13. 4. 1989.

Galija - Korak do slobode [^] [~]

PGP RTB - 210668
Datum rezanja vinila: 13.04.1989


1. Noć (5:06)
2. Korak do slobode (2:50)
3. Na tvojim usnama (3:11)
4. Kopaonik (2:44)
5. Kad me pogledaš (4:38)
6. Sloboda (4:00)
7. Pevaju jutra (3:11)
8. Ljubavna pesma (3:25)
9. Nasmeši se (5:07)



Tekstovi: R. Kanjevac, osim 7 (R. Kanjevac/P. Milosavljević)
Aranžmani: Galija

Galija:
Nenad Milosavljević
Bata Zlatković
Žak Žak Roskam
Predrag Milosavljević
Boban Pavlović
Predrag Milanović

Snimano u studiju VI Radio Beograda, zima '89.
Snimatelj: Aleksandar Vitorović
Producant: Saša Habić
Izvršni producent: Miki Marković
Foto: Milanko Riljić
Dizajn: Slobodan Kaštelanac
Recenzent: Đorđe Debač
Direktor i urednik programa: Stanko Terzić

Uvodnu i završnu temu napisao je Bata Zlatković, a svirali su je Boban Marković iz Vladičinog Hana (truba) i Bata Zlatković (flauta).
U pesmi "Sloboda" pevao je Goran Šepa.
U "Ljubavnoj pesmi" korišćen je stih iz pesme "Mi Bosanci delije" Meho Puzića.



Noć
(N. Milosavljević)

Kažem ti da
sve je u redu
a čekamo dan
da me odvedu
i znam da nebo nije
ni visoko ni duboko za nas

I ne znam kako
da ti kažem
da osećam strah
kada me traže
jer znam da plavo more
za mornare neće značiti spas

Noć
pada noć
poslednji put ti pevam o hrabrosti
A noć
pada noć
poslednji put te nemam na savesti

Kažeš mi da
večita tama
nam nikada
ne dolazi sama
i znam da u daljini
u tišini nema puta za nas

I kako da
nečije ruke
donesu neke
vedrije zvuke
kad znam da nikog nema
ko se sprema da nam najavi spas

Noć
pada noć
poslednji put ti pevam o hrabrosti
A noć
pada noć
poslednji put te nemam na savesti


Korak do slobode
(N. Milosavljević)

čitala si aforizme Aleksandra Baljka
Sanjala o zemlji nasmejanih ljudi
pitala si zašto ribe odvode iz vode
dva koraka do pobede korak do slobode

Volela si Kazalište, Pušenje i Boje
Maštala o sobi s pogledom na nebo
U zemlji u kojoj život izlazi iz mode
Dva koraka do pobede Korak do slobode

Ide četa, ide četa, cela namrštena
Među njima, među njima najboljega nema
Najgori su znali kada treba da se rode
dva koraka do pobede korak do slobode

za sve tvoje izgubljene ratove i borbe
za sve tvoje probuđene strahove i žudnje
za sve tvoje dovoljno je malo žive sode
dva koraka do pobede korak do slobode


Na tvojim usnama
(B. Zlatković)

Na tvojim usnama
kad budeš zaspala
dva ću ti tiha napisati stiha
na tvojim usnama

Pred tvojim očima
kad budeš zaspala
goreće slika voljenog lika
pred tvojim očima

Neka te niko ne poželi ove noći
neka te niko ne probudi
neka te niko ne poželi ove noći
neka se niko ne usudi

U tvojim snovima
kad budeš zaspala
teći ce neka reka daleka
u tvojim snovima

U tvojim noćima
kad budeš zaspala
jednog će dana boleti rana
u tvojim noćima

Neka te niko ne poželi ove noći
neka te niko ne probudi
neka te niko ne poželi ove noći
neka se niko ne usudi


Kopaonik
(B. Zlatković)

Dok se na bol u mojoj duši
lavina snežna ruši
nebeski zraci kao ptice
sleću na tvoje lice

Dok mi u srcu tuga vlada
ja gledam kako pada
hiljadu malih vodoskoka
iz tvoga tužnog oka

Kopaonik Kopaonik
na sve strane kiseonik
a ti lepa kao slika
našeg druga predsednika

Kopaonik Kopaonik
gori kao svetionik
a ti hladna kao zima
u najlepšim predelima

Kada se jednom u planini
približim tvojoj divljini
kada ti jednom gore priđem
neću hteti da siđem

Kopaonik Kopaonik
na sve strane kiseonik
a ti lepa kao slika
našeg druga predsednika

Kopaonik Kopaonik
gori kao svetionik
a ti hladna kao zima
u najlepšim predelima


Kad me pogledaš
(N. Milosavljević)

Bio je neki pogrešan dan
nestvaran
govorila si očima
opojno
kao kad zima uspava
kao kad poraz spašava
kao kad jutro svanjava
u pričama

Bila je neka lagana stvar
nestvarna
osvajala si usnama
zanosno
kao kad dete prohoda
kao kad vojska maršira
kao kad ljubav ubija
u pesmama

A kad me...
a kad me pogledaš
u zemlju propadam
a kad me pogledaš
u zemlju propadam
mada znam da ti se dopadam...


Sloboda
(B. Zlatković)
/gost: Gale/


Moja su braća zatvorena
negde daleko od jutra
i nema više nikoga
ko će te voleti sutra

Moje su sestre ostavljene
negde daleko u cveću
i nema više nikoga
ko će zapaliti sveću

Kao na slikama
u teškim mukama
umirem
na tvojim rukama

Kao u pesmama
sloboda boleće
uzalud
dolazi proleće

Moji su preci putovali
negde daleko od mora
i nije bilo nikoga
kome je svanula zora

Moja je vrba zasađena
negde daleko u travu
i nema više nikoga
ko će sačuvati slavu

Kao na slikama
u teškim mukama
umirem
na tvojim rukama

Kao u pesmama
sloboda boleće
uzalud
dolazi proleće


Pevaju jutra
(N. Milosavljević/J.J. Roskam)

Dolaze istine
mada igra ne prestaje
Samo trag izdaje
samo trag loše sudbine

Neko je sam na obali
dokaži mi da to nisi ti
Neko te čeka na granici
neko je sam u tvojoj pećini

Pevaju jutra i znam da dolazi dan
Kada putuju vatre ja znam da nestaje san

Nebeske ulice
zovu me sebi ko bludnice
Nigde te nema da usklikneš
Nigde te nema da se osmehneš

Pevaju jutra i znam da dolazi dan
Kada putuju vatre ja znam da nestaje san


Ljubavna pesma
(J.J. Roskam)

mi smo crnci delije
ljubimo najvrelije
zato vaše curice
vole mračne ulice

mi smo belci bekrije
niko od nas ne krije
da su vaše crnkinje
lepe kao srpkinje

kao srbi i albanci
volimo se mi
ko slovenci i bosanci
volimo se mi
kao rusi i poljaci
volimo se mi
volimo se mi

mi smo crnci ubavi
gorimo od ljubavi
zato vaše devojke
vole naše uvojke

mi smo belci bekrije
niko od nas ne krije
da su vaše crnkinje
lepe kao srpkinje

kao srbi i albanci
volimo se mi
ko slovenci i bosanci
volimo se mi
kao rusi i poljaci
volimo se mi
volimo se mi

kao slovenci
volimo se mi
kao bugari i makedonci
volimo se mi
ko slovenci i turci
volimo se mi
kao grci i turci
volimo se mi
ko bugari se mi
volimo se mi
...


Nasmeši se
(B. Zlatković)

Ne trazi me
nikada
na krilima
vetrova
u vihoru
ratova

Znaš da si me
izgubila
znaš da si me
ubila
kada si me ljubila

Od moga odlaska
zvuk tvojih koraka
lije iz oblaka
Od ove poplave
nek nas ne rastave
crvene zastave

Nasmeši se sada kad si bez mene
nasmeši se kada sanjaš me
Nasmeši se kad god je najteže
nasmeši se i - na spavanje

U velikim pesmama
ni meni se
ne spava
visina me
osvaja

U noćima
nemoći
u beskraju
ponoći
ne mogu ti
pomoći

Od moga odlaska
zvuk tvojih koraka
lije iz oblaka
Od ove poplave
nek nas ne rastave
crvene zastave

Nasmeši se sada kad si bez mene
nasmeši se kada sanjaš me
Nasmeši se kad god je najteže
nasmeši se i - na spavanje

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma