25. 5. 1975.

Bijelo dugme - Šta bi dao da si na mom mjestu [~]

Jugoton - LSY 63046
1975


1. Tako ti je mala moja kad ljubi Bosanac (3:54)
2. Hop-cup (2:19)
3. Došao sam da ti kažem da odlazim (3:38)
4. Ne gledaj me tako i ne ljubi me više (6:52)
5. Požurite konji moji (7:20)
6. Bekrija si cijelo selo viče, e pa jesam, šta se koga tiče (2:47)
7. Šta bi dao da si na mom mjestu (7:50)



Kraj Rogatice u Istočnoj Bosni ima jedno malo selo u kojem ljudi od davnina uzgajaju rasne arapske i bosanske konje. Zove se Borike.
Tu su tokom avgusta, septembra i oktobra napisane i pripremljene pesme za ovaj album. Stihove i muziku napisao je Goran Bregović, izuzev stihova "Šta bi dao da si na mom mjestu" pjesnika Duška Trifunovića.
Zahvaljujemo se mještanima sela Borike na gostoprimstvu i svima koji su pomogli da album bude ovakav.

Snimljeno i miksano na 24-kanalnoj tehnici Air Recording Studios, Oxford Circus, London od 8.-23. novembra 1975.

Snimatelj: Peter Henderson
Operatori: Nigel, Ross i Gary
Ploču je rezao Chris "Bomber" Blair u EMI studijima, Abbey Road, London.
Muzički urednik: Veljko Despot
Producent: Neil Harrison
Art direction: Dragan S. Stefanović
Photo design: Dragan S. Stefanović

Goran Bregović - gitara, akustična i slide gitara
Zoran Redžić - bas
Vlado Pravdić - hammond, orgulje, mini moog, el. i steinway klavir
Ipe Ivandić - bubnjevi, timpani, gong
Željko Bebek - vokal



Tako ti je mala moja kad ljubi Bosanac

Jesi l' mala ljubila do sada?
Jesi, jesi al' Bosanca nisi

Lijepo ću se očešljati, dotjerati, opeglati
mirisat' ću kao ruža, volićeš me ti
to znam!

Kupiću ti nanulice, od bisera ogrlice
i kolače i bombone
za poljubac sve ću da ti dam!

I na kraju kad ti kažem 'volim te'
ne vjeruj mi, lažem te
tako ti je mala moja kad ljubi Bosanac

Obećat' ću, prevarit' ću, doletit' ću, poludit' ću
Ljubit ću te, neću stati, dok ne kažeš glasno:
'Ti si moj!'

Opit' ću se, nek' ću se, s' jaranima potuć' ću se
zbog tebe ću glavu gubit', al' ću biti tvoj
bit' ću tvoj!

Hej stani
hej stani lane moje
hej stani


Hop-cup
                                                         
Curo mala, znaj
ljubavi je kraj
mala znaj
drugu volim ja
neka svako zna
volim ja

U šumarku kad sam, ljubit' te htio
rekla si: "Mlada sam još"

Hop - cup poskočiću
drugu curu poljubiću
hop - cup poskočiću
drugu curu po...
poljubiću drugu znaj
baš me briga, haj haj


Došao sam da ti kažem da odlazim

Odlazim, odlazim
ostavljam te, ali ne kao prije
ovaj put zauvjek, sad plači, nikad više ti neću doć'
ni kada padaju kiše, ni kad me tuga svlada
ni kad mi loše ide, nikad, nikad više

Oprosti mi dane buduće
oprosti mi što ću možda i sretan biti
što ću zaboravit' sve ovo
što mi u ovom času tako mnogo znači
i ovu poslednju nježnost što boli i suze
i tvoje nevjerstvo, što mi u srcu gori

Došao sam da ti kažem da odlazim, odlazim, odlazim
jer srce ne mogu da prevarim
i zato odlazim, odlazim, odlazim
praštat' ne mogu jer odveć te volim


Ne gledaj me tako i ne ljubi me više


Ne gledaj me tako noćas
jer u srcu tvoju ljubav slutim
ne gledaj me, jer muzika svira
reći ću ti stvari koje ćutim

Zato sklopi oči, idi
jer i tvoje su zelene i snene
kao nekad njene

Ja sam čovjek bez snage
da krene još jednom
ja sam sanjar, što je sanjao
samo s' jednom ženom

Ja sam kockar, bez sreće
ja se bojim, ja te molim
idi sad i ne gledaj me tako
i ne ljubi me više

Ne nudi mi usne noćas
poželiću da me uvijek ljube
ne govori tako lijepo
ne vjerujem usnama kad gube

Lagale su drugog, lagaće i mene
isto kao nekad njene                                                                          


Požurite konji moji

Ponoć kuca, nano moja
a ja nemam sna
gdje su sada konji moji
moja oka dva

Zlatom ću ih potkovati
pozlatiću sve
samo da me prije zore
odnesu do nje

Dug je put
požurite konji moji
dug je put
brže, još brže, o...
brže jurite kroz noć

I ne kuni, stara mati
što ja nemam sna
i ne kuni konje moje
moja oka dva

Znaš kad meni na um padnu
milovanja sva
ja ne gledam je li ponoć, ili sunce sja

   
Bekrija si cijelo selo viče, e pa jesam, šta se koga tiče

Im'o kuću, nemam je
im'o zemlju, prod'o je
svo imanje prokock'o, pa šta

Bio mi ćeif
zar je tako nešto grijeh?

Im'o dragu, nemam je
imam zato druge sve
sve sam pare prokock'o, pa šta

Bekrija sam, bekrija sam, prvi
bekrija sam, to mi je u krvi
bekrija sam, bekrija sam ljudi
bekrija sam, bekrija sam ljudi
bekrija si, cijelo selo viče
e pa jesam, šta se koga tiče, tiče


Šta bi dao da si na mom mjestu

Šta bi dao da si na mom mjestu
da te mrze, a da ti se dive
šta bi dao

Šta bi dao za veliku gestu
mjesto svoga, da tvoj život žive
šta bi dao

Ti, budi sretan sad, što si preko puta
i što nas strašni let nad provalijom dijeli
jer ovo je mojih pet minuta
a pred tobom stoji život cijeli

Šta bi dao da možeš ovako
dići ruke, a puk da te slijedi
šta bi dao

Da l' bi i ti, u svom srcu plak'o
kao što se moje srce ledi
da l' bi i ti

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma