6. 4. 1982.

Idoli - Odbrana i poslednji dani

Jugoton LSY 10011
Datum rezanja vinila: 08.03/06.04.1982


1. Kenozoik (3:46)

(N. Krstić/V. Divljan-S. Šaper)
2. Poslednji dani (3:18)
(V. Divljan)
3. Moja si (6:40)
(V. Divljan-S. Šaper)
4. Senke su drugačije (2:07)
(S. Šaper)
5. Nemo (3:28)
(V. Divljan-S. Šaper)
6. Nebeska tema (4:03)
(V. Divljan)
7. Rusija (5:12)
(V. Divljan)
8. Igrale se delije (2:44)
(V. Divljan-S. Šaper)
9. Jedina (uzurlikzurli) (2:26)
(V. Divljan)
10. Odbrana (3:13)
(S. Šaper)
11. Gdje si sad cica-maco (1:53)
(V. Divljan)
12. Glavna ptica (skrati svoj dugački jezik) (3:43)
(Kolar, Krstić, Divljan i Šaper)
13. Hajde, sanjaj me, sanjaj (2:16)
(V. Divljan-S. Šaper)

Zdenko Kolar: bas
Nebojša Krstić: udaraljke i glas
Kokan Popović: bubnjevi
Srđan Šaper: sintisajzer i glas
Vladimir Divljan: gitare, klavir i glas

Ploča je snimana u studijima XIII i VI Radio Beograda u jesen i zimu 1981/82 godine.
Snimatelj: Mile Pile Miletić
Tehničko vođstvo: ing Joca Višković
Ploču je producirao VIS "Idoli", a domaćin studija je bio Drago Dragan Vulinović
Idejno rješenje omota: Idoli i Goranka Matić
Foto: Goranka Matić
Muzički urednik: Siniša Škarica

Gosti: Goran Vejvoda svirao je kasio VL-2 u pesmi 1,10 i gitaru u pesmi 11
Mile Pile Miletić: solo gitara pesma 11
Vuk Đuričić, Gordi Grbić i Slobodan Grozdanović svirali su saksofon, trubu i trombon u pesmi 1.

Likovno prilagodili: Lada i Ivan Stančić
Muzički urednik: Siniša Škarica



KENOZOIK

Uzalud me budiš u pola 6
nema nigde nikog i nemamo kud
od onoga što vidim mi ponestaje dah
ostaje da ostanemo gde smo sad

Čini mi se nešto te oduzima
glasovi mi govore da si to ti
pristajem da pogledam te prvi put
tražim zbirku bobičavih škriljaca

Reci mi, kenozoik nije za tebe

Crvene sam povukao granice
oči su se navikle na filmski mrak
puštam sve da stoji još jedan čas
mislio sam da je dobro biti par

Čini mi se oduvek sam bio glup
glasovi mi govore eta kanjec
želim da se odužim ko sipin dim
vrlo lep je ovaj kraj koncentričan

Ti si stvorena za sve te stvari

Uzalud me budiš u pola 6
nema nigde nikog i nemamo kud
Svetosavska blaga ruka kaže put
avgustovsko plavo sunce pubes luks

Čini mi se nešto te oduzima
glasovi mi govore da si to ti
ovde je i rano jutro plameno
sva ta govorancija, pa to je to


POSLEDNJI DANI

Noći mi daju moć
noći su moj red
one su svečane
haljine raspete

dođite, dođite
čekam vas, ja nov

Čeka me, moj Bog
čeka me, moj Bog
noću sam, dvojnik svoj
čeka me, moj Bog

Proći ću, sigurno
čisto i ponosno
čekaće, moj Bog
čekaće, znam to


MOJA SI

Na konju stoji sam
i visoko su podignuti barjaci
od njega se svi opraštaju
i njega dugo dugo gledaju

Sve više zna da je ostao
svoja jedina i prava prilika
isuviše dugo je vole
za stvarno podne što je želeo

Anđeo čuvar noću dolazi
i tihim krilom on ga podiže
u crnom perju onda stanuje
sve ptičje glave tad su njegove

Moja si, moja si i sebe gleda
moja si, moja si i sebe gleda dok se oblači
on bi voleo biti ta devojka
on bi voleo da ga vole drugovi
da proba sebe da se izmeni

I sve je važno što se događa
i duge ruke mnogo govore
i mladost vrlo topla, varljiva
obećanja lunatičkih riva

I nema razloga za kajanje
ko tvrdo jaje bili su mu svi
u svome znaku svi su jednom mi
neka mu blista zamak nebeski

Sve muzike neka gore sviraju
sva neba neka sada budu tu
za mesec mandoline umiru
majke i očevi se smenjuju

moja si, moja si i noć u sumi
moja si, moja si i noć u šumi je video
on vidi sebe kako se otima
on bi voleo biti ta devojka
da proba sebe da se izmeni

U kupatilu on prima savete
u ogledalu nalazi poruke
iz tuša šibaju ga krvave
kadine mirisne groznice

Na telu nema više tragova
na hijacint mu koža podseća
ružinim uljem sad je pomazan
crvenom kosom glavu pokriva

Sve muzike...

(Hristos voskrese iz mertvih smertiju
smert poprav i susčim vo grobjeh život
darovav)

Moja si, moja si i sebe gleda
moja si, moja si i sebe gleda dok se pretvara
on bi voleo biti ta devojka
on bi voleo da ga vole drugovi
da proba sebe da se izmeni

Spasi se utješitelju blagi
pojusčija ti aliluja


SENKE SU DRUGAČIJE

Senke su drugačije
ovde gde je drugačije
oko mene gusari
tako tako je ovaj svet

Senke su drugačije
one govore drugačije
one tiho govore
da je došlo vreme
da pođem u svet

Da je došlo da pođem u svet

Devojke su drugačije
one nisu kao ja
one tiho govore
da je došlo vreme
da pođem u svet

Da je došlo da pođem u svet

Prolazi su opasni
prolazi su uzani
plašim se da neću proći

Kad bi ovo bio samo san
o kad bi bio samo san

Niko me ne poznaje
srce me ne poznaje
ko me to ubeđuje
nek ga ova čaša mimoiđe

Neko misli moje misli
neko peva kroz moj glas
moram da se odlučim
mene zove zove beli svet

Zove zove beli svet


NEMO

Moje se mene ne dotiče
žalosti blaženstva nade
možda je sad svet u očima
možda me drugačijim drugi grade

Klanjam se i žedan osvićem
uspomene željne da se voze
mesec je hladan ko ružica
mesec je trn koji me noćas bode              

Izgleda opet da me nema

Mirisi, tamjan i metlica
žalosti blaženstva nade
možda je sad svet u rukama
možda me drugačijim drugi grade

Nebesa pevaju o Slavi


NEBESKA TEMA

S' tobom, s' tobom
s tobom i ovaj put
s tobom dugo
dugo i nedužno

Mislim, mislim
neću da mislim, znam
s tobom uvek
postoji neki put

Tiho, tiho
tiho i ovaj put
s' tobom, s' tobom
biću do kraja tu

Mislim, mislim
neću da mislim, znam
s' tobom sada
postoji jedan put

Htela je da sviramo
ja i moji Idoli
da joj tiho pevamo
i čuvamo je dan i noć

Nebo nas je gledalo
nebo nas je zvalo
njene oči pametne
poljubio sam zadnji put

Ja ću im se javiti
u snu ili na javi
ja ću im pokazati
kako kruže sazvežda

Predugo smo pričali
a nije bilo ni važno
u svom našem sećanju
svatko ima jedan zrak


RUSIJA

Bakićeva ulica, već je zaspala
senke se pritajile, svetlost zgusnula

Naša tiha soba se, tek probudila
naša tiha soba je, zatreperila

Ja sam još studirao, ona je radila
noću sam joj čitao, Apadejeva

Nekad bi se čudila, mojim pesmama
nije mi dopuštala, da se zamaram

Nama nova godina, ništa nije donela
kao da se zbunila, il' se rugala

Nama nova godina, ništa nije donela
po nebu smo tražili, svetlost Vostoka

Imala je snažnije, ruke nego ja

Nije mi dozvolila, da je savladam
nije mi dopustila, da je savladam


IGRALE SE DELIJE

U mojoj mesnoj Z, večeras je ples
U mojoj mesnoj Z, večeras je ples
i svi će doći

A kada počne ples, dal' da ti priđem ja
a kada počne ples, dal' da te pitam

Reci, hoćeš li
sa mnom na ples?

Igrale se delije, na sred zemlje Srbije
Sitno kolo do kola, čulo se do Stambola

A šta da radim
ako zaigramo?


JEDINA (UZURLIKZURLI)

Jedina, malena, imam nešto da ti kažem ja
jedina, malena, hoću nešto da ti priznam, dušo
jedina, malena, imam nešto da ti kažem ja
samo što, ipak da, mali problem je u rečima

Za sve visine, što su nizine, prijatelj nežni ja (nek bude zavet naš)
ostajem veran, tvojoj taštini, nebo nek zvezdu da
(nebeska vojska, uz urlik zurli, nek prvi ubod da)

Tako je.


ODBRANA

Isus je naš maj

(Uzmi me nežno dok sam još tu)
sve što volim je daleko, daleko
voli me nežno dok sam još tu
sve što imam je kod mene, kod mene
uzmi me nežno dok sam još tu

Rođeni uz neke reke daleke
gledamo nebo koje pada na nas
sve što nemaš vidim bolje i bolje
uzmi me nežno dok sam još tu

Tražimo kroz govor azurna jutra
svetlosti nisu dovoljan znak
sve što imam je kod mene, kod mene
reci mi nežno da sam još tu


GDE SI SAD, CICA MACO

Gde si sad cica maco?

Možda si negdje u mraku
u nekakvom budžaku
možda te netko pipa
možda te netko štipa


GLAVNA PTICA (SKRATI SVOJ DUGAČAK JEZIK)

Tvoje reči su sada tek nešto drugo
kao da ih lako iz noći u noć kradu
dolazi sezona perja i glavna ptica
gleda sa svog balkona na barikadu

U ponoć menjamo stražu
znam, tvoje oči su sive
u svakom trenu si tu

Dok suza se sliva niz lice, ti znaš da bledim
tvoje reči su tada vrlo nežne
kažu: mislim da si zauvek kao jeka
seti se mog lepog lica, slušaj plotune

Govoriš pogrešne stvari
skrati svoj dugački jezik
nije vreme za strah


HAJDE SANJAJ ME, SANJAJ

Hajde, sanjaj me, sanjaj
ti ćeš me voleti, ostaće glas
hajde, sanjaj me, sanjaj
ostaće (slušaj) tihi glas

Hajde, sanjaj me, sanjaj
vidiš me kao da nisi tu
reči koje ću naći, u tvom su vremenu

Govori mi sve da noć je prošla
i da videće me ljudi, nečim te pokrivam dugo, dugo
noći su ovde tihe, i oseća se ljubav
noći su ovde tople.



hvala tarafleks

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma