8. 8. 1991.

Đole - Marim ja...

Diskoton – LP-8444
Datum rezanja vinila: 08.08.1991


1. Čovek za koga se udala Buba Erdeljan (5:49)
2. Ringišpil (5:41)
3. Slabo divanim madžarski (3:20)
4. Marim ja... (4:12)
5. Nevernik (3:41)
6. Divlji badem (3:53)
7. Citron pesma (3:01)
8. Olelole (3:48)
9. Kako su zli dedaci razbucali proslavu godišnjice braka kod mog druga Jevrema (4:37)



Muzika i tekst: Đorđe Balašević
Producent: Đorđe Petrović
Aranžmani: Bend "all together"
Snimano u tonskom studiju Radio Novi Sad, juna 1991.
Ton majstori: Jan Šaš i Siniša Horvat

Aleksandar Dujin - klavijaturem A.C. Kravić - bas, Tonči Grabušić - bubnjevi, Elvis "Šmi" Stančić - gitare, Josip "Kiki" Kovač - violina, Davor Rodik - pedal "country" gitara, Nenad Januzović - udaraljke, Šmi, Tonči i Duja - vokali

Fotografije i dizajn: Goranka Matić i Miloje Stevanić
Izvršni producent: Zoran Gligorović



ČOVEK ZA KOGA SE UDALA BUBA ERDELJAN

U Bačkoj Palanci bila je igranka
ma lažem, ordinarna pijanka
Svu noć smo brljali. Kako smo starili
sve smo surovije tezgarili

Posle se kajali, sve šatro čudili
dokle smo stigli
i kraj kojih smo se krokodila budili...

Nešto pre fajronta, prišla mi tipčina
sa onim hitlerskim brčićima
pečatnim prstenom, kravatom labavom
da časti oduševljen zabavom

A ja baš nisam fan, napadnih pedera
što večno jure konobarice i mirišu na berbere...
Ma, hajde...

Bio sam umoran, rekoh tom paunu:
"Majstore, ja sam u knockdown-u
Grebem po žicama, tamburam danima
ubi me dim po restoranima

Sad vidiš promaju pod ovim šatorom"
On reče: "Čekaj malo, ti si bio dobar s' mojom matorom ?!"
A, tako...

Da, onda sam ga poznao tek
pa nije čudo, proš'o je vek
Za tog se dripca udala Buba Erdeljan

Šta ti je trebalo to, mali mišu moj
da pođeš za takvu barabu?
Što nisi pazila
što si princa preobrazila u ovu žabu?

Vol'o bi da znam: bila si kći tatina, ja vucibatina
blesavko sa senom u kosi
Uzmi il' ostavi, ko je mog'o da pretpostavi?
Ðavo ga nosi...

Tip reče: "Ovde sam s' dve fine ženice
uuu, dve opake raspuštenice!"
Namignu mangupski: "Svi malo šaramo!"
Namignuh i ja, kao, "Naravno"

Seo sam tako s' njim i onim guskama
a on je samo brbljao, o, dal' je poljubi tim usnama?...
Ma ne...

Konobar, što zastajkuješ
dal' i ti možda štrajkuješ?
Daj, dečko odmah flašu svirni
pa smo mirni!

Proš'o sam sever i jug, širom pa u krug
i čega sam ostao željan?
Pa ne baš mnogo tog
bršljana s' jednog zida visokog
i Bube Erdeljan

E, vol'o bih da znam:
šta ti je trebalo to, moja lepojko
o bila si dukata vredna

Što si pustila da te ovaj tu izgustira?
Budalo jedna!

Ej, moji lanski snegovi...

E, da...


RINGIŠPIL

Curi od jutros od četiri-pet
rešilo nebo da potopi svet
Nad gradom danima
vise iste kulise

Poliva kiša al' to joj je zanat
ma sve mi je ravno k'o severni Banat
manje više
i sa kišom i bez kiše

Vreme se vuče k'o teretni voz
gde li večeras da pomolim nos?
Klasika: "Konobar, un cafe' macchiatto"
Pa da

Prolazi vreme, al' to mu je manir
i sve je to plitko k'o plekani tanjir
Izeš sliku
nigde jedra na vidiku

O, daj okreni taj ringišpil u mojoj glavi
to ne zna niko, samo ti
Bez tebe drveni konjići, tužno stoje

Dođi, iz plave boce se pojavi
bar jednu želju ispuni
i dodaj svetu malo boje, čudo moje

Veče se klati k'o prezreli klip
teška vremena, a ja težak tip
gravitacija začas uzima svoje

Slab sam ja igrač za subotnje gužve
al' shvatam pomalo te pokretne spužve:
Neko pijan
lakše život odrobija

Sustajem, odustajem
pritiska me kao pegla
Javi se, pojavi se
dodaj svetu malo vergla

Nekad si me čudila
o, danas bi mi tako legla
Dodaj malo ludila
dodaj svetu malo vergla


SLABO DIVANIM MADŽARSKI

Slabo divanim madžarski
nešto malo, a i to s' greškom
Tečno govorim rukama
i perfektno se služim smeškom

Ali madžarski ne umem
daj, nauči me, 'leba ti!
Nisam mog'o da pomislim
da će mi tol'ko trebati

Tvoje oči mastiljave
crne zrele višnje španske
Tvoje usne sladunjave
kao rizling od berbe lanske

Suva trava sva šuškava
kao žipon na nevesti
ali džabe pripovedam
kada ne umem prevesti

Ma, gdi ćeš naći boljeg momka za te pare?
Ne budi smešna draga ti
možeš do veka tragati
al' nećeš naći nikog, tako mi gitare
ko će te više voleti
i ko će lepše lagati

Slabo poznajem Sentomaš
ali stignem do tvoje kuće
Tiho zazveckam šibicom
sve se ponadam: mozda čućeš

Ali pendžeri miruju
a te firange čipkane
samo vatru potpiruju
tvojom ručicom pipkane

Ma gdi ćeš naći boljeg momka za te novce?
Da ste mi sretni on i ti
ja ću se o'ma' skloniti
al' me na svilen gajtan vezi kao zvonce
i samo cimni kad poželiš
ja ću ti zazvoniti

Slabo divanim madžarski
nešto malo, a i to mani
Učio sam iz čitanke
al' sam ost'o na osmoj strani

Babe su me začarale
perom iz krila selice
ali ti ćeš me rešiti
moja medena 'čelice

A hold a felhok moge rejtozott
ket csillag csak oz egen
mint a szemed
mint a gyongyharmatka...
a...
... tja, ne znam kako se kaže đurđevak

Napomene:

* Mesec se iza oblaka sakrio
samo dve zvezde sijaju na nebu
kao tvoje oči
kao biserna rosa...
(prim. prep.)

* gyongyviragon (mađ.) - đurđevak
(prim. istog prep.)



MARIM JA...

Najbolje godine, ovog života mog
sjajne i rđave
Samo su kliznule, k'o sila Dunava
pod senkom Tvrđave

Godine lavova, vina i makova
prošle su lagano
k'o carski poručnik, mlad i uobražen
sa svojom draganom

Al' marim ja
to su samo kapi vremena
prosute k'o šaka semena
po širokoj njivi Gospodnjoj

O, marim ja!
Gde su sada davni nemiri
razigrani beli leptiri
dani (vreme) zvezda poklonjeni njoj, zauvek?

Veliki datumi, čekani, cifrani
kružićem crvenim
tiho su minuli, k'o oblak pamučni
nad tornjem crkvenim

Najbolje godine, ovog života mog
prošle su podmuklo
Malo sam zastao, loše ih društvo već
zauvek odvuklo

Bolje nije moglo...


NEVERNIK

K'o ukleti jedrenjak
u gusti modri mrak
uranja kolodvor
O, dobra noć, Banja Luko!

Ne, ne dolazim, samo prolazim
nismo se videli dugo
Dal' to beše čast, šinjel maslinast?

Znam, ona spava sad
i možda ponekad
predgrađem njenog sna
prošeta ludi desetar

Dal' ikad pomisli
kroz prozor pokisli
il' je sve pomeo vetar?
Hej, oči čarne, ispred kasarne!

Njenima nisam bio po volji
važno im bilo odakle su moji
Zašto to smeta, sa ovog su sveta
hlebotvorci, čestit soj?

Njen me je baba uz'o na nišan:
dal' sam od njinih, il' baš i nisam?
Sloven sam, belac, slobodni strelac
Mani se, čiča, ja sam svoj

Od Stare Kanjiže
pa malko naniže
gde Tisa uspori
dići ću salaš na bregu

Možda im pobegne
kad žito polegne
kad se jarebice legu
Možda kad sneva meni dospeva

Otpravnik klima crvenom kapom:
"Vreme je bilo, 'ajmo polako"
Prosipa vetar behara pehar
spavaj mala, mašala

Ne volim kad me uzmu na nišan:
dal' sam od njinih il' baš i nisam?
Sloven sam, belac, slobodni strelac
Za svaki slučaj, još uvek samo svoj


DIVLJI BADEM

Vrteli se točkovi mog bicikla
gde god je stao taj rulet, beše premija
Smakla se o stepenik njena štikla
nekad su pogledi bili čista hemija

Dobro je počela nedelja
poslednje pripreme za maturu
Virili smo u daljine
puni nade

Preko gimnazijskog bedema
k'o pravi dekor za avanturu
prosuo je nežni purpur
divlji badem

Poneli nas vetrovi k'o maslačke
jedni su leteli lako, drugi padali
i curice su postale prve mačke
a loši đaci odjednom svetom vladali

Sve mi je odlično zvučalo
dobro sam stajao tih sezona
Ljuljale me oči širom promenade

A nju sam sretao slučajno
uvek je s' pogrešnim bila ona
ali znao sam da sanja
onaj badem

Stane sve u strofu-dve u baladi:
pustinja prošlih minuta i ova zrna sad
I pred treći refren već nismo mladi
Ušla je nedavno sama u kafe "Petrograd"

Suviše tajni u očima
u zlatni okov joj prstić pao
Molio me dugi pogled
da je kradem

Dovraga, kafa je gorčila
al' taj sam ukus odnekud znao:
Probao sam jednom davno
divlji badem


CITRON PESMA

Joj, da je meni da za čarobnjaka izučim
cilinder nabavim i zabavim se so tom magijom
Iz rukava bele zecove da izručim
a tebe mlatnem štapićom, onako, k'o oklagijom

E kada nećeš mirnim putom
dobićeš čarobnim prutom
da se sludiš i već jednom zaljubiš

Kad neće mali anđeli
srediće mali đavoli
da mene Lenka na posletku zavoli

Sve ono pati i sanja
prolazi kroz razna stanja
e, pa ljubav mora i da zaboli!

Joj, da je meni da se šnajderaju naučim
mašinu poteram i doteram moj sako somotan
Pa te sačekam za ćoškom i opaučim
pa te smotam, jedan, dva, pod taj sako komotan

E, kada nećeš mirnim putom
okončaćeš pod kaputom
Kada nećeš gradski i demokratski!

Joj, da je meni ona žuta farba drečava
kada je oblačno i mraèčno a ja mal'ko nabaren
Pa da prođem tvojom tarabom, k'o mećava
i metnem grafit erotski, za to sam, kažu, nadaren

E kada nećeš mirnim putom
primoran sam citron žutom
da ti svoje emocije otkrijem

Jao što tebi mjauče ta gitara, jao!


OLELOLE

Ole Lole, pišem ti pesmu devet dana
brusim filigranske detalje
nižem, al' ništa od đerdana
lepo neće dalje

Ole Lole, nameću neki ritam marša
lude se klanjaju k'o đeram
Pevaju pesme s' puno falša
ja po svome teram

Lole, valja mi tamburu spaliti
k'o one vikinške lađe
pustiti rekom pa žaliti
nek je đavo nađe

Lole, daj mi da još jednu ispijem
opet sam sanjao sušu
pa pusti ponovo Gypsy-je
za moju dušu

Lole, imas li ikoga na svetu
ili bi sa mnom na put mogla?
Hajde da menjamo planetu
sutra dajem oglas

Ole Lole, pogledaj samo šta nam rade
na karti neba mi smo tačka
Stavi pred krevet barikade
i mirna Bačka

Lole, taman se ludilo raščisti
taman smo nadomak smisla
evo ih sledeći fašisti
dok si rek'o "piksla"

Ole Lole, cakli se mesec k'o medaljon
al' nešto goropadno motri
Postroji zvezdani bataljon
fališ na toj smotri

Ole Lole, baš tebe briga, slušaš jastuk
stiskaš tu svilu kao klešta
misliš na neki bezobrazluk
O, Bože, baš koješta

Lole, danas sam pun neke Španije
triput sam živeo tamo
Sumnjaš u živote ranije?
Ako, smej se samo

Lole moj!


KAKO SU ZLI DEDACI RAZBUCALI PROSLAVU GODIŠNJICE BRAKA KOD MOG DRUGA JEVREMA

Na godišnjici braka kod mog druga Jevrema
forsirala se muzika iz našeg vremena
i točilo se vino iz raznih buradi
i radilo se sve što treba da se uradi

Al' nepoznati genije je kresnuo TV
a baš je iš'o dnevnik i pokvario nam sve
I stado se poizvrtalo svud po patosu
i začas smo skomolali k'o na parastosu

Loša vest, pa još sve puta šest
ola-la, prepotentni su sretni
Vidim ja: bolje rat nego rad
Ja spomenicu ne bi, i eto ti ga sad

Zli dedaci su zauzeti novim samitom
u, podigli su nosine, sav svet popalili
A drugi organ ne bi digli ni dinamitom
jer svoj su zadnji metak odavno opalili

Dedaci, bolje igrajte šah
ola-la, impotentni su sretni
Sledi im još kalendar il' dva
pa pakuju za oblake i momke kao ja

Ta glupost s' televizorom je bila teški kiks
jer mužjaci su penili o vojnim silama
a dame su se povukle da gledaju "Twin Peaks"
i niko više nije sluš'o starog Dylan-a

Ola-la, slali su na gola ostrva
E pa šta? Odležali svoje robije
Ola-la, plamen sipaju iz nozdrva
vidim ja, vabe narod da se pobije

Ola-la, sanjam vijeća, sanjam skupštine
E pa šta? Sanjam MUP-ovce i sabore
Ola-la, nek me neko brzo uštine
vidim ja, vuku me u svoje tabore

Ola-la, profitiraju iz nereda
E pa šta? Skrivaju se iza nacije
Ola-la, niko nas u oči ne gleda
vidim ja...



hvala tarafleks

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma