21. 10. 1986.

Balašević Đ. - Bezdan

Jugoton LSY 62148
Datum rezanja vinila: 21.10.1986


1. Sve je otišlo u Honduras (3:58)
2. Virovitica (3:35)
3. Ne volim januar (4:13)
4. Nema vise benda kao Neoplanti (3:23)
5. Bezdan (4:32)
6. Stari orkestar (2:54)
7. Narodnjaci (4:57)
8. Ne lomite mi bagrenje (5:41)
9. Slow Motion (5:59)



Muzika i tekst: Đorđe Balašević
Aranžmani: Aleksandar P. Dujin
Producent: Đorđe Petrović
Snimljeno i miksano u studiju RTVNS, juni 1986, Novi Sad
Ton Majstor: Jan Šaš
Muzičari: Duja, Caki Karlo, Krle, Mita, Marko, Kiki, Neša, Tomo, Erne, Lulu i zbor prijatelja
Photo & design: Dražen Kalenić
Izvršni producent: Petter Branimir

Muzički urednik: Vojno Kundić
Glavni i odgovorni urednik: Siniša Škarica



SVE JE OTIŠLO U HONDURAS

Prate me još od rane mladosti
tipovi spremni na sve gadosti
svim promenama odolevaju
o bato, bato, samo polevaju

Čuvam se raznih elemenata
od maloletnih delikvenata
bacila, matorih onanista
o bato, bato, nacionalista

Sad mi (Stvarno) je pomalo dosta tog presinga
polako momci, ja nemam vrat od mesinga
O, dal' se iko javio da nije odmah gnjavio i davio?

Hej, sve manje tipova ostaje poput nas
sve drugo odavno je otišlo u Honduras
Mi trudimo se znanstveno
da propadnemo barem dostojanstveno

PRate me fRajeRi što govoRe "R"
oni su pRgavi po pRavilu
i pRetežno se konfRontiRaju
o Bato, Bato i oponiRaju

Čuvam se devojaka razrokih
postoje za to dobri razlozi:
nikada ne znam koga čekaju
o Bato, Bato, sa kim se šmekaju

SLede me Lica koja govore "L"
oni su zLočesti po praviLu
priLično Lako maLtretiraju
o Bato, Bato, eLiminiraju

Čuvam se dvosmislenih viceva
debilnih pitanja i bliceva
pun mi je kufer neke bratije
o Bato, Bato, i birokratije

Nek idu malo svi u Honduras
nek idu svi u lepi Honduras!
Ili nek otidnu u Kaunas
u Honduras, bolje u Honduras

Nek idu malo svi u Honduras
i biće ovde više mesta za nas
nek idu malo svi u Honduras
tamo ih čekaju - banane

Nek malo otidu u Honduras
nek idu malo svi u Honduras!
Nek idu svi u lepi Honduras...


VIROVITICA

Ja nikad dosad nisam bio u Americi
i ne nameravam
Mene da zvizne neki tip, za dolar, dva, pa čak i tri
nemam tih nerava

A baš bih voleo da vidim Kaliforniju
i još par tačaka
al' imam strašnu fobiju
od onih narkosa i tamno crnih mačaka

So sorry USA, možda si ti OK
možda me priče varaju
al' ja bih ipak ostao tu

I nikad nisam bio u Sovjetskom Savezu
i ne nameravam
Bio bih u tom Savezu kao u nekom kavezu
nemam tih nerava

Al' baš bih voleo da stignem sve do Rostova
ili do Gruzije
Plašim se tolkog prostora
možda se negde zagube moje iluzije

Izvini SSSR, možda si sasvim fer
možda me priče varaju
al' ja bih ipak ostao tu

Amerika je divna, predivna čak
čim u njoj zivi Paja Patak zvani Donald Duck
al' nije svako kao Donald, mene plaši onaj Ronald
taj je nezgodan

Imamo neke veze Rusi i ja. (Horošo!)
Onaj me Dostojevski jednostavno obara
Al' nisu svi k'o Dostojevski, mene plaši Sibirevski
taj je prohladan!

I ja ću ostati tu!

Ali sam često pevao u Virovitici
i dobro prošao
Mada su strme litice svud oko Virovitice
opet bih došao

U Virovitici, ne postoje pritisci
i žive mirno svi, kao hipici u Virovitici


NE VOLIM JANUAR

Ne volim januar, ni bele zimske vragove
u svakom snegu vidim iste tragove
tragove malih stopa, broj trideset i ko zna
kako polako odlaze

Više ne prolazim, ulicom Dositejevom
i nemam pojma kad neko pita gde je to
Tih dvesta šest koraka, dužinom tog sokaka
nikad ja nisam brojao

Nisam te nikad čuvao
nisam te nikada mazio, pazio
Tvoju sam ljubav gazio
svemu smišljao broj

Nisam te nikad štedeo
i nisam umeo stati ni ostati
šta ce od mene postati
mali anđele moj?

Ne gledam filmove, iz ranih sedamdesetih
dosta je suza i rastanaka nesretnih
Ko takve stvari snima? Baš čudnog sveta ima
tako se lako rasplaču


NEMA VIŠE BENDA KAO NEOPLANTI

Nema više benda kao Neoplanti
to je bilo da se priča, da se pamti
da smo, tad ovo znali, svemu bi odoleli

Pratili me posle neki muzikanti
tezgaroši, manje-više kalkulanti
al' brak iz računa, nismo se mi voleli

O, dobri dani, best-of-all
kad svirao se rock and roll
i kad su čak i stari konobari plesali

I ljuljao se ceo svet
sve pesme znali napamet
Danas me cene važni krugovi
a gde su sada moji drugovi?

Gde su sada moji drugovi?

Nema više benda kao Neoplanti
to je bilo da se priča, da se pamti
slavna, vremena davna iza nas!

Nema više fudbalice posle probe
preferansa u tišini garderobe
kako se fajront bliži, sve to prima drugi tok

Sve se manje čuju one prave psovke
sve je manje one prave viljamovke
i sve se češće čuje: "Meni jedan gusti sok"

Nek ide život, nek ide život
i nek se pleše, za sve to što beše...


BEZDAN

Nema me više, u tvojim molitvama
više me putem ne prate
A noć mi preti, ponoć i pusta tama
kad me se samo dohvate

Više me ne voliš
kad se vraćam, nisi budna
Ne goriš
gasne naša zvezda čudna
lažna srebrna stvar

Daleko putujem
vetar nudi neke rime
Kupujem
pristaju uz tvoje ime
dva-tri stiha na dar

Ne slušam više, šta šapućeš dok snivaš
plaši me koga pominješ
I sve si dalja, a sve mi bliža bivaš
kao da opet počinje...

Ali me ne voliš
to se uvek drugom desi
Govoriš
ali više ne znam gde si
da li neko to zna?

Šta sam uradio?
Kakva tužna humoreska!
Gradio
ispod gradova od peska
dubok bezdan bez dna


STARI ORKESTAR

Taj orkestar stari, nema pojma u stvari
i večito peva svoje "tra-la-la-la"
i što da se menja, kad su uslovi čisti:
prvi su i jedini su na Top-listi

Taj orkestar stari, dugo pali i žari
uz evergreen temu zvanu "tra-la-la-la"
i što da se vežba, da se proširi lager
za publiku je dosta jedan jedini šlager!

I samo ja, pa ja
o draga gospoja
o tako pametan
i tako postojan

I ja ću da vam sviram
a vi plešite
u krug i pogled dole
i ne grešite

Taj orkestar stari, dobro poznaje stvari
čim traje toliko uz "tra-la-la-la"!
Da stigneš do neba, treba znanja i truda
a niko od nas za to nema ... snage

Taj orkestar stari, audicije kvari
jer pevaju neki svoje "tra-la-la-la"
al' brzo se svaki anti-talenat smiri
jer slučajno su stari momci vrhovni žiri

Ovi što gude se najviše trude
al' već u refrenu sve drukčije bude
dominiraju trube

Koriste bubnjeve bolje od grupa
i svima pokazuju kako se lupa
nikad ritam ne gube

Taj orkestar stari, ima izvesne čari
al' već se pevuši novo "tra-la-la-la"
i što više slušam, sve sam više tog dojma
da nikad nisu imali pojma, pojma!


NARODNJACI

Narodnjaci, su preuzeli stvar
znaju sistem i stvaraju dar-mar
Rasturaju po pitanju tiraža
sve veća je blamaža biti neko od nas

Narodnjaci, su ukrali moj bend
narodnjaci, su federalni trend
a mi smo gurnuti u ilegalu
na kom tajnom kanalu naći bazu i spas?

O narodnjaci
sve vam je u šaci, al' zašto da se baci?
Ma ostavite nešto i za nas
Narodnjaci, braćo i zemljaci
budite ortaci, pa smanjite taj gas!

Narodnjaci, na ključnim mestima
narodnjaci, u glavnim vestima
Na džinovskim plakatima u boji
kud koji mili moji, da vam ne čujem glas

Narodnjaci, sa našim curama
narodnjaci, u svim strukturama
Od udruženog rada pa do sporta
narodnjak ante portas, njihov dolazi čas!

Nemaju njive, te perspektive
armiran beton zove nas sad
A snovi lebde, između negde
na relaciji selo - grad

Nastupa era, amatera
iz svoje kože, može se sad
Rapidno stasa, hibridna klasa
na pola puta, selo - grad


NE LOMITE MI BAGRENJE

Verujem, cenjeni sude
da dobro poznaješ ljude
vi barem imate posla
jer ćud je ćud, a sud je sud

Verujem, cenjena glavo
da si i učio pravo
da svakom sudiš pošteno
jer čast je čast, a vlast je vlast

I sve po zakonu
za to sam prvi
ne bi bilo ove krvi
da je bilo sve po zakonu
vlast je vlast!

I ja to poštujem
tu su paragrafi pa zagrabi
nek isto je i đavolu i đakonu
pa nek se zna!

Nek' su mi gazili njivom
mojom se sladili šljivom
uvek je lopova bilo
jer ćuk je ćuk, a vuk je vuk

Nikada zlotvora dosta
suša mi uništi bostan
i led se prospe pred žetvu
al' led je led, a red je red!

I prekardašilo
im'o sam bagremovu šumu
tamo dole prema drumu
pa sam čekao

Red je red!

Polako komšije!
Ne može samo da se uđe
da se ruši tuđe
lepo sam im rekao

Ne lomite mi bagrenje
bez njih će me vetrovi, oduvati
Pustite ih, moraju mi čuvati
jednu tajnu zlatnu, kao dukati

Ne lomite mi bagrenje
pod njima sam je ljubio
bosonogu i odbeglu od sna

Ljudi smo, cenjeni sude
pa neka bude šta bude
žao mi marama crnih
al' plač je plač, a mač je mač

Ne pitaj šta bi sad bilo
kad bi se ponovo zbilo
ne pitaj da li se kajem
jer jed je jed, a red je red!

I sve po zakonu
tu su paragrafi pa zagrabi
pošteno i za veru i za neveru

Red je red!

Sve ja to poštujem
jer više bilo bi ubica
nego ptica koje odleću ka severu

O, zar moram da vam ponovim?

Okanite se njih, jer sve ću da vas polomim!


SLOW MOTION

Život je, stari kučkin sin
stalno se raspravljam sa njim
Život je ofucani Holivudski film
svi smo mi malo dramili
ćutali il' galamili, u tom spektaklu

Neki su rođeni za maske
neki statiraju do daske
ja sam pozitivno-negativan tip
i kao svi iz stare škole radim sve "slow motion"

Igram bez dublera, sve sam
što nije praktično, to znam
Pomalo šmiram, pomalo briljiram
partner sam raznim licima
zvezdama i naivcima, u tom spektaklu

Možda i nisam neki biser
ali sam barem svoj režiser
sam za sebe smišljam zaplete i kraj
koristeći uglavnom laku tehniku "slow motion"

Od Mure pa do Morave
neka me svi zaborave
ako uopšte ikom išta značim

Sa samog ruba pameti
stižu mi strašni saveti
al' ja bi da proživim na svoj način

Odlaze zadnji vozovi, biraju ljude lozovi
i sve u svemu nemam lepe reči
Al' ja bi baš u ime to, još jednu popio
i teško da će neko da me spreči

Život je stari kučkin brat
sve manje sa njim vodim rat
i sve mi više liči na peščani sat
U svakom zrnu neki dan
u svakom danu neki san i "keep on smiling"

Neæu da o tom pišem roman
k'o svaki prosečan grandoman
biću srećan ako dovršim svoj stih
jer sati i minuti nisu čuli za "slow motion"



hvala tarafleks

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma