružile ruku
I poljupcima odvukle do jutra

Nisu bile glupe, vjeruj mi
Svaka je znala
Kad nema velike ljubavi
Dovoljna je i mala

Nisu bile glupe, vjeruj mi
Svaka je znala
Da šutnja je zlato i da riječi se troše
Možda to nije to ali nije ni loše

Kad nema velike ljubavi
Dovoljna je i mala!

svirali i pjevali
/ Suba
/ Šoki
/ Zoki
/ Mile
/ Stipe

gost
/ Mile (akustična gitara)



Biološki sat

Prečvrsto ga držiš za ruku
Gledaš ga pretjerano zaljubljeno
Kada vas zajedno sretnem onako odvratno sretne
U shopingu nedjeljom

Zar si zaboravila već
Il' si mu zaboravila reć'
Da te on ne pali od prvog dana
I da ste zajedno samo da ne ostaneš sama

Nisam ti rekao tad al' ću ti reći sad
Jebem i tebe i tvoj biološki sat

Reci mi da li si to na sniženju
Jer je potražnja bila premala?
Hajde zajebi tu priču nego ispravi kičmu
Pa taman se i ne prodala

Kad vas vidim to je domaći film
Loši glumci i još gori scenarij
Pa mogu efekti i biti korektni
ali sumnjam, čisto sumnjam u HAPPY END

svirali i pjevali
/ Suba
/ Šoki
/ Zoki
/ Mile
/ Stipe

gosti
/ Krešimir Oremuš (Small house brown) - usne harmonike
/ Šoki - graaagraaaa
/ Zoki - slide



Kaže stari šta nam fali

Kaže stari šta nam fali
Nismo žedni, nismo gladni
Žedan znam da nije
Otkad ne radi samo pije

Stan je dobio od firme
One bivše domovine
Tu je stao nije krao
Nije htio? Ma nije znao

Pošten bez ambicija
Luzerska tradicija
Pošten bez ambicija
Je moja definicija

Kaže stari: «što vam fali su bar neki ideali!
Ili netko da vas tlači da niste samo potrošači! «
Ja ne kužim kaj on brije, nisam rođen tol'ko prije
Al' izbjegavam tenzije zbog njegove mi penzije

Pošten bez ambicija
Luzerska tradicija
Pošten bez ambicija
Je moja definicija

tekst i glazba:
/ Hladno pivo
/ Z. Runjić

svirali i pjevali
/ Suba
/ Šoki
/ Zoki
/ Mile
/ Stipe
/ Deda



Konobar

Konobar zijeva, vani lagano sviće
A ja pijan k'o deva bih još naručio piće
Ali kakva blamaža, jezik lamata krivo
Ne zna kako se kaže pelin i pivo

Srećom nije seljober, pa da previše pita
Nego pametan ober što iz očiju čita
Svu moju bol mada nisam ni pisn'o
Pa stavlja na stol još jednom isto
I to je ta kap koja preljeva čašu
Plačem k'o slap dok naginjem flašu

Kad si dvojica tak' pašu to je bolje od seksa
Jedan dodaje čašu, a drugi eksa
Oni nije ni priglup, ni naravi škrte
I uvijek mi kriglu natoči do crte

Zašto sam ja uvijek ta jebena stranka
I zašto ti nisi bar s one strane šanka
Zašto sam ja uvijek ta jebena stranka
Zašto srodna duša mora baš biti muška???

svirali i pjevali
/ Suba
/ Šoki
/ Zoki
/ Mile
/ Stipe
/ Deda

gosti
/ Dalibor Paurić (mandolina, bass prim)
/ Zdravko Malec (harmonika)
/ Igor Barić (violina)



Sreća

Kako ne bi okolo gledali
Niz ulice su nam poredali
Velike slike u boji na kojima točno stoji
Kako izgleda sreća kad se uveća
A mi svakog jutra kao vojnici
Idemo po svoje mjesto na slici

Sreća u braku ima mamu i tatu
I zdrave zube na jumbo plakatu
Sreća je bijela suprugova žena
Koja koristi pravi deterdžent
Za uredni i čisti ambijent

Pod neonom hipermarketa
Gdje nasmijana lica guraju kolica
U naručju jeftinijeg svijeta
Tamo nas čeka, tebe i mene
Blistava sreća u pola cijene

Što nam treba u životu
Za tu sreću, pa na stotu?
Jedan klik u photoshopu
I već smo spremni za Europu

Kako ne bi okolo gledali
Niz ulice su nam poredali
Velike slike u boji na kojima točno stoji
Kako izgleda sreća kad se uveća

svirali i pjevali
/ Suba
/ Šoki
/ Zoki
/ Mile
/ Stipe
/ Deda

gosti
/ Dalibor Paurić (mandolina, bass prim)
/ Zdravko Malec (harmonika)
/ Zoki (kapodaster, el. gitara bez pojačala)



Pitala si me

Pitala si me zašto tvoje ime
Nikad ne provlačim kroz rime
Zašto ga ne nikad ne ukrasim metaforama krasnim
Pa da se time hvališ kolegicama s posla

Ma nema šanse nema tih para
Da mi budeš dio repertoara
Pa da tvoje ime pjevuši 'ko stigne
Da si svatko tek tako na brzinu puni tišinu

Mislim da bih razbio gitaru
Da čujem da te fućkaju na pisoaru
Da me jednog dana gledaš poniženo
Iz kuta dućana gdje je sve u pola sniženo

Ova pjesma o tebi koja si mi sve na svijetu
Ovaj pokušaj da kažem neizrecivo
Će se naći jednom na nekom CD-u
Imati naslov cijenu i Bar code

Zar da radio voditelj kreštava glasa
Preko naše himne traži vlasnike pasa
Da se cereka, kao dobra je zeka
U svaki jebeni singl ubaciti jingle
Ništa nije sveto
Sve je bruto i neto,
Sve je zabava

Bitno da nešto svira za žedna uha
Da nikog ne dira dok pere il' kuha
Da narodu skrati onih osam sati
I da lijepo stane između dvije reklame

svirali i pjevali
/ Suba
/ Šoki
/ Zoki
/ Mile
/ Stipe
/ Deda



Džepni bog

Večeras je meč svih mečeva
To je meč koji obećava
Tribine drhte k'o životinja bijesna
Dva Boga u ringu kojima je zemlja pretijesna

Gledam te vjerske huligane
Kako nam broje zadnje dane
Kliču svome Übermenschu
Da digne cijeli svijet u benchu

Moj je Bog jači od tvog
Moj je Bog jači od tvog
S obje tribine čuju se iste himne
Moj je bog jači od tvog
Moj je bog jači od tvog
U njegovo ime se lakše gine

Pokušavam skužit' što ih fura
Kroz taj svijet karikatura
Sve što im se u glavi vrti
Su pakao, raj i strah od smrti

Ja i tom strašnom junaku
Gore na oblaku skidam kapu
Ali mi duša nije toliko plaha
Da ću ga voljet' iz straha

Tvoj je Bog jači od mog
Tvoj je Bog jači od mog
U njegovo ime se lakše gine
Tvoj je Bog jači od mog
Tvoj je Bog jači od mog
Moj nije visok, snažan, nabildan ni lijep
ali mi fino stane u džep

Moj džepni Bog je uvijek uz mene
On prati me, i to na duge pruge
On je samo moj, samo moj heroj
Pa nema potrebe da s njime gnjavim druge

Moj džepni Bog će Bogu tvom pokazati Boga!!

svirali i pjevali
/ Suba
/ Šoki
/ Zoki
/ Mile
/ Stipe
/ Deda

gosti
/ Dalibor Paurić (mandolina, bass prim)
/ Zdravko Malec (harmonika)
/ Zoki (električna gitara bez pojačala)
/ Deda (slučaj selotejp)
/ Suba (češljugar)




Suba / Sonor SQ 2, Pro-mark, Zildjian, Remo
Šoki / Aries basses, Ashdown bass amplifications, Warwick strings, Jim Dunlop picks & straps
Zoki / Aries string guitars, Ashdown Fallen Angel amps, SIT strings, Jim Dunlop picks, straps, capos & slides

Knjigu žalbe podržali (rakijom, pivom, vinom, piletinom, uštipcima, ličkim krumpirom, slaninom, kućom, vulkanizacijom, drvima, sjekirom, ćebadima, strujom, planinskim zrakom, kavama, pjesmom, prijevozom, zvukom, instrumentima, pojačalima, mikrofonima, žicama, trzalicama, palicama, činelama, glasom, riječju, savjetima, strpljivošću, dvoranom, slikom i djelom, namještajem, kuglom, statiranjem među ruševinama, plesom, plačem, rigoletom, internetom, te moralno i emocionalno): baka Jela, obitelj Mihelić, Pero poštar i susjedi, nepoznati vulkanizer, Nikola Tesla, Tina Puhalo, Dunja, Arijan i Alan Šabić, Irena, Klokan, Aljoša, Krimpa, Hogar, Pišta (Brule, Brule!), Jimmy, Esad, Žac Radočaj, Krešo, Dalibor, Zdravko, Igor, Bojan Modlic i ekipa iz Music centra, Momo, Centar za kulturu Susegrad (Goli beton), Mihaela, Zlatko Borgudan, Darko Stričak, klub penzionera Plive sekcija vrt, Miro Marš, Snješka, Ivana, Enko, Jurgen, Beba, dječja kolica sa umjetnom bebom organskog porijekla, Gonzo i golub Dinko, Ana, Boris, Cindra, naša vjerna publika, naše obitelji... Hvala kreativnoj agenciji Nukleus i Tomislavu Ivičinecu / tiskari IT graf.

Posljednji pozdrav našem vjernom fanu Roku iz Pule.



(P) Menart / (C) Gajba Rec.

Pogled u kuhinju
Knjige žalbe ispisana je manje više gdje i većina pjesama Hladnog piva – u mojoj kuhinji, najinspirativnijem mjestu na svijetu, između 22 i 03 sata poslije ponoći. Obično otvorim flašu piva pa lagano krenem dok ne sklopim kostur pjesme. Onda to snimim pa odem leć`. Ako mi se ujutro još sviđa kostur bacam se k`o estetski kirurg na isti dok se ne pretvori u ljepoticu. Nakon toga ju izvodim van, točnije na probu pa se malo falim dečkima iz benda. Oni joj kupe šešir, šminku i šarene haljine. Dopuštam da joj rade što hoće ako joj ne diraju sise i guzicu.

Prva pjesma koju sam tako izveo van bila je  Pitala si me. Iako zvuči kao ljubavna pjesma ona je nastala iz frustracije što će sve što ikad napišem završiti uniformirano na plastici u nekoj kutiji, na nekoj polici na kojoj će se laktarit s drugim kutijama a možda će na kraju završiti u slumu cede shopa: U onoj košari sve za 10 kuna.  Tu smo pjesmu mijenjali mali miljun puta i tek u Lici pronašli savršen ritam i gitarističku dionicu za refren.
Biološki sat je pak nastao u roku odmah, naprosto mi izletio iz glave prošle zime dok sam čistio snijeg ispred kuće. Dofuro sam je na probu odsvirao iliti bolje rečeno otprangijao i  odurlao. Suba i Šoki su odmah našli savršen ritam. A kad se Zoki latio slidea imali smo pjesmu. Nisam bio u studiju kad je došao Krešo Oremuš s usnom harmonikom ali mi je Suba pustio na mobitel njegovu paklenu dionicu.Odljepio sam. Kakav genije! Kad smo već kod genija moram naglasiti da Zoki na ovom albumu nadmašio samog sebe, naročito u pjesmi Ranjeni i ludi gdje je odsvirao trotonsku ili kao što  mi u Pivu volimo reć, socijalnu solažu od koje se svaki put naježim.

Ideja za Supermana došla mi je kad sam slušao Meeting Across the River od Springsteena. I met this guy and I m gonna do him a little favour tonight bio je stih koji mi nije izlazio iz glave. Godinama! Kakvu to jebenu uslugu? Ne znam još uvijek ali se nadam da će me sad konačno ostavit na miru. Napisati pjesmu je često jedini način na koji se mogu riještiti stiha koji me proganja. Mislim da sam od svih ovu pjesmu najduže pisao. Skoro dvije godine.

Negdje u to vrijeme sam bio u vezi koja nije imala neku perspektivu. Razmišljao sam što se sve treba dogoditi da ona profunkcionira i jedino riješenje vidio da se preselimo negdje jako jako daleko. Recimo na Saturn. Tako je nastala Planeta, balada o  ljubavi u zrakopraznom prostoru, bez konteksta, roditelja, frendova, posla...

Odsvirao sam je na probi i cijelo vrijeme ponavljao da nisam još gotov, da će osim te dvije strofe i nazovi refrena bit tu još neki C dio. Ali štogod da sam napisao zvučalo je ko strano tijelo. Te dvije strofe jednostavno nisu trpili društvo pa sam na kraju odustao. Ali dečki iz benda nisu i zato je ovo njihova pjesma.

Kaže stari je još jedna od rijetkih stvari koje su nastale na probi. Imao sam tekst i pjevao ga preko one melodije iz Couverta. Onda su došli dečki s tim ravnim the Strokes groovom i  tekst se savršeno priljubio uz ritam a Dedina kljava donica u najboljoj maniri Deep Purple meets Lazar Ristovski pjesmi je dala završbi šlif. Nemam pojma otkud se Runjić pojavio u cijeloj priči ali je lego ko budali Šamar. Carstvo pasea sam napisao na Braču. Imao sam samo tekst i melodiju refrena pa sam se bojao da li ćemo naći pravo riješenje za  strofe. Vrtili smo je na probu sve dok nismo došli do ovog mutanta od pjesme Kad je Zoki u studiju provalio KUPI, KUPI; KUPI  KAUUUČ skoro sam se udavio mikrofonom od smjeha.

Nije sve tako sivo je također nastao iz zajebancije. Sama ideja da je tip dobio nogu SMSom jerbo ona štedi na impulsima mi bila za umrijet od smjeha. U prvoj verziji se on trebao obratit svojim frendovima za duševnu pomoć i od njih biti grubo odjeban kao što takvi papučari i zaslužuju. Znate one plačipičke  koji se sjete frendova tek kad dobiju nogu.

Konobar je napisan iz sličnog male-bonding stanja duha. Čitao sam dozlaboga dosadnu biografiju genijalnog Tom Waitsa kad mi je u kasni sat sinula ideja za Konobara. Ova pjesma nema nikakve veze sa homićima kao što me to nedavno pitala jedna radio voditeljica. Kako je ideja za ovaj album bila da ne bude šarolik već monolitan i koncizan, razmišljali smo Konobara ostavit za sljedeći album. Deniken se žalio cijelo vrijemeAli je bilo već prekasno. Svi smo ga već pjevušili.

Džepni bog  se rodio iz zadnjeg stiha. Moj će bog tvom bogu pokazati boga. Mislim da je to bilo negdje u vrijeme kad su u Danskoj objavljene Muhamedove karikatura. Nastao je također u kuhinji ali u Njemačkoj.

Iako je po apokoliptičnom početku  vrlo blizak s Par pitanja ( netko iz benda predložio je da se zove Još par pitanja) meni se završetak pjesme ćini optimističniji, vedriji nekako utješan. Kao što bi dobar Bog i trebao biti. Pjesmu pa i album završava Stipe s temom tako jednostavnom i ljepom da ju mogu slušati satima.

Deniken je na snimanju Šamara jednom prilikom rekao da Hladno pivo ima puno sreće. Ja baš nisam shvatio što dobre pjesme imaju sa srećom. Uostalom bio je to naš peti album pa nemoguće je nam se svaki put put baš posrećilo.  Ali što je kemija benda nego upravo to-sreća. Zar nije sreća da sam našao okružen ljudima na istoj valnoj duljini, ljudima koji neće odsvirati pjesmu a da ju prije toga nisu shvatili? Kad Zoki dofura dobar rif ili Šoki zanimljivu temu na basu ili Suba počne lupat ritam na koji savršeno legnu tekst i melodija koju sam napisao noć prije onda moram priznati da je  sreća glavni začin u mojoj kuhinji.

Živjeli!

www.hladnopivo.hr

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma