27. 11. 1984.

Bijelo dugme - Bijelo dugme [~]

Diskoton - LP-8155
Datum rezanja vinila: 27.11.1984


1. Hej, Slaveni (1:35)
2. Padaju zvijezde (4:44)
3. Meni se ne spava (4:47)
4. Za Esmu (4:24)
5. Jer kad ostariš (5:49)
6. Lipe cvatu, sve je isto k'o i lani (4:05)
7. Pediculis Pubis (4:30)
8. Aiaio radi radio (3:00)
9. Lažeš (3:50)
10. Da te Bogdo ne volim (5:15)



Studio I RTV Sarajevo
Ton majstor: Mufid Kosović
Producent: Goran Bregović
Muzika i tekstovi: Goran Bregović izuzev teksta "Pediculis Pubis" - B. Đorđević, G. Bregović
Himna SFRJ "Hej, Slaveni" - obrada Goran Bregović

U snimanju učestvovali:
Ladarice - Zagreb
Snimanje obavljeno u RTV Zagreb studio IV
Ton majstor: ing Škalec
Orkestar narodnih instrumenata RTV Skopje
Solo gajde: Pece Atanasovski
Snimljeno u studiju RTV Skopje
Ton majstor: M. Gerasimova
Harfu snimila Sonja Beran-Leskovšek
PPG kompjuter: Laza Ristovski
Kompjuter na pjesmi "Meni se ne spava" snimljen u studiju Akvarijus - Beograd
Ton teh. Ratko
Ljubaznošću Jugotona na ploči pjeva Bora Đorđević
Korišćenje slike "Kosovka devojka" Uroša Predića sa dozvolom muzeja grada Beograda
"Dođi mi doveče ne budi goveče" iz knjige "Ole, vole" Miljenka Žuborskog
Izvršni producent: Radomir Marić-Raka



Hej, Slaveni

Hej, Slaveni jošte živi
rječ naših djedova
Dok za narod srce bije
njihovih sinova

Živi, živi, duh slavenski
živjećeš vjekovma
Zalud prijeti ponor pakla
zalud vatra groma

Nek' se sada i nad nama
burom sve raznese
Stjena puca, dub se lama
zemlja nek se trese

Mi stojimo postojano
kamo klisurine
Proklet bio izdajica
svoje domovine


Padaju zvijezde

Padaju zvijezde

Ona spava, luduje mjesec
ona spava i smješi se
Sutra putujem, pamti moje ime
poželi sreću i ne zaboravi me
Sanjaj, ne budi se
jutro i onako pokvari sve

Pokvariće sve

Ona spava, sanja mene
Bože, čuvaj mi ovo pile
ovu mrvu zlata i svile

Padaju zvijezde, za nju
ptice se gnjezde
tu na mome jastuku
i tiho, tiho, oooo


Meni se ne spava

Šiznuću, evo svisnuću
eksplodiraću.
Što te nema?

Duga noć, hladna zima
depresivna
Što te nema?

Miriše snijeg

Noćas umrijeću
evo vrištaću
noćas, abortiraću
Što te nema?

Javi se, teško mi je
loše mi je
Što te nema?

Meni se ne spava
ne budi blesava
Daj, dođi mi doveče
ne budi goveče
                    

Za Esmu

Ne računaj na mene...

Danas je kišilo i sutra će, kaže radio

Loše vrijeme za nas rajske ptice
malo slatkog šećera za vene
Gadno stoje stvari, moje luče
ne računaj na mene

Esma i ja, dva oznojena anđela

Osamdeset četvrta se vuče
o, moj Bože, kakvo grozno vrijeme
Gadno stoje stvari, moje luče
ne računaj na mene

Ipak, lijepo je bilo te godine
kiše su stale zbog nje
lale su cvale zbog nje
ruže mirisale zbog nje
zbog Esme
                                                                   

Jer kad ostariš

Jer, kad ostariš
niko ne kuca na tvoja vrata
Ni potok s' ribama od srebra
ni mlado ždrijebe vlažna oka
ni jabuka u cvatu, niko

Samo ja, kad ostariš
kao oblak u tvojoj kafi
Doći ću u krombi kaputu
i čuću kad ti se moje ime omakne
i krene

Polako, sama od sebe
posljednja suza za mene

Jedan za drugim
vozovi polako prolaze
Kao i obično
stavićeš kaćune u prozore

Čini mi se da
mjesec Ramazana počinje
O, pomalo je tužno
kada ostariš


Lipe cvatu, sve je isto k'o i lani

Ljeto ide, kako si mi ti?
Gdje si, s kim si, da mi je znati
Ko li mi te ugrijao
dok je zimus snijeg padao
ko li mi te ljubio? Grom ga ubio

Baš me briga gdje si otišla!
Ravna ti je Jugoslavija
Baš me briga, nisi djete
sve u korist tvoje štete
samo tvoje, al' i moje, srce boluje

Lipe cvatu
sve je isto k'o i lani, hej
samo, srce moje i srce tvoje
u ljubavi više ne stoje

Zaklinjem se dušom i Bogom
krvi svojom plavom, seljačkom
Kunem ti se, i umrijeću
ali ja te tražit' neću
neću, neću, a umreću
                                                                 

Pediculis Pubis

Bora:
Bio je novembar, il' plače nebo ili piški Bog
kad sam je ugled'o k'o miša pokislog
u mraku - odvojim joj žvaku

Kažem joj: "Slušaj mala, dobićeš upalu pluća
haj'mo do mene, iza ugla mi je kuća"
i već se smeškam - od tada se češkam

Goran:
Decembar u Sarajevu, "Holidej In"
dama konzumira tonik i džin
smiješka se slatko, iz Zagreba je
ovdje ovdje je na kratko

I dok vani sniježi, priča o Krleži
stipu stara gatibo - meni to ne leži
'ajmo gore, prelijepi stvore

Tifa:
Pediculis pubis

Bora:
Bilo je toplo piće, zezanje i smejanje
haljinu suši centralno grejanje
idila - gola je bila

Kao i svaki glupi, muški prasac
polako, polako rastem k'o kvasac
takvi smo mi Srbi - zato me i svrbi

Goran:
I k'o bi rek'o - soba puna parfema
a ona kraljica sapuna, ulja i krema
kakva greška - alaj mi se češka

Ovo je stoput gore, stoput crnje nego u Nišu
kada sam u vojsci fasov'o Trišu
veseli Bosanac, zagriz'o na mamac


Aiaio radi radio

Zaspao je cijeli svijet, ništa ne talasa
zaspala je i radnička klasa
Zaspala je vasiona, a mi se ljubimo
i radi radio

Zaspao je KGB, zaspala je CIA
odmara se, naša milicija
Svi spavaju, a mi se još uvijek ljubimo
i radi radio

Oooo, radimo ja i radio
oooo, samo ja i radio

Aiaio, radi radio
za mene i za moju curicu
koja ne da svoju suknjicu

Aiaio, radimo ja i radio

Sava Pariz, spava Šid
Njujork, Moskva, London, Madrid
Spavaju pederi, manijaci
u muriji spavaju murijaci

Spavaju pametni i kreteni
spavaju svi, a šta je meni?
Ja još uvijek moju curicu
nagovaram da skine suknjicu


Lažeš

Lažeš zlato, lažeš dušo
lažeš vještice
Lažeš tvojim slatkim jezikom
kurve svetice

Medeno sve mednije, kobno
ko što niko nikog lagao nije

Postoji milion načina, da te ostavim
ali ne postoji ni jedan, da te prebolim
Ja sam, crn sedef za tvoje uho
ja sam, ludak od marcipana, dušo

Oooo, biće mi žao
biće meni žao, žao
Uzeće je drugi, uzeće je
moja biti neće

"Pjevaj, duga je iznad tebe
pjevaj, Bog je danas na tvojoj strani, golube"


Da te Bogdo ne volim

Pitaju me za tebe
a ja, ćutim
Na kojem boku spavaš?
Pomislim

Pitaju me za tebe
a ja, stavljam
ruke u džepove i osjećam
budiš se i oblačiš...

Bjelu haljinu, za novu godinu
i odlaziš sa njim, odlaziš s' njim
E, da te bogdo ne volim

Da te bogdo ne volim

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma