7. 2. 1979.

Rani mraz - Mojoj mami, umesto maturske slike u izlogu

PGP RTB - LP 55 5345
Datum rezanja vinila: 07.02.1979



1. Uvod
2. Sve je dobro, kad se dobro svrši
3. Drago mi je zbog mog straog
4. Jedan Saša iz voza
5. Uticaj rođaka na moj životni put
6. Mnogo mi znači to
7. Neki novi klinci
8. Stara pesma *
9. Moj frend ima rock and roll band
10. Brakolomac
11. Prodaje se prijatelj



Muzika i tekstovi: Đorđe Balašević
Aranžmani: Josip Boček
* U staroj pesmi korišćen refren iz pesme Zoki, Zorule, Dragana Tokovića



Đorđe Balašević - vokal
Biljana Krstić - vokal
Josip Boček - gitara
Bojan Hreljac - bas gitara
Vladimir Furdulj - bubanj
Sloba Marković - klavijature

Producent: Josip Boček
Ton majstor: Tahit Durkalić

Do realizacije ove ploče ne bi došlo, da nisam imao priliku da u zimu 1977. godine sretnem Angela Vlatkovića i nešto kasnije ali ipak na vreme Petra popovića.
Zahvaljujem se Jovanu Kolundžiji - violina i Milivoju Markoviću - alt saksofon
Mnogo su mi pomogli Joza, Bojan, Furda i Sloba

Recenzent: Aleksandar pilipenko, glavni i odgovorni urednik: Stanko Terzić



UVOD

Ja se slikam za naslovne strane
i provodim neke bezvezne dane
to znaš

Dajem intervjue uvek iste
i pikiram, ka vrhu top liste
pa da:
Sve zbog moje drage mame

Mesto maturske slike na tablou
u nekom izlogu na lokalnom korzou
sve što radim ja, ja radim zbog nje
(ovo dajem njoj...)


SVE JE DOBRO, KAD SE DOBRO SVRŠI

Lana je vozila sanke
a ja sam pravio sneška
Dugo sam plaćao danke
zbog jednog Laninog smeška

Bili smo klinci i bilo je hladno
i sneg je padao krupan
Te sam se zime zatreskao gadno
k'o pravi pubertetski tupan

Lana je volela cveće
a ja sam voleo Lanu
Korak od tuge do sreće
u jednom jedinom danu

Proslo je proleće, leto i jesen
k'o nežni ljubavni sonet
Ja sam još bio uglavnom zanesen
k'o leptir vihorom ponet

Lana je pratila modu
a ja sam pratio Lanu
Ljubavi dođu i odu
al' Lana je uvek u planu

Ima detalja za koje baš ne znam
dal' mogu u pesmu da stanu
Jer, Lana je imala muža
a ja sam imao Lanu!


DRAGO MI JE ZBOG MOG STAROG

Drago mi je zbog mog starog
što sam bez skole
krenuo od dole i post'o car

Dobro se sećam
posle zvuka poslednjeg zvona
trk od škole do stadiona
Bio sam sretan

Tačno pamtim dan, trening prvi
i: "Mali ima fudbal u krvi"
I onda: "Trči" , i onda: "Lezi"
nekad po kiši, nekad po žezi

To su bili teški dani, al' sve je prošlo
vreme je došlo, da vladam ja!

Moj stari veruje, možda preteruje
kad kaže, da sam bolji od svih
Drago mi je zbog mog starog
što sam od trnja, stig'o do zvezda za tili čas

Kad pružim dobar meč, on vodi glavnu reč
i pita: "Dal' je selektor slep?"
Drago mi je zbog mog starog
on sada ima, moć da pred svima podigne glas

U ime sporta
ja sam glavi rekao zbogom
pa sam slavu stekao nogom
Takva smo sorta

Brdo love kvari nas lako
i onda đonom startuje svako
I nema "Driblaj", i nema "Dodaj!"
već samo ima: "Dobro se prodaj"

Zbogom davni ideali
Manje mi smeta, prvenstvo sveta
neg' prazan džep

Kad slabo zaigram, on pije sasvim sam
i kaže: "Trener kriv je za sve"


JEDAN SAŠA IZ VOZA

Juli je mesec vruć
kada putuje pola nacije
U vozu ni za lek
nema mesta bez rezervacije

A ja sam gledala
kako promiču neki pejzaži
I tad sam videla
jedan pogled koji me traži

Jedan Saša iz voza mi slomio srce
i otiš'o negde u daleki svet
I rek'o mi kako je voleti lako
jer ljudi su pčele, a ljubav je cvet...

O što je pričao
divno pričao o nekim stvarima
o trci "Tour de France"
i o zelenim bulevarima

O nekom Zokiju
s' kojim je davno delio klupu
O tom kako je slušao
samo Index-e i Korni grupu

On mi je pružio
čitav beli svet na svom dlanu
Al' već je svitalo
voz je stigao u Ljubljanu

I kad je sišao,
samo mahnuo, rekao: "Ćao!"
Ja sam ponavljala:
"Nije mi žao. Nije mi žao!!!"


UTICAJ ROÐAKA NA MOJ ŽIVOTNI PUT

Eh, da sam učio, ja bih danas možda bio specijalista za
kardiovaskularne bolesti ili asistent na biologiji, a ja sam
postao tamburaš, zbog nekih rođaka...

Kad sam prvi put pao u školi, otac je rekao:
"Dobro, pa desi se to! Razmisli sad sine moj.
Jer život se ne igra s tobom, uporedi druge sa sobom.
Svi tvoji vršnjaci, su odlicni đaci, a jedino ti si na dnu..."

Moj brat Sava je učio prava pa su hteli da učim i ja
Od tih stvari me bolela glava, mnogo jave, a premalo sna

Nisam mislio da su diplome ona presudna životna stvar
već sam živeo život po svome, kao prosjak i kao car

(Glas savesti:)
Tako to biva, kad se previše sniva, a stvarnost se malo zna
Tako to biva, kad se previše pliva mutnim vodama sna

Kad sam drugi put pao u školi, otac je rekao:
"Sad je već ozbiljna stvar. Sine moj, razmisli bar.
Jer život se ne igra s' tobom, uporedi druge sa sobom.
Svi tvoji vršnjaci, su odlični đaci, a jedino ti si na dnu..."

Moj stric Jova je slagao slova, pa su hteli da slažem i ja
Ja sam svitanja čekao nova, negde između neba i sna

Kad sam treći put pao u školi, otac je ćutao
nije mi rek'o ni reč. Al' ja sam sve znao već
Da život se ne igra sa mnom, da idem ka ponoru tamnom
Svi moji vršnjaci, su svršeni đaci, ja ne marim mnogo za to

Moj stric Živan je bio bonvivan pa sam hteo da budem i ja
U tu svrhu sam smislio divan, mada, na izgled, nemoguć plan


MNOGO MI ZNAČI TO

Imam jednog malog psa
često njegov lavež budi me iz sna
ali zato oko jedan, pola dva
maše repom kad se kasno vratim ja

Mnogo mi znači to...

Imam jednu žensku ja
hoće sve da čuje, hoće sve da zna
i zbog nje poželim nekad da sam sam
ali da me voli ipak dobro znam

Imam ludu maštu ja
nosi me do divnih, belih oblaka
i do zvezda i sve dalje, dalje još
i zbog nje mi život nikad nije loš


NEKI NOVI KLINCI

Moj deda već dugo, ore nebeske njive
ali baka još čuva sve stvari i sliku našeg sveca
Na dan kad sam rođen, tu je posađen orah
i u avliji pod gustom krošnjom sad igraju se deca

Neki novi klinci...

Kroz maglu treperi, devet sveća na torti
tad sam dobio par mandarina i malog belog zeca
U maju još uvek, zriju komšijske bašte
ali trešnje i zelene kajsije kradu druga deca

Moj drugar Milutin, druga klupa do vrata
ima klinca od četiri i po i uči ga da peca
Ponekad ga sretnem, mahne kroz prozor kola
a u porti, za loptom sad jurcaju neka druga deca

A ja, ja se kockam s' prevarantom životom
iz rukava on svakoga dana izvuče nekog keca
I stariji mi kažu:"Sad si u pravom dobu!"
A u ulici Jovana Cvijića rastu druga deca


STARA PESMA

Pitala me znam li fiziku i hemijski znak platine
Ućutkao sam tu šiziku i odveo je na matine

A tad još (Mada) nije bilo ljubavi traga
ni u srcu njenom, a ni u mom
I nisam znao da će biti mi draga
a ni stara luda pesma sa njom:

Zorice, Zorule, najlepše devojče
ne mogu da živim bez tebe
Zoki, Zorule

A na plaži sam joj svirao i pesma joj se dopala
Posle sam joj školjke birao i škakljao joj stopala

Posle sam sav sitniš skupio i sladoled joj kupio
Onda sam je kući pratio i dobro sam postupio


MOJ FREND IMA ROCK AND ROLL BAND

Ja pevam balade i pesme lagane
i čuvam svoju snagu za dobre stare dane

Ali ponekad želim da pevam
na sav glas
Ponekad stvarno želim da pevam
na sav glas

Moj stari friend ima rock and roll band
a to je bio moj san, da sviram rock svaki dan
Moj stari friend ima Gibson les Paul
a ta gitara meni nanosi bol

On peva: "Ša - na - na"
on peva: "One, two, three"
on peva: "Je, je, je!"

Ja često navratim
i onda sviram s' njim
i pevam: "Je, je, je!"

Priznajem sam, to baš nije moj stil
ja nemam rokerski glas, ja nemam rokerski stas
Al' mislim, hej, gde bi bio nam kraj
da svako radi samo ono što zna

I zato: "Ša - na - na"
i zato: "One, two, three"
i zato: "Je, je, je!"

Svojim baladama
ja ću se vratiti
al' dotle: "Je, je, je!"

Dok oni lupaju
i kose čupaju
i viču: "Je, je, je!"

ja ludim za njima
samo me zanima
da pevam: "Je, je, je!"

Moj stari friend ima rock and roll band
i sa njim zaboravljam sve, da li sam rocker il' ne
Moj stari friend ima rock and roll band
i s' njim se vraćam ja u dečačke sne


BRAKOLOMAC

Da se o mom životu pravi film
il' barem strip
Da se o mom životu pravi strip
znam da bi bio sasvim negativan tip

Za neke stvari, imam strašan nos
opasan nos
Za neke stvari imam jeziv šmek
za vaše tužno srce imam pravi lek

I dobro znam, vaš omiljeni stih
uopšte, život bolje poznajem od svih
da, vama treba neko tako fin i tih...

"Al' ste vi neki vrag!!!"

Al' kada padne mrak, ugroziću Vam brak!

U Vašem oku gori neki plam
opasan plam
U Vašem oku blista neka strast
o, tuže voće, ti si ona prava slast

Ja vidim sve što ne vidi vaš muž
vaš dragi muž (moj dragi muž?)
Ofarban pramen ili neki novi ruž
ja vidim sve, što ne vidi vaš muž

I život moj bez vas bi bio jad
nikad me niko nije shvatio do sad
i neko može reći da sam pravi gad...

"Ma, baš ste pravi vrag!"

Ali kad padne mrak, ugroziću vam brak

Vaš suprug dragi hrče na sav glas
o, baš je prost, (Mislite to?!)
Vaš suprug hrče u taj sitni čas
kad tako čeznem da sam pored Vas!

"Ma, baš ste zlatni!"


PRODAJE SE PRIJATELJ

U lokalnom listu, od pre dva tri dana
videh čudan oglas ja, čudno, baš:
"PRODAJE SE PRIJATELJ!"

Prošao je mnogo, kvario se lako
trošio je puno, da, i zato sad:
prodaje se prijatelj...

Prodaje se prijatelj polovan, vrlo hitno!
Nije posebno učen ni školovan
zar je to uopšte bitno?

Prodaje se friend!
Da, čudno, znam, ali prodaje se friend...

Nekad prodaš kuću, ili stari klavir
ili jutro zemlje, da, al' kako to:
"Prodaje se prijatelj!"?

Prodaj ga na crno, daj ga ipod cene
Trampi ga za nešto, da, al' bez tog:
"Prodaje se prijatelj!"...



hvala tarafleks

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma