14. 4. 1996.

Rambo Amadeus - Titanik [~]

Komuna - CD 147
1996


1. Šakom u glavu
2. Zreo za penziju
3. Otiš'o je svak ko valja
4. LM hit
5. F.G.M.
6. Titanik
7. Sado-mazo (idemo dalje)
8. Kralj nikotina
9. Ulizica
10. Jaje i viršla




RA - gitare, glas, saksofon, daire
Trut - bubnjevi
Šicko - bas
Ogi - dirke
Perica - violina
Enes - harmonika
Marija - ženski glasovi
Šabi - glas

Organizacija KPGS:
Njegoš Serbezovski, direktor
Bambus Mikromladoženja, član
Sfrjugoslovenski Ninja, sekretar
R.Amadeus, član

Textovi na omotu i pjesmama: S.M.C. R. Amadeus
Kompozicije: S.M.C. R. Amadeus
Aranžmani: Šicko, Trut, Ogi, R.A.

Snimano u studiju "O" u Beogradu tokom maja i juna 96.
Mixano u istom studiju tokom septembra iste godine
Snimatelj: Ivan Kljajić
Producent: O. Jovanović
Konce povlačio Digital Mandrak Mega Brain

Zameranje opšte: sound bubnjeva je svugdje isti i ritam takođe, može li se nešto izbudžiti?

Ekipa:
Major-dom: dr Nikola Biberčić-Ćuko
Instrukcije: Bezjak Brothers
Glavni mehaničar: Raca Kurtović, Dorćol
Finansijski savjetnik: Rašković Dragan, Vrnjačka banja
Bezbjednost: Cerovina Boro
Izdavač: Dado Papić, Novi Sad

Hvala: Vejsu, Melu, Čaltonu, Subu, Joški, Marku, Miletiću i ostalim vječnim gostima i domaćinima legendarnog kafe bara "8" Herceg-Novi, na nepresušnim idejama i inspiraciji.

dizajn: Slavimir Stojanović

Glavni Sponzor "Inter Nos" Nekretnina Herceg Novi
Zahvaljujemo se Dejanu Bibliji (Luca di Conte, Novi Sad), Alisi i Siniši (Manual, Novi Sad)
Poslovni kontakt: Dražen Papić Dado 021 315 932

Urednik: Kornelije Kovač
Za izdavača: M. Ćatović / M. Vučelić
KOMUNA CD 147



Šakom u glavu
(takođe poznata pod nazivom "Kuglager kolo")

Šakom u glavu!
Šakom u glavu!

Ja kad mene neko pokušava iznervirati
ja se uopšte ne dam isprovocirati
zauzmem položaj
u karakter stavu
i bez upozorenja -
šakom u glavu!
Šakom u glavu!

Jer ako odgovorim što ne valja
može pogrešno da se protumači
taman tako
a ne bi baš volio stalno ni titulu lajavoga
neprekidno da nosim na grbači

Pamet u glavu...
Pamet u glavu...

Čitao sam u stručnoj literaturi
da ako ne reaguješ ni verbalno ni fizički
već sutra može da ti se odrazi na nervnoj bazi
na nervnoj bazi -
psihički!

Psihički!
Psihički!

Šakom u glavu!

KOMENTAR: Mora da bude hevi gitara, snare isto mora da bude heavy a ne B52. Izbaci analni sint, zašto nisi snimio distorziranu gitaru, to bi bilo mnogo mnogo bolje, ova je tanka i ne izvlači svoje breme. Može li distorzija da se doda naknadno? Trebo si hrabrije da zatežeš tempo. I bubnjevi i gitara treba da su ogromni. Opuštene žice su ok, tu može malo analnog sinta.

KOMENTAR: DIGITAL MANDRAK



Zreo za penziju

Zbog burnih istorijskih događaja
pao sam u nervnu tenziju
Molim nadležni organ
da mi odobri odlazak u penziju!

U penziju, penziju

Ćera mene Iglesijas učit za pjevača
Kaze pjevač ne zna sta je ekonomska kriza
Pogodi se mjesečno bar za jednu svadbu
Malo džidži midži vazda pun deviza

A mislim se pjevači se ne uče no rađaju
Tvrda glava je urođena mana
Nezgodno je pjevat' dok se ljudi svađaju
Pa krenu pjevača markama da gađaju

A Mobuto navalio u politiku da me dadne
Kaze ko visoko leti visočije padne
Političar je vazda ljubazan sa svima
Svako od njega rado saučesće prima

Mislim se ko se mota oko politike
Ne zna osnovne zakone balistike
Pod kojim uglom letiš u nebesa
Pod tim te čekaju hladna Trebjesa

Od Baja Patka crtanog lika
Stalno slušam da sam za privatnika
Samo budala ganja popularnost, slavu
Biznis je za moju 'telegentnu glavu

Striko Bajo znadem da sam 'telegentan
Al biznis je za 'telegenciju štetan
Ne radi kurva ono zbog para
Već zato što voli muža da vara

I digital Mandrak Solomon mudri
Na stihove moje lupa recenziju
Sudeć' po onom što u njima vidi
Sluti kod mene nervnu pretenziju

Počeo si sebe ozbiljno da shvataš
A publiku na patetiku da hvataš
Čini mi se, burazeru
Da sam zreo za penziju

Penziju penziju penziju penziju
Penziju penziju
Penziju
Zreo za
Penziju

KOMENTAR: Ženski vokali na početku ništa ne valjaju. Klaviatura ulazi na tekst. Posveti se bubnjevima jer su odličan materijal. Gitara pling i klaviatura ne smiju zajedno. U strofi ženski prateći vokali ne valjaju. U isto vrijeme je neki efekat na sint. To je bolje, samo nemoj da ga ostaviš svugdje jer onda dosadi. Šteta što ne uhvati neki konkretniji akord na rhodes. Ženski vokal samo na kraju, tamo nisu tako loši. Dobar komad.


Otiš'o je svak ko valja
(takođe poznata pod nazivima "Hirošima, ljubavi moja" i "Zasviraj blues, cigane mladi")

Zasviraj blues, Cigane mladi,
lake zabave željnom mnijenju,
objasni da večeras Rambo nije
u najboljem raspoloženju.

Otiš'o je svak ko valja,
neki vani, a neki ka nebu,
ostala je samo fukara i raja,
i mi s njima, na bijelome 'lebu

Obiš'o sam Nedelju, Srijedu i Januar,
Avgust, Genitiv i Dativ, Selo i Jug-a,
sudba kleta jednaka je, bio gospodin il' drug-a.

Na televiziju sam triput vidio komp'ujter,
striko mi na selo ima moderni plug,
sudba kleta jednaka je, bio gospodin il' drug-a.

Lomio sam naćve, radio na struga,
znam uz gusle isto k'o uz sitnisajzer moog-a,
srao sam na proplanku, govno mi sakriv'o lug-a,
sudba kleta jednaka je, bio gospodin il' drug-a

KOMENTAR: Prorijediti violinu dok se kuka. Prvi krug gitara tema, drugi ulazi violina. Violina suvarak. Solo na gitari bez harm. pratnje. Na 'lomio sam naćve' bi se nešto moglo ubacit (Tito). Izbaci solo violinu u drugom dijelu tamo gdje se pjeva. Tamo gdje se svira je OK. Izbaciti solo harmoniku na kraju (OBAVEZNO). Pratnja duplo gitara i harmonika, izbjeći. Zadnji uvod harmonika pratnja OK. Pjevanje bez harmonike. Ostalo prva liga. Kako se zove onaj francuski komad od Grace Jones? La vie en rose?


LM hit
(takođe poznata pod nazivom "Katodna i kanalizaciona, dvije bratske cijevi")

Od nervoze pušim dnevno
LM skoro cijelo paklo
od kako me proviđenje
po tintari taklo
kakvo crno proviđenje
dupe se omaklo
pod televizorsko
uveličavajuće staklo

Ali korov ne smije rasti
u cvijetnoj aleji katodnih cijevi
zato u godini hortikulture
motika mnoga gaji želju da plevi

Ne filozofiraj Rambo, no napravi hit
narod je te tvoje filozofije sit
napravi nam pjesmu da na radio talasa
da služi za zabavu narodnih masa

U njemu ne pominji da je mala plata
i zajebi priču o posledici rata
daj laku notu da se ćuti i trpi
da cjepamo lakše uši dok se dupe krpi!

Ali korov ne smije rasti
u cvijetnoj aleji katodnih cijevi
zato u godini hortikulture
motika mnoga gaji želju da plevi

Šta je ljudi, hoćete hit-a?
Rambo je nešto hitova sit-a!

Želite li možda neku šansonu
u koju se pjeva da je mala plata?
il biste radije neku kanconu
što detaljno opisuje poslijedice rata?

Ili više možda volite šlager
koji pjeva da se nemaština trpi,
ili heavy metal što cijepa uši
da podsjeti narod čime dupe krpi...

KOMENTAR: NOVI NASLOV: "KOROV U CVIJETNOJ ALEJI KATODNIH CIJEVI". Ženske vokale skloni s početka, počinje gitara. Gitara nek bude još dlakavija. Saxovi su OK ali nemoj ih stavit odmah nago malo kasnije. Nazal je bez veze a pogotovo dvaput, ne razumije se. I duplo je predug. Gitara "Ide Tito" smeta.


F.G.M.
(takođe poznata pod nazivom "Šest minuta T.M.")

Ja imam fantastične glasovne mogućnosti
ja imam fantastične glasovne mogućnosti (on ima)
ja imam fantastične glasovne mogućnosti
ja imam fantastične glasovne mogućnosti (ogroman)

Ja imam fantastične glasovne mogućnosti
ogroman raspon kristalne boje glasa
Montserrat Šaban Bandaranaike
za mene je dole ležeća amorfna masa

Ja nisam čovjek puno inteligentan
ne može se reći za mene da sam pametan i lijep
al ipak je za mene čuo i onaj gluvi
na ulici mi kaže "Rambo care" i onaj koji je slijep

Mnogi bi dali kilo života
za dva'es grama talenta moga
talenat jeste opojna droga
mož' da se uradi samo od Boga

Ja imam fantastične glasovne mogućnosti (on ima)
ja imam fantastične glasovne mogućnosti (on ima)
ja imam fantastične glasovne mogućnosti (on ima)
ja imam fantastične glasovne mogućnosti (ogroman)

Ja imam fantastične glasovne mogućnosti
ogroman raspon kristalne boje glasa
Montserrat Šaban Bandaranaike
za mene je dole ležeća amorfna masa

Rambo, ti si kralj
Rambo, ti si legenda
Rambo, ti si genije
Rambo, ti si car

Rambo, care
Kupi mi cigare
Rambo, care
Kupi nam cigare

Rambo, care
Rambo, legendo
Rambo, kralju
Estradne misli

Rambo - kralj
Rambo - legenda
Rambo – duh koji hoda
Rambo – Amadeus

…nek’ šušte sad zastave svilene…
…šta za praznike, pitanje javnog mnijenja…
…da, tako je zove se “O, tugo jesenja”…
…i radnik na strugu, i vojnik na straži…


Titanik

U kockarskom salonu nepotopivog broda Titanik
Jedan igrač je u sasvim veselom stanju
Rulet je odlučio da mu baš večeras napuni novčanik
Na njegovom poslednjem putovanju.

Dok je po stolu ređao žetone
Krupije se nagnu i šapnu: "Brod tone"
U tom slučaju, stavljam sve na crno
Bacaj već jednom to prokleto zrno...

Na pučini plavog mora
Valjao se val
Kao kakav tromi medo
Što ide na bal...

Krupijeu na čelu izbijaju kapljice znoja
Od nervoze što stalno dobija crna boja
Al' voda što pod cipelom šljapka
Sigurno nije od krupijeovog znoja...

Igrač igra, krupije se znoji,
Titanik tone, putnici dremaju,
Budala ne zna, da tamo gdje ide,
Žetoni vrijednosti nemaju...

Na pučini plavog mora
Valjao se val
Kao kakav tromi medo
Što ide na bal...

KOMENTAR: Pazi početak da nije prenatrpan. Izbaci hit i vokale i spuštene žice. Pazi da na početku ne ispucaš sve efekte, ostavi orch hit za poslije! na početku samo ženske bez glavnog vokala. B52 klavijatura napolje. Prorijedu strofu samo na bubanj, bas i vokal. Ženski vokali su dobri tamo gdje je 'tromi medo' ali ne prvi put. Znači poslije 'žetona'. Sint. organ na refrenu nije dobar. Izbaciti. Orch. hit je odličan tamo gdje se pominju žetoni. Morse može samo na jedno mjesto - na kraju. Na kraju čisti stravinski. Ovo mora da bude rijedak snimak = da rasturiš scenu!!!


Sado-mazo (idemo dalje)

Vid' kak'i smo, gospodine Mazo
Zreli smo za grupni sado-mazo.

Kad smo bili pioniri roditelji su nas naši
Svakog dana abnormalno učili

Da su se u svojoj mladosti
Svakog dana abnormalno mučili

Sad je doš'o momenat
da i mi malo shvatimo
da je doš'o momenat
da i mi malo patimo

Najslađe je mlado piče
Kad iz njega Fridrih Niče

KOMETAR: Početak je predug - dosadan. Oprosti, stvar ukusa. Premalo materijala dok se pjeva, između bi trebalo nešto? ... Marimbe su kul, solo git. OK. Vokali su OK. "Složna braća" pustiti gitaru (jebo te) a ne vokal. "Šta će nama šoferima" isto, (jebo te). "Vid kaki smo" - ne još... "najslađe je..." tu je OK da ponovo dođe vokal i kraj. Odlično. Ustvari početak nije predug - nek se krčka.


Kralj nikotina
(takođe poznata pod nazivom "Bez filtera")

Rodiću ti sina
kralja nikotina
Za njega je
kralj kokaina
Smrdljiva raspala slina
Slina

Rodiću ti sina
kralja nikotina
Za njega je
kralj kokaina
Smrdljiva ubuđala raspala slina
Slina
Slina


Ulizica

Primjećujem da živiš k'o bubreg u loju
osmjeh, ukras lica zbog stranih vilica
kaput ti ima kameleon boju
priča se po selu da si postao ulizica

Postao si doktor za totalne manire
svršio kurseve, auto-bonton škole
da bi im'o da jedeš, da bi im'o da piješ
izvadio si sve ausvajs dozvole

Ulizica...

Al' ako već moraš da živiš k'o kučak
budi Lunja, a ne Maza s lanca
dok vrtiš repom da zaradiš ručak
mogla bi te ogrebati maca

Dupelizac i uvlakač
mufjuz, pizda, ulizica
iza tebe otegla se
nadimaka kobasica

Pun zamrzivač
i kuću punu
tona brašna, šećera,
kanister benzina
žena ti nosi svilene gaće
a uveče potajno lučiš vunu
ti nikad nećeš biti
prva violina

Jer ako već moraš da živiš k'o kučak
budi Lunja, a ne Maza s lanca
dok vrtiš repom da zaradiš ručak
mogla bi te ogrebati maca

Dupelizac i uvlakač
mufjuz, pizda, ulizica
iza tebe otegla se
nadimaka kobasica

Dupelizac i uvlakač
mufjuz, pizda, ulizica
iza mene otegla se
nadimaka kobasica

KOMENTAR: gitara neka bude heavy, sint ne na početku. Ženski vokali "Ulizica" ne valjaju! Klavir je hotel. Rhodes bi možda bio dobar ali je nekako plastičan, kao da je neki jeftin sint. Paizi u mixu.
"Ako već moraš" klavir je previše "jazz rock", molim lijepo. Urefrenu ženski vokali nikako, možda samo strogo na kraju... "Zamrzivač" je odličan ovakav kao što je sad smixan (Randy Newman?). Hammond je u redu na kraju ga izvuci naprijed. Dupelizac ženski vokal komplet izbaciti osim na jedno mijesto prije zadnjeg thrash refrena gdje kažu samo "ulizica". I zar nisi mogo da posudiš saxofonistu, čuje se plastika... Vokal je malo previše nonšalantan, sjećam se koncerta gdje si ujedo... to je velika šteta za ovaj komad. Možda bi mu dao neki kratki dramatični. Echo. Možda može tako da se sredi...

STARI RIBAR (?!) Šta? Još jedna verzija? IZBACITI. Ma dosta više toga to nema više veze nisčim a u komadu nema ni nikakve muzike. IZBACITI. Ovo je muzika slušat. Idealan za povratit ploču (opet?)



Jaje i viršla
(takođe poznata pod nazivom "Stavite mi turpiju u lebac")

Sinoć sam sa starim prijateljem prič'o,
za sudbu rock-pjevača zauz'o se lično,
krenuo da prodaje besplatne savjete,
kako da povećam tiraž kasete.

Argumentom jakim, k'o rukavicom me tresnu,
izaziva da napišem bar jednu ljubavnu pjesmu,
kaže; kraj je vijeka, postmodernog doba,
ljubav je na tržištu najzgodnija roba!

Pustio sam mozak cijelu noć da smišlja,
al' tematika meni jednostavno nije išla,
jedino što shvatih u besanoj noći
je da mi se strašno jedu jaje i viršla!

Jaje i viršla

Ali u memoriji odzvanjao je pobro,
u pitanju je lova, treba razmisliti dobro,
na kraju iscijedih ove stihove fine,
komo tri kapi iz suve drenovine.

Zub vremena je vremenom izlizao
izraz drevni - Bejbija te Volim,
koristim radije priliku ovu,
malo pamet da ti solim.

Ti si tako dobra i lijepa,
a majka ti je ljuta paprika,
da li se tvoj otac preš'o nekad
u procjeni kao sada ja,

I stalno se čudim zašto tvoj stari
bleji non-stop u televizor,
skrećuć pogled od tvoje drage mame,
nabija glavu u radioaktivni izvor!

Ljubav ljubavi moja
ima rok trajanja,
nije tačno da poslije onoga,
nema onog drugoga!

Kraj je vijeka, postmodernoga doba,
Ljubav je za prodaju najzgodnija roba.

LJUBAVI MOJA, NEKA IME BUDE "JAJE I VIRŠLA". Rendisanje jedne žice na gitari izbaciti! Organ je OK. Refren je odličan. Dobar komad. Ponekad se vokali gaze ali nije strašno. Fade out je dosadan, skrati ili nešto izmisli, sax je OK ali dolazi prekasno. Spelling je bez veze.



ramboamadeus.com

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma