24. 11. 1989.

Đorđe Balašević - Tri posleratna druga

Jugoton - LP-6 2 02413 1
Datum rezanja vinila: 24.11.1989


1. Sugar Rap (proces diferencijacije u kombinatu za proizvodnju i preradu šećerne repe)
2. Još jedna pesma o maloj garavoj
3. Devojka sa "čardaš" nogama
4. Ćaletova pesma
5. D-moll
6. Kad odem...
7. Saputnik
8. Remorker
9. O, Bože...



(muzika iz istoimenog romana)

Muzika i tekst: Đorđe Balašević
Produkcija i miks: Đorđe Petrović
Aranžman i klavijature: Aleksandar Dujin
Gitare (verovali ili ne): Elvis "Šmi" Stanić
Bas: Aleksandar Kravić
Bubnjevi: Tonči Grabušić
Ton Majstor: Siniša Horvat

Foto i dizajn: Goranka Matić i M.S. Đakon
Izvršni producent: Zoran Gligorović za MONTENEGRO-EXPRESS

Urednik: Vojno Kundić
Gavni i odgovorni urednik: Siniša Škarica



SUGAR RAP (proces diferencijacije u kombinatu za proizvodnju i preradu šećerne repe)


U disku "Napredak" u Čenti ne prave se incidenti
al' onomad, bome, bilo je belaja
Jebeš ga, sam je isk'o, šta je navrać'o u disko
kad je znao da mi iducka na... živac?

(Žeži, žeži! G-guma!)

Vidim ja, čim sam uš'o, generalni đuska s' društvom
mlati glavom sav zajapuren k'o vepar
Postavljen svima u inat, "Pravi čovek za kombinat"
valjda zato što je prljav k'o repa!

Do njega đipa 'ćerka. U, pardon! Ipak je švalerka
tu sam noćnu ticu susret'o na šoru
Guguće na centrali, na nju su se već pentrali
da prostite, više neg' na Frušku Goru

Vid'o me, kelnera Šilje, on časti, šta pijem?
O, jedva sam uspeo da se malo smirim
"Dobro", reko', "tu sam te ček'o!
Fala, al' od tebe bato ni aspirin!"

Ti ovde malko repuješ
i glumiš plesni tečaj!
Ti mi se fino šlepuješ a
a kod nas besni stečaj!

Kući begaj
ranije legaj, prika moj!
Zaradi 'lebac!
Repuj gdi treba, bitango!

On reče: "Ti ćeš mi kasti?
Nemoj sad da zovem vlasti!
Nemoj sad da malo okrenem mog kuma!"

Već mi je bilo na umu
da kažem: "E, 'ajd' okreni kumu!"
Da sam rek'o, on bi puk'o k'o guma!

Još reče: "Tako to ide, daš im pos'o i sve pride
pa smo ravni - nema respekta ni trunke!"
"Ako sam s' tobom", reko', "ravan, o'ma odlazim na tavan
da se od sramote obesim međ' šunke!"

On vuknu: "Ti si glupi Lala!" "E, pa lepo, baš ti fala
al' sam jedno ipak uspeo da s'vatim:
Šupalj si k'o crkveno zvono, jeb'o te voz koji te don'o
da se ja tu s' tobom cela veka patim!"

Ti ovde malko repuješ
a firma jadna, bedna
E, ti mi se fino šlepuješ
teška Lambando jedna!

Nije mu dosta, ma kakvi! Viče: "Umem ja sa takvim!
Kad te bocnem ovom bricom, bićeš miran!"
"Šteta, aj nemam bricu, nit' ja imam sikiricu
kanda da ću malko da te nasikiram!"

Da ste vid'li te muke. Reče: "Ček', evo ruke!
Od sve šale još će neko i da strada!"
"Ma nemoj?! 'Vataš na buku? Sad ćeš ti dobiti ruku
tamo gde se, bato, malo nadaš!"

A čim se sklonio malo, viknu: "Pijana budalo!
Zaboravi bolje gdi je firma!"
Onda sam uzdahnuo jako i skinuo sam sako
i došlo je do prekida filma...

Eto!

Ti ovde malko repuješ
sa znakom aligatora!
Ti mi se fino šlepuješ
džukelo jedna matora!

Posle su došli iz SUP-a, "Alo, Kobac!" i sve skupa:
"Čekaj malo, ko je ovde, drugovi, koga tuko?"
Odveli me u policiju, dali mi aboliciju
a u firmi sam se izvuk'o uz ukor, na zadnjem ovom sastanku

(E, da je zadnji, jel?)


JOŠ JEDNA PESMA O MALOJ GARAVOJ

Čitav život jurile me plave
sve neke iste kao kopije
E, moje plave, došle ste mi glave
dosadne krvopije

Čitav život jurile me buce
i stizale me uvek beštije
Rumene buce, im'o sam vas tuce,
sad bi' nešto rešije

'Oću jednu malu garavu
crnu kao braća Arapi
da joj krene šav na čarapi
kad je poljubim!

'Oću jednu malu garavu
da je gricnem, kao jabuku
da miriše, na mom jastuku
kad se probudim

Čitav život jurile me blonde
al' od sad ću bolje paziti
E, moje blonde, sve ste anakonde
dražesni paraziti

Čitav život jurile me svetle
i skratile mi isti primetno
Ne, neću svetle, svetle jašu metle
'oću jednu s' pigmentom

Čitav život jurile me takve
sve neke iste, k'o iz fabrike
E, moje takve, da me niste takle
krvoločne barbike

'Oću jednu malu garavu
crnu, kao mrak na tavanu
da me greje, kada zaveje
da se ne budim


DEVOJKA SA "ČARDAŠ" NOGAMA

Nosila je jelek svileni
kao u pesmi narodnoj

I krstić, znak na lančiću
da nekog čeka navodno
o, to su bili svatovi
sve kićeni i zlaćeni

A mi smo bolje svirali
neg' što smo bili plaćeni

Al' dobro sad...

Nosio sam šal od kašmira
i prsluk protkan tajnama

Baš od takvih su je čuvale
tetke sa 'ladnim trajnama
K'o srna me je gledala
žalosnom pesmom sluđena

Čije si pile, pirgavo?
Što nisi meni suđena?

'Ej, da...

Hej, pusti kose pune polena!
'Ajde, baš u inat baba-rogama!
'Opla, digni suknju iznad kolena
znam da kriješ čardaš u tim lepim nogama!

Rekoh joj: "Beži, mani se
i traži bolje partije!
Premala je moja tambura
da te od kiše sakrije"

Rekoh joj: "Ja sam samo tu
da vreme brže proleti
Ja nosim čizme skitaljke
mene je teško voleti..."

Pa da...

Hej, doleti mala senice!
Tu, na moje zlatne čivije!
Vatra šara, tvoje zenice!
Razbij nešto i zaigraj ludo, divije!


ĆALETOVA PESMA

Ne pitaj me nikad više
zašto neven ne miriše
Ne sećam se, to je priča duga

Ne pitaj me tu pred svima
šta to na dnu čaše ima
Ne pitaj me nikad zašto cugam

Bolje da šešir nemam
pod njime đavo drema
sneva i izvoljeva
Đavo mi je kriv

Budi me u zlo doba
za njega red ne važi
on mora sve da proba
to đavo vino traži

Ne pijem što uživam
nit' što mi dobro stoji
pijem da njega napojim

Ne lutam što uživam
nit' miris druma volim
lutam da njega umorim

Ne, ne sviram što uživam
nije to pesma prava
sviram da njega uspavam

Ne pitaj me, ne znam kasti
gdi će koja zvezda pasti
gdi će pasti dugme s' mog kaputa

Ne pitaj me što na kraju
svi kerovi za mnom laju
ne pitaj me nikad zašto lutam

Ne pitaj me dal' je zima
dok po rosi s' ciganima
brilijante za kravatu biram

Ne pitaj me zašto tice
ne sleću na svake žice
ne pitaj me nikad zašto sviram


D-MOLL

Odlutaš ponekad i sanjam sam
priznajem, ne ide, ali pokušavam
i uvek dođe, d-moll

Spusti se k'o lopov po žicama
ruke mi napuni tvojim sitnicama
i teško prođe, sve to

Jedan d-moll, me dobije
kako odeš ti, u sobi je
Glupi d-moll
uvek sazna, kad je to

Uhvati me čvrsto i ne popušta
lud je za tišinom, to ne propušta
vodi me, u svoj plavičasti dom

Jedan d-moll, me razvali
neki bi to prosto, tugom nazvali
Nije to, šta je tuga za d-moll?

Ponekad te nema i sasvim sam
izmišljam način da malo smuvam dan
ali je lukav, d-moll

Pusti da se svetla svud priguše
sačeka poslednje zvezde namiguše
vuče mi rukav: "Idemo!"

Plaši me on, gde si ti?
Hiljadu se stvari, moglo desiti...
Glupi d-moll
za kim tuguje svu noć

Uzme me u svoju, tamnu kočiju
nebo primi boju, tvojih očiju
znam taj put, to je prečica za bol

Ostala je knjiga sa par nepročitanih strana
i neke stvarčice od herendi porcelana
I jedan pulover, u kom si bila...

I ostala je ploča "Best of Ru Cooder"
i fina mala plava kutijica za puder
i ja sam te ostao željan, dok me bude
moja mila...


KAD ODEM...

Kad odem
kad me đavo isprati, glavnim sokakom
i kad mesečina zaveje moj trag
nemoj tugovati, jer jednom svakom
mali nemi slavuj, doleti na prag

Kad odem
kad zamumla vetar zimske očenaše
i kad mrtvo lišće potera u kas
za kaznu prognaće i tamburaše
zbog pogrešne pesme, u pogrešan čas

Hej, budi jaka ti
najlakše je plakati
To nam samo Gospod svira
jesenju sonatu

Snio sam
vrata u tom suvom zlatu
strah me da prođem
al' proći ću

Znam, laf si stari ti
nemoj sve pokvariti
kresni samo jednu sveću
na svetog Jovana

Ne čuvaj
dugo pepeo tih dana
kad jednom odem
a poći ću

Kad odem
kad u prozor staviš prvu hrizantemu
i kad popucaju divlji kesteni
ne pali uzalud, fenjer na tremu
kad me otmu magle, jedne jeseni


SAPUTNIK

Na granici sam bio posle ponoći
mrak je moja boja i tu nema pomoći
Carinik, jos dečak
klimnuo mi glavom zvaničan i krut

I samo lupio pečat:
"Sve u redu, laku noć i sretan put"

Put se odmotava k'o dugi sivi šal
sutra će se stare koke picnuti za bal
Takav dan se pamti
petnaest godina u vetar poslatih

Dolaze svi maturanti
al' će neki neke teško poznati

Dosadne proslave mi dođu kao kazna
ali svejedno
idem, možda najzad saznam:

Gde je moja Pegava? Dugo me izbegava
nije mi se javila, nikad više
Magija je prestala, negde mi je nestala
kao leptiri pre kiše

Gde je moja Pegi Su? "Nije ovde", rekli su
"Oni su odselili, nemoj zvati"
Ostao je samo lik, mali verni saputnik
mali svitac srebrni, da me prati

Promiču dani kao jablani uz drum
jutro već miriše na vanilu i na rum

Gde su? Kako se drže?
Baš da vidim šta je s' dobrim đacima
Oni se potroše brže
mi smo nekad bili generacija


REMORKER

Dolaze snegovi
Ne vredi, sve više i više mi smetaju studeni
U kosu me nežno k'o sedefnu šnalicu udeni
to mi treba
moj mali zaklon ispod neba

Otkači šlepove
nanišani jutro i pusti tu lađu da klizi
Pronašli su Ameri šifru za to:
"Take it easy" lutko lepa!
Zrela se breskva, nebom cepa

Spusti svetla, oduzmi gas
smešnih stvari se bojimo
Misliš da neko pita za nas?
Kao da ne postojimo!

Stavi misli u prazan hod
stresi zvezde k'o dudove
I polako nasuči brod
na te plišane sprudove

I sanjaj...

Odlaze selice
Lepršaju malena jedra po nebeskoj pučini
Taj odlazak gusaka uvek me starijim učini
put do raja
O, zar je uzvodno do kraja?


O, BOŽE...

Upalim radio da čujem
gde su drugovi cenjeni
Koji su bednici na kojoj sednici
večeras smenjeni

Ugasim radio, prelistam novine
da vidim šta se odjutros obećava
Članovi, klanovi, Gebelsi
Ždanovi, magla i mećava

O Bože, ti valjda znaš šta radiš
ti imaš bolji pregled, majstore (legendo)
ali iz našeg tupog ugla izgleda gusto
O Bože, nije da kukam da nas vadiš
al' zapelo je negde, treba nam tip sa iskustvom

Postoje opravdane sumnje
da sam pravi genije
samo sto više nemam pojma
šta bih s' tim

O, zakaj nisam vanzemaljac
iz SR Slovenije?
Lepo mi dođe da se otcepim

U TV dnevniku
istočni Nemci ruše zid. 'Leba ti?!
Ne minirati, već razmontirati
nama će trebati

Sve ću rasprodati
jedino neću gramofon, ostali "zbogom"
Znam, mogu mediji biti i bedniji
ali ne mnogo



hvala tarafleks

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma