3. 3. 1983.

Bijelo dugme - Uspavanka za Radmilu M. [~]

Jugoton - LSY 10017
Datum rezanja vinila: 3.03.1983


1. Polubauk polukruži poluevropom (3:57)
2. Drugovi i drugarice (3:33)
3. Kosovska (3:34)
4. U vrijeme otkazanih letova (3:40)
5. Zašto me ne podnosi tvoj tata (3:21)
6. Ako možeš, zaboravi (4:58)
7. Ovaj ples dame biraju (5:11)
8. Ne plači (3:54)
9. Uspavanka za Radmilu M. (2:25)



Sve pjesme i tekstove napisao Goran Bregović, osim teksta pjesme "Kosovska" koju su napisali Goran Bregović, Zija Beriša, Agron Beriša i Špand Ahmeti

Snimano u studiju RTV Skoplje januara 1983. g.
miksano u Britannia Row Recording Studios

Gitara na "Polubauk polukruži poluevropom" i "Uspavanka za Radmilu M." Vlatko Stefanovski
Kontrabas: Blagoje Morotov - Baže
Saksofon: Arsen Ereš
Snimatelj: Mike Johnson
Prateći vokali: "Makedonija" na pjesmi "Ako možeš, zaboravi"

/new concept/

Design: Dragan S. Stefanović
Produkcija: Gajo Vučićević
Izvršni producent: Radomir Marić-Raka*
Producent: Goran Bregović
Muzički urednik: Siniša Škarica
Glavni i odgovorni urednik: Dubravko Majnarić

Zahvaljujemo Skoplju na gostoprimstvu



Polubauk polukruži poluevropom

Ne pijem bevandu
čista voda, čisto vino
I pijan, loše je
ali pripit, to je bijedno

Polubauk polukruži poluevropom
i zato

Ne podnosim petinge
do daske ili čedno
Potucan, loše je
al' nedotucan bijedno

Hej, ni rock'n'roll
ne moze sjedećke
mora stojećke

I glasno, što glasnije
forte, fortissimo
jako ili nikako
                           

Drugovi i drugarice

U početku bi, nebo i zemlja
i tama nad bezdanom
Neka bude svjetlo
i bi svjetlo

Drugarice, mamice
a gdje su vam ćerkice?
Eno ih po haustorima
ljube se sa mangupima

Ali izlaz ima do devet
ja sam stroga i budna
Ne brini, kad dođe u devet
biće već pet minuta trudna

Zvona zvone, tope se maske
Neki padaju u nesvijest

Tatice, mladići
gdje su vam sinčići?
Tatine junačine
smotale džointčine

Ali izlaz ima do deset
ja sam čovijek strog i prijek
Ne brini, u pet do deset je već tu
uozbiljio se, od večeras je na fiksu

Drugovi, drugarice
halo, druže
Ni ja nisam ono
za šta me, pomalo drže

I bi noć i bi dan
i dođe Bog i stvori sebe
I bi noć i drugi dan
i Bog sebi stvori pticu rugalicu
                               

Kosovska

Sonte te lutem behu gadi
se do te vije vone pas teje
Hape moj dollapin - zgjedhe ti -
fustanin me te mire

Regulloi floket - bukuri
ashtu moj ti vete si di
Ne bystek ven lul bozhure
dua te jeshe nder te gjitha me e mire

A e din se t'gjithe do te jene atje
per ne te dy do te kete hare
shkojme se bashku - nje, dy, tre

Roka mandolinen, bjeri bjeri bjeri ciftelies
te gjithe doo t'kendojme
kenga le t'jehoje

Cdo gje mund te jete Roken-roll

Nese nena nuk t'lejon
a tehere gjeje shteg vete si di
mos u ngut - mos u shpejto
prit gjersa gjumi e kaplo

Pervjedhu nga kapigjiku
ruj fustanin mos e gris
Ke kujdes mos e humb bozhurin
dua te jeshe hej moj si hyhneshe

* * *
Večeras, molim te, budi spremna
doći ću kasno k' tebi
Otvori ormar
i izaberi najbolju haljinu

Dotjeraj kosu, ljepoto
onako k'o što ti znaš
Na tvoj pramen stavi cvijet božura
htio bih da među svima budeš najsvjetlija

Je l' znaš da će svi skupa biti tamo?
Za nas dvoje biće dobro veselje
idemo zajedno, jedan, dva, tri

Roka mandolina
sviraj na ćifteliju
svi ćemo pjevati
pjesma neka zaori

Sve to može biti rock'n'roll.

Ako te majka ne pusti
onda nađi izlaz sama
kao što ti znaš
nemoj žuriti

Čekaj dok majka duboko ne zaspi
nekako izađi preko kapidžika
pazi haljinu da ne podereš
pazi, ne izgubi božur

                                                      

U vrijeme otkazanih letova

Vani je smog, decembar i mrak
U kasni sat, crkava moj grad

Ej, kamo sreće
da si tu ovo veče
persijska princezo

Depresija, planeto uzdaha
Depresija, od graha i kupusa

Miris Istanbula
sa tvojih usana
U vrijeme otkazanih letova


Zašto me ne podnosi tvoj tata

Upoznaj me sa tvojim starim
daj, majku mu
Daj, nek' me pozovu na ručak
sad u nedelju

Neću ni srkati, neću ni mljackati
neću ni opsovati, mogu to i ja
neću podrignuti ni poslije piva

Zašto me ne podnosi tvoj tata?
O zašto, majku mu?
Odijelo ne pravi čovjeka
šta je njemu?

I reci mu da zna
da kad već nije prošao bolje
mogao je proći i puno gore

Bez obzira, pozdravi ga
a zapravo, baš me briga

Zašto me ne podnosi tvoj tata?
Niko nije savršen!
Jako me nervira tvoj tata
jer volim da me vole
                                                          

Ako možeš, zaboravi

Gdje da kreneš
u ovo strašno doba, nemaš gdje
Sama u tom haljetku
cirkuske jahačice

Milion rubalja
za tvoja glatka ramena
Daj, makar ne varaj
ovog anđela na dlanu

Zaboravi, ako možeš

Otmijeno - izgubljena opklada to ti je
kao spremljen krevet malo tijesan za dvoje
Kao haljina, kada se rašiva
evo porodi me, kao srna na snijegu

I zaboravi, ako možeš

Gdje da kreneš
u ovo strašno doba, nemaš gdje
Tebi svaki krevet ovog svijeta tijesan je

Idi pod lažnim imenom
idi i putuj sjeverom
Ili porodi me
kao srna na snijegu


Ovaj ples dame biraju

Ovaj ples dame biraju
one to inače bolje znaju
bez dileme, biraš mene

Počnimo bez veze
i reci tom tvom da zaveže
opusti se, priđi bliže

Uvijek me nervira
kada neka tako lijepa žena
voda, kretena

Oprezno, da ne čuje on
šapućeš mi tiho na uho
adresu i telefon

Sad već kasno je
ali da mi je, bar jednom
proći sunčanom stranom

Kao sav fini svijet
slaži mu da ideš u toalet
i eto, to je to

Ništa posebno
a meni je već pomalo dosadno
da radim ono, ono...

Naravno, sad kasno je
ali bar jednom da mi je
Proći sunčanom stranom
                                                           

Ne plači

Riječi, samo riječi
i komad ljubomore u zraku

Kao da me gleda, ogledalo
dah ga muti i bistri
sa malo sreće
 mogli bi i razbiti čaroliju

Ne plači, evo tu sam
kriješ oči
kao glib ispod nokata

Na brzinu, malo poravnaš čaršafe
i središ šminku, popraviš kosu
i već izgleda, kao da prije mene ovdije
nikog nije ni bilo

I ne plači

Zakuni se u nešto
prećuti, slaži mi
zatvori za mnom vrata
i više ne plači

Smrde riječi
rukav invalida na vjetru

Govoriš, vrelim usnama
hladne riječi i osjećam
nema nade, nikad više neće ni smrznuti
ni opeći


Uspavanka za Radmilu M.

instrumental

1 коментар:

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma