7. 2. 1996.

Galija - Trinaest [^] [~]

PGP RTS CD 41335
1996


1. Imali smo krila (4:30)
2. Ona sve zna (2:42)
3. Uzalud (4:21)
4. Balada o očevima (5:07)
5. Sviraj (3:39)
6. Srbija (2:30)
7. Poljubi me (3:51)
8. Kada prestane sve (3:50)
9. Ona još ne zna (3:53)
10. Cvetom do nje (3:11)



Producent i snimatelj: Ivan Vlatković
Snimano i miksano u Novom Sadu, u studijima "M" i "Dum Dum", januara i februara 1996. godine.
Pri snimanju ekskluzivno korišćen Hot Bird Tube Preamp.
Izvršni producent: Miki Marković
Foto: Nebojša Babić
Design: Koma

Tekstove srpskih pesnika sa Galijom čitali i u izboru pomogli: Aleksandar Stanojević i Dragan Jerković.

Boban Pavlović - bubanj
Predrag Milosavljević - vokal
Nenad Milosavljević - vokal, akustična gitara
Dragutin Jakovljević - akustične i električne gitare
Bratislav Milošević - bas
gosti:
Senad Jašarević - klavijature
Ognjen Radivojević - klavijature
Pera Joe - usna harmonika (2,7)
Slaviša Pavlović - fretless bas, programiranje (4)
prateći vokali: Svetlana Slavković, Milica Božidarević i Aleksandra Grbić



Stevan Raičković
iz "stihova"Imali smo krila
(N. Milosavljević-arr. B. Milošević)


Jutarnja nas svetlost kao truba budi
Mi stupamo iz sna - u svet drugih ljudi
U bistrinu jutra - ranu plavet leta
Penjemo se pesmom sa dna našeg sveta

Celu noć smo pesmom nad hartijom bili
Bolje da smo jeli, ljubili i pili
U budnoj se glavi još koji tren dimi
Odsanjana vatra gde smo bili i mi

Imali smo krila i perje i let
U vazduhu smo bili, a pod nama - svet

Izlazimo zatim među ljude tiho
Prvi nas je pogled ko lišće zanjiho
Već nas dukat dana kao hajka steže
Gle poslednje ptice iz nas nekud beže

Imali smo krila i perje i let
U vazduhu smo bili, a pod nama - svet

1962.
Ona sve zna
(N. Milosavljević-B. Milošević/D. Jakovljević/N. Milosavljević-P. Milosavljević)


Ona uživa
kad je neko posmatra
ona prihvata
samo dodir bogova

A ja je dobro znam
kad je bila malena
ja je dobro znam
a sad je ona najlepša

Samo klizi i kroz prste prolazi
kao dolazi a ona uvek odlazi

u selu svom ti si maslina
u gradu mom ti hladovina
za život moj ti si kapija
ona sve zna

nebom srušila
zakon pesnika
u gradu sve se zna
i s kim je sinoć otišla

ja je dobro znam
kad je bila malena
ja je dobro znam
a sad je ona najlepša

samo klizi i kroz prste prolazi
kao dolazi, a ona uvek odlazi

u selu svom ti si maslina
u gradu mom ti hladovina
za život moj ti si kapija


Uzalud
(N. Milosavljević-D. Jakovljević/N. Milosavljević-P. Milosavljević)

Hvata me teška putna groznica
Za mene više nema povratka

Uzalud, ti ćeš plakati

Ljudi bez lica dugo putuju
Deo svog neba u nedra pakuju

Uzalud, ti ćeš žaliti
Uzalud, ti ćeš plakati

Još ne znam, još ne znam kad
Bez suza kad dođe čas

Sanjam uvek jedan isti grad
I znam da neću više da se budim
Tamo me vodi samo jedan put
Osećam strah, mada ne znam šta gubim

ti ćeš plakati
ti ćeš čekati

Smehom ću prevariti godine
Meni se tvoja tuga raduje

Uzalud, ti ćeš plakati
Uzalud, ti ćeš mi optostiti

Sanjam uvek jedan isti grad
I znam da neću više da se budim
Tamo me vodi samo jedan put
Osećam strah, mada ne znam šta gubim


Branko V. Radičević
Balada o očevima

(N. Milosavljević)

u povečerje zemlje, kad zlatne truba
otvaraju se nevidljive kapije
i očevi kojih nema, naoružani do zuba
ulaze u domove pijani od krvi i od rakije

na njima šinjel ili nutralna gunjina
u nedrima praznina od zatravljena rata
zaboravljen je pokret koji miluje sina
pa klone ruka pala sa nečijega vrata

zlovremenilo, a rađala se deca
ižđika sin da vojniči i oca svog ukopa
za vojskama se vuku i dva ppa
jedan od zapada, drugi od istoka

zapadni otac ubije istočnog oca
ali i on padne, mrtvi progaze reku
i vraćaju se, svaki sa svoga koca
da blagosiljaju i deci hleb seku

u povečerje zemlje, kad zlatne truba
nevidljive otvaraju se kapije
i očevi kojih nema, naoružani do zuba
ulaze u domove pijani od krvi i od rakije

svaki se na pragu klati, a ispod trulih gunjina
davno je srce prestalo ljudski da kuca
ruka se digne sa vojničkog taina
i mesto hleb da seče, ona krvavo puca

lutaju očevi od istoka do zapada
i tek u povečerje prene ih truba žuta
krstače dime u praskozorja leta
putokaz vojsci da u mir ne zaluta

1969.


Sviraj
(D. Jakovljević-D. Jakovljević/N. Milosavljević-P. Milosavljević)

ranjen od laži kuda pobeći
jedino ti mi možeš pomoći
lepo spavaj, još nije svanulo
moja se pesma ničeg ne seća
bila je sa one strane meseca
pa nije čula i nije videla

da li će istok postati zapad
ja sebe više ne poznajem

sviraj mi pesmu ljubavi
sviraj da me razveseli
sviraj mi pesmu ljubavi
sviraj

i puca polako dan po dan
i kuca sve jače u grudima
ko neki bokser kada me obara
ne znam o čemu sada pevati
neće mi poraz oprostiti
a treba pričati priče junačke

da li će istok postati zapad
ja sebe više ne poznajem

sviraj mi pesmu ljubavi
sviraj da me razveseli
sviraj mi pesmu ljubavi
sviraj da me razveseli


Petar Pajić
iz "stihova"Srbija
(N. Milosavljević)


oni sede u kafani
što pijani što pospani
oni leže pokraj druma
iz glave im niče šuma

onaj samo iz inata
sekirčetom mlatne brata
ubijenom i ubici
dignuti su spomenici

Prazno mu u rodnoj kući
ne može se ni skim tući
duvar puko sa svih strana
a u kući - sama nana

nano moja ti nas spasi
ne daj vatri da se gasi

sad iz svake one glave
teku mutne tri morave
pa se svaki onaj bije
sa dve svoje istorije

Sve su one oranice
same kao udovice
Nit se ore, nit se žanje
njih je stalno, stalno manje

nano moja ti nas spasi
ne daj vatri da se gasi

1968.


Poljubi me
(N. Milosavljević-D. Jakovljević-P. Milosavljević)

Bila je neka zima
ne pamtim broj
Moskva bez snega
hotel Rusija
hoćeš da čujes prave Cigane
a ni u Nišu njih više nema

mene ničega više nije stid
nemam moć da ti odolim

Sve je sena
samo dim i varka
samo ovo je stvarno
poljubi me

Stari cigani
svi su pomrli
violine sve
sve su slomili

Miholjsko leto
Beograd, Knez Mihajlova
treba ti nešto dobro
neko pravo mesto
da te sa zemlje digne muzika
toga više nema ni u Londonu

mene ničega više nije stid
nemam moć da ti odolim

Sve je sena
samo dim i varka
samo ovo je stvarno
poljubi me


Kada prestane sve
(N. Milosavljević-D. Jakovljević-P. Milosavljević)

nebo ti šalje loš znak
evo po tebe već dolazi mrak
sve više bledi tvoj sjaj
što duže čekaš sve teži je kraj

da li te opija moć
a znaš li da sve je to obična kap na pučini
ne može svanuti noć
a za tobom ostaće jedino trag na ledini

kada prestane sve
kada ugase svetla pa ostaneš sam
kad prestane sve
stavi ružu u kosu i nasmeši se

ne možeš lagati znaj
neć odavno nama ne miriše maj
kako da opišem san
a da ti ne kažem šta osećam

da li te opija moć
a znaš li da sve je to obična kap na pučini
ne može svanuti noć
a za tobom ostaće jedino trag na ledini

kada prestane sve
kada ugase svetla pa ostaneš sam
kad prestane sve
stavi ružu u kosu i nasmeši se


Dejan Medakovićiz "stihova"
Ona još ne zna

(N. Milosavljević-D. Jakovljević)

ona još ne zna šta čeka je
ni ko se za noževe hvata
ona još veruje u igre dečije
i svuda vidi svoga brata

ona još ne zna šta su noći
kada se krvnik tiho prikrada

ona ne sluti o crti graničnoj
i ne zna za korak što nas razdvaja
od mirnog sna i grozne smrti
ne sluti mržnju što svet osvaja

ona još ne zna
ona još ne zna

ona još ne zna šta čeka je
ni ko se za noževe hvata
ona još ne zna da je uhvaćena
ni uzrok bola zbog kojeg strada

ona još ne zna
ona još ne zna
ona još ne zna
ne zna za korak

ona još ne zna šta su noći
kada se krvnik tiho prikrada

ona još ne zna
ona još ne zna
ona još ne zna
ne zna za korak
ona još ne zna

(na svetog jovana 1993)


Manojle Gavrilović
Cvetom do nje

(N. Milosavljević)

u selo više ne odlazim
nje tamo nema, tamo nema

sad je ona
u gradu breza

ni u grad više ne odlazim
nje ni tamo nema, tamo nema

sad je ona
na nebu zvezda

od cveta pletem stepenice
da do zvezda dođem, zvezda dođem

1979.

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma