8. 5. 1996.

Dejan Cukić & Spori ritam band - 4½... ja bih da pevam... [^]

Western International Trade Ltd. - 004
1996


1. Volim kad si tu (3:00)
2. Ja bih da pevam (3:40)
3. Rulet (4:00)
4. Sa druge strane zvezda (3:40)
5. Dugo putovanje vozom (4:02)
6. Kao ti (4:05)
7. Zvižduk u 8 (4:00)
8. Slepi od ljubavi (5:15)
9. Priđi bliže (3:40)
10. Mokre ulice (2:10)



Spori ritam band:
Dejan Cukić - glas, akustična gitara
Dragan Mitrić - klavijature i programiranje
Vlada Negovanović - električne i akustične gitare
Branko Isaković - bas
Slobodan Jurišić - bubnjevi
prateći glasovi: Marija Mihajlović i Jelena Galonić

Producenti: Dragan Mitrić (2,4,6,7,8,9 i pomalo ostalo), Vlada Negovanović (1,2,3,5 i pomalo ostalo) i Goran Šimpraga (sve po malo)
Snimatelji: Goran Šimpraga i Vlada Negovanović, a za (4 i 10) Toma Milaković

Sve ovo što slušate snimljeno je tokom 1995. godine u studiju "Kod Vlade kući", osim pesama 4 i 10 koje su snimljene u studiju "Kod Tome kući".
Hvala Đoletu Jankoviću (loops), Jeleni (strpljenju), Saši Habiću (Akai), Kosti Matejiću - Korato (panasonic DAT), Ljubiši Prvulju (Gal. 12+), Peci Popoviću (podrška), Milošu Pavloviću (režija spotova) i Milici hvala za inspiracije.
Grafički koncept i dizajn: Konstantin Petrović
Priprema: AppliCation, Beograd
Fotografije i kamera: Milan Tvrdišić i Astakos
Meco, bićeš uvek sa nama - Spori ritam bend

Za "Western Music"
Direktor: Branko Milošević
Glavni i neodgovorni urednik: Bora Đorđević
Sporedni i odgovorni urednici: Dragan Lončarević, Nemanja Ceković

Hvala "Grafoprintu" za štampu



Volim kad si tu
muzika i tekst: Stephen Stills
prepev: Dejan Cukić
aranžman: Spori ritam bend


Kad sam sam, kad sam ljut,
trebaš mi svaki put
jedan dodir, jedan glas
jedna noć samo za nas

Pronađi me u predgrađu
mesec i zvezde kad izađu
dole na uglu ja čekaću
jer volim kad si tu
volim kad si tu...

Kad sam dole, kad je pad
hoću gore, hoću sad
daj mi ruku, daj mi reč
daj mi ljubav, daj mi sve

Pronađi me na raskršću
samo požuri niz ulicu
dole na uglu ja čekaću
jer volim kad si tu
volim kad si tu...

Na tonskoj probi pre svirke u jednom novosadskom klubu počeo sam da sviram "Love The One You're With" Stivena Stilsa da bih isprobao svoju novu gitaru. Ostali su mi se priključili i sve je zazvučalo tako inspirativno da sam posle dva dana došao u studio sa prepevom teksta i već krajem iste nedelje imali smo završenu pesmu.


Ja bih da pevam

muzka: Dragan Mitrić
tekst: Bora Đorđević
aranžman: V. Negovanović / D. Cukić


Ti mi gledaš u dlan
kažeš prava divota
vidi se jasno ko dan
dugačka linija života

A mene šalju u rat
užas i strahota
ako mi polome vrat
kraća je linija života

Ja bih da pevam još malo
jer je život samo jedan
i do njega mi je stalo
meni je vredan

Nikog ne poznajem tamo
ni tuđega, ni svoga
oni mi kažu - pucaj samo
al' ja ne znam u koga

Guraju me u stroj
na glavu mi se penju
ja nisam čovek, ja sam broj
i postupam po naređenju

druga klavijatura: Vlada

Na jednoj zajedničkoj turneji Bora nam je obećao tekst za ovu Draganovu temu koju smo dugo prevrtali u različitim verzijama "Ti si pacifista. Mogao bi ovo da pevaš" - rekao mi je, mada mislim da pomalo žali što nije sačuvao ovaj tekst za svoju ploču.



Rulet
muzika i tekst: Dejan Cukić
aranžman: Spori ritam bend


Crveno il' crno, gubim ili dobijam
dok leti belo zrno - suva usta, vlažan dlan
dvadeset i jedan, devet, čet'ri ili dva
u svakom novom krugu učim nova pravila

Rulet ima moj srećan broj
negde u svom krugu
rulet ima moj srećan broj
u začaranom krugu svom

Život nije igra, diže me i obara
vrti me k'o čigra, krugovi u očima
ćuti sine, plivaj, daleko je Amerika
čak i kada gubim, osećam da dobijam

solo gitara: Saja

Ova pesma nastala je na snimanju za "Trenutni lek" krajem '92. Tekst je inspirisan zahtevom jedne kockarnice za reklamom od koje na kraju nije bilo ništa. Još jedan dokaz da se ponekad najbolje radi po porudžbini.



Sa druge strane zvezda
muzika i tekst: Dejan Cukić
aranžman: Dragan Mitrić


Sa druge strane zvezda
u zemlji svetlosti
možda ćeš naći ljubav
i malo nežnosti

Možeš biti heroj
samo jedan dan
ali nikad nemoj
biti sam

One revolution man
no revolution...

Kroz maglu u tišini
hodamo ti i ja
k'o reči u prašini
k'o prazna hartija

gitara: Branko
prateći glasovi: Dejan

Još jedna pesma nastala po naružbini. Ovaj put za uspešnu predstavu "Crna rupa" kragujevačkog pozorišta "Joakim Vujić". Tekst je inspirisan dramom Gorana Stefanovskog, ali i nekim mojim razočarenjima u događanja kojima sam prisustvovao.



Dugo putovanje vozom
muzika i tekst: Tom Johnston
prepev: Dejan Cukić
aranžman: V. Negovanović / D. Mitrić / D. Cukić


Dole iza ugla
od severa na jug
duga ide pruga
i vraća se u krug

Ide voz
dugom prugom ide voz
da da da
ide voz

Bez ljubavi, bez snova
bežiš bilo gde
jednom kada uđeš
više nikad ne staje

Ide voz
dugom prugom ide voz
da da da
ide voz

Od severa Sibira
u Rim i San Trope
do Tunisa, Alžira
i Roga Afrike

Ide voz
dugom prugom ide voz
da da da
ide voz

Od Rta Dobre Nade
Meksiko i Santa Fe
jezera Kanade
i Australije

Ide voz
kao život ide voz
da da da
ide voz

Jednom kada uđeš
nema stanice
i što duže ideš
sve se brže okreće

Ovaj voz
dugom prugom ide voz
da da da
ide voz
ide voz
kao život ide voz...

bas: Neša Japanac

Posle "Volim kad si tu" znao sam da moramo da snimimo i "Long Train Running" Doobie Brothersa jer te dve pesme su činile neraskidivu celinu još u vreme igranki koje smo svirali kao klinci sedamdesetih godina.



Kao ti
muzika i tekst: Dejan Cukić
aranžman: Dragan Mitrić i Dejan Cukić


Mnogo dugih godina
i na javi i u snovima
iza svakog pogleda
ja tražio sam nekoga ...

Kao ti
nekog kao ti...

Kroz vrela leta u zimama
putnik večno praznih puteva
preko sveta pod zvezdama
ja čekao sam nekoga ...

Kao ti
nekog kao ti...

Dok čitav svet se raspada
kao krhka kula od karata
između ovih zidova
ja imam sve, ja imam nekoga ...

Kao ti
nekog kao ti...

bas: Neša Japanac

Meni je veoma draga pesma za koju smo dugo tražili pravi oblik. Nismo odustali jer najvažnija stvar za svakoga je da nađe nekoga...



Zvižduk u 8
muzika: Darko Kraljić
tekst: A. Nećak
aranžman: Dragan Mitrić


K'o nekad u osam
i sad prođem ulicom tvojom
i stanem sam pod prozor tvoj

K'o nekad u osam
i sad zviždim ulicom tvojom
kad stanem sam pod prozor tvoj

I ma da znam - nisi tu
čekam kao u snu
mislim, negde u daljini čućeš ti
te kišne kapi na oknima
zadnje suze dve
u očima zaboravljeni sni

I znaj
k'o nekad u osam
i sad prođem ulicom tvojom
i stanem sam pod prozor tvoj...

...izviždim sam naš stari znak

Dragan je uradio ovaj aranžman za omaž Đorđu Marjanoviću koji je upriličen na Beogradskom proleću '94. Kada se Đorđe pojavio prošlog leta na jednoj od naših svirki definitivno je odlučeno da i ovaj legendarni hit beogradske "zabavne" muzike uđe u repertoar.


Slepi od ljubavi
muzika: Dragan Mitrić
tekst: Dejan Cukić
aranžman: Dragan Mitrić


Iz tvoga oka jedna kap
u more tuge se pretvorila
u zidu ćutnje jedna reč
tajna vrata je otvorila

Potpuno slepi od ljubavi
da se gasi nismo videli
tiho smo se predali
i u trenu sve izgubili

Jedan svet se ruši
kad se ljubav gasi
ceo svet se gubi
kada ljubav prestaje
...i nestaje

Sve tvoje sumnje i moj strah
kao oblak koji dolazi
al' vrele usne i tvoj dah
više ne mogu da zaboravim

Bili smo slepi od ljubavi
nismo videli da odlazi
a tvoje usne i tvoj dah
nikad ne mogu da zaboravim

Prvi snimak za ovu ploču koji smo skoro zaboravili tokom leta, a onda po povratku sa mora shvatili da za takav propust nema nikakvih opravdanja. Kada je Vlada snimio solo ova pesma je postala neka vrsta leka protiv povremenih padova u depresivna stanja od kojih ni jedno snimanje nije imuno.


Priđi bliže
muzika: Dejan Cukić
tekst: Nikola Čuturilo
aranžman: Dragan Mitrić i Dejan Cukić


Ne govori dušo moja
ne pitaj za pre
ostalo je iza mene
drago sve

Ne pitaj da l' gori sveća
ne pitaj za dom
prokleta je naša sreća
i mi sa njom

Priđi bliže moja jedina
priđi mi
mi smo deca lošeg vremena
ne brini

Priđi bliže, priđi najbliže
ljubi me
uzmi ako išta nađeš
uzmi me...

Ne govori dušo moja
ne pitaj za pre
Boga pitam, Bogu hvala
ne čuje

Reči nikad neće stići
dalek je moj stih
ja mu ne smem blizu prići
umro bih

gitara: Branko

Pesma nastala kroz telefonsku komunikaciju sa Nikolom koji je iz Londona poslao još jednu sličicu za mozak o vremenu koje živimo.



Mokre ulice (Azra music)
muzika i tekst: Dejan Cukić i Branimir Džoni Štulić
produkcija: Džoni Štulić


Sanjam kabanice

Da li znaš da moja ljubav nema granice
ipak nije nužno biti uvijek kraj tebe
jer ja te volim Milice

Da li znaš za razlog zašto noću spavam sam
možda bolje bude ako pogledaš u dlan
a dlan mi ženo oderan

Ja stojim ovdje visok do tavanice
i moja ljubav za te nema granice
jer ja te volim Milice

Prolazim niz beogradske mokre ulice
u mislima ja nosim tvoje poljupce
i sanjam bez kabanice

Ja stojim ovdje visok do tavanice
i moja ljubav za te nema granice
jer ja te volim Milice
i sanjam bez kabanice
a sve niz mokre ulice

Ja stojim ovdje visok do tavanice
i moja ljubav za te nema granice
jer ja te volim Milice
jer ja te volim Milice

glasovi i gitare: Džoni i Dejan
klavir: Dragan
prateći glasovi: Džoni, Dejan, Dragan i Marija

Poslednjeg dana snimanja, dok smo radili pesmu "Da li znaš" koja nam se najmanje dopala u studiju se pojavio Džoni Štulić i nepogrešno postavio dijagnozu: "Ovaj tekst je k...." Pola sata kasnije imali smo potpuno novu pesmu koja je staroj dugovala harmonske promene, osnovu melodije i neke rime, ali je donela celom albumu jedno sasvim novo veselje zbog koga smo je i ostavili za kraj.

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma