5. 12. 1983.

Balašević - Celovečernji The Kid

PGP RTB LP 2121514
Datum rezanja vinila: 05.12.1983


1. Celovečernji The Kid * (3:22)
2. Vi ste jedan običan miš (3:38)
3. Crni labud (3:44)
4. Blues mutne vode (4:01)
5. Svirajte mi jesen stiže dunjo moja (5:20)
6. Don Francisko Long Play ** (3:21)
7. Medena vremena (3:44)
8. Lunjo (4:06)
9. Nikad kao Bane (4:41)
10. Neko to od gore vidi sve (4:35)



Muzika i tekst: Đ. Balašević
Aranžmani i gitare: J. Boček

* Verzija na jednom od jezika naših naroda i narodnosti
** Verzija za englesko govorno područje, sa neskrivenim ambicijama za proboj na evropsku scenu i pobedu na pesmi Evrovizije 1984.

Ton majstor: Đorđe Petrović
Producent: Josip Boček

Recenzent: Đorđe Debač
Glavni i odgovorni urednik: Stanko Terzić
Design: Gradimir Smuđa



CELOVEČERNJI THE KID

Proš'o sam divlji zapad širom
pod nebeskim šeširom
a to baš nije neki raj:
Kaktusi, kojoti, oluje, pa nema vode i struje
o, kakav zabit kraj...

Al' ja sam gonio svog vranca
mada sam dobar ortak s' njim
Mor'o sam naći toga stranca
da najzad raščistim sa tim:
Zašto je slavan i kol'ko je brz
na kraju krajeva

Celovečernji the Kid

Od Santa-Fea do Santo-Franciska
i dalje, dokle god dopire vid
čuje se muzika, larma i vriska
gde god je Celovečernji Kid

Cure visoke a prerija niska
na čudnim mestima ostavlja trag
Od Santa-Fea do Santo-Franciska
sa njim jaše vrag

Poput tvrdoglavog Komanča
svud širom božjeg ranča, jah'o sam za njim
Sa koje strane pištolj drži? Ma nije valjda brži?
O, ne mirim se s' tim

Proš'o sam pravu kataklizmu
sret'o sam grizlije i šljam
Ušla mi zvečarka u čizmu,
od tad više čizme ne skidam
Al' samo za njim, gde si - da si, dobro pazi

Celovečernji the Kid

I konačno sam ga stigao na nekoj hacijendi
izgledao je kao istočnjački napuderisani dandy
(pio je neki sumnjivi brandy)

Rekoh mu: "Vadi ga, da vidim kol'ko si dobar!"

On reče: "Opa, malo se čudim ovom gestu
ja ne vadim nikad na javnom mestu
mora biti da si me zamenio s' nekim"

"Sinko", reče on, "ti rešavaš sve u prvoj rundi
i ispucaš šaržer za par sekundi
Kod mene je drugo, moj metak putuje dugo..."


VI STE JEDAN OBIČAN MIŠ

Vi, vi ste jedan običan miš
jedan mali preplašen stvor
i najbrži ritam je spor
za vaše srce

Znam, noć je tamna k'o crni pliš
tako rano opusti grad
čudne ptice poleću tad
nije lako ostati sam

Sam na svetu, sam protiv svih
tad je važno ispasti laf
tad je važno ne biti šraf
u toj mašini

Znam, zvuči kao kafanski stih
ali moraš zgaziti put
moraš nos pomoliti svud
ako želiš stići svoj cilj

Priča se po gradu da ste marka
samostalni, idealni tip
ali to je očigledna varka
Što se mene lično tiče
to su samo prazne priče sve

Jer vi, vi ste jedan običan cvet
mali zečić spreman na beg
al' svud zima, vetar i sneg
i ludi lovci

Znam, ali kako menjati svet
nikom nije stalo do tog
svako drži samo do svog
svako tera samo po svom

Priča se po gradu da ste glavni
samostalni, idealni tip
Kažu da ste samom vragu ravni
što se mene lično tiče
to su samo prazne priče sve

Ja, ja sam jedan običan tip
težak slučaj, potpuni mrak
mnoga mesta nose moj znak
i to je nešto

Znam, al' ne smeš biti bronzani kip
punom parom, to je moj plan
jer dok lupiš dlanom o dlan
već si samo, polovna stvar

Spisak mojih snova je dugačak
al' na prvom mestu sad ste vi
Ja sam stari, ofucani mačak
ne nudim vam nista loše:
nove priče, stare ploče

Vi ste moje sve il' ništa
 već odavno lovim miša poput vas
malog miša kao vi


CRNI LABUD

Čim došla je i prošla, meni pade na um:
Hej, to je moj par!
I prvi put je vidim, ali poznajem nju
sasvim lucidna stvar

Gde je to živela? Gde se to skrivala?
Što je nisam video pre?
Koga je ljubila, koga je snivala?
Nekakve folere - mrzim ih sve!

Poručuje kampari, mirno povlači dim
lupka čašom o šank
Okrenula se karta, sad sam načisto s' tim
ona sad drži bank

Sva elegantna, tanka i mistična
da'l pri hodu i dotiče pod
Sve mi to liči na Pjotra Ilića
priču o jezeru, o dobru i zlu

Hajde povedi me, Crni Labude
ja sam slutio da ćeš doći!
Daj, poljubi me i pogubi me
sad sam spreman, sad mogu poći

Upućuje mi pogled kao dodir na tren
hej, al' tren jako dug
Znam, prob'o sam sve i sad sam konačno njen
ona zatvara krug

Ona je drukčija, s' njom nema šmekanja
i mnogo bolje, nosi moj stil
To nije putnica, za listu čekanja
čim se spakuje, startuje već

Trošio sam život kao šećerni štap
hej, sladak i lep
I šarao i varao i stvarao bol
vuk'o vraga za rep

Ti nosiš račun za sve te zablude
na tvome vratu vidim svoj krst
Ja sam te čekao, moj Crni Labude
još od ko zna kad, pođimo sad

Daj, dotuci me, Crni Labude
i ne štedi me ove noći
Hajde, vodi me, oslobodi me
svi to moramo jednom proći, bar nekad


BLUES MUTNE VODE

Svašta se rodi u mutnoj vodi
lukava mrena i glupavi smuđ
karaš i bandar, lopov i džandar
i ribe što žive, na račun tuđ

Malene one, većih se klone
ne paziš i već te nema za tren
Gde god da beže, stignu u mreže
neko se rodi da postane plen

Ja pevam svoj blues bez namere bitne
i najveće ribe za mene su sitne
ja sa strane, samo posmatram taj svet

A budem i ja i smuvan i varan
pa svakom se desi da ispadne šaran
to je bar, rutinska stvar

Ko život vodi u mutnoj vodi
mora sve trikove dobro da zna
U mutnoj vodi, što mnogim godi
posebno onim sa vrha i dna

Svi znaju svrhu, štuka na vrhu
tu su da kvare i naprave lom
a dole na dnu, sudbinu jadnu
mnogima rešava, nekakav som

Ja pevam svoj blues u srcu dubine
i držim se pretežno zlatne sredine
to je bar, rutinska stvar

Na šta se svodi, život u vodi?
Pa eto, grabljivci imaju vlast
Grgeč je glupan, ali je krupan
pa male ribice guta u slast

U dane gadne, kad voda padne
plašljive ribe ne vrede ni groš
naiđu krize, drukčije grize
i samo najbolji, plivaju još

Ja pevam svoj blues u vrtlogu gluvom
i pitam se šta rade ribe na suvom
a to je bar, rutinska stvar


SVIRAJTE MI JESEN STIŽE DUNJO MOJA

Toga jutra sam stigao putničkom klasom
pa kući sa stanice časom
kroz bašte i prečice znane

A u vojsci sam stekao druga do groba
i hroničnu upalu zgloba
suvenir na stražarske dane

Ušao sam na prstim
mati beše već budna i brzo se prekrstila
Reče: "Prošlo je k'o za čas
baš si stigao dobro jer svatovi su tu do nas
pa će ti svirati a ti ćeš birati"

Svadba beše k'o svadba, i šta da se priča
parada pijanstva i kiča
i poznata cura u belom

Već po redu, poželeh im zdravlja i sreće
iz ruku mi otela cveće
i sakrila pogled pod velom

Tad me spaziše cigani
kum je tražio pesmu, al' ja sam stig'o, briga njih!
Širok osmeh i zlatan zub:
"Znam da nije ti lako, al' danas nemoj biti grub
nego zapovedi šta ćemo svirati!"

Svirajte mi "Jesen stiže dunjo moja", jesen rana
nek zazvone tambure u transu
Znam da nije pesma ova, za veselje i svatovac
al' ja moram čuti tu romansu!

Svirajte mi "Jesen stiže dunjo moja", al' polako
da mi ne bi koja reč promakla
Sklon'te čaše i bokale, razbio bih svet od šale
da je samo slučajno od stakla, dunjo moja...

Retko odlazim kući a pisem još ređe
i slike su bleđe i bleđe
pa lepe potiskuju ružne

Al' nekad poručim piće i tako to krene
pa stignem u svatove njene
sve prave su ljubavi tužne

Nikom ne pričam o tome
Brzo dođe taj talas i znam da ću da potonem
Spas mi donose cigani
oni imaju srce, za svakog od nas, briga njih
oni me pitaju, šta da sviraju...


DON FRANCISCO LONG PLAY

You must be carefull, my compadre
you must be very carefull, if you going south
Becouse in mountain Siera Madre
is very best for you to shut your dirty mouth

O, there are banditos mucco danger
they want your money and your horse
You are a gringo, I mean, You are a stranger
but you know everything of course

About famous and very popular
Don Francisco Long Play

From Rio Grande to Guadalahara
and all along the Mexican bay
There are trumpetas, and there are guitaras
always with, Don Francisco Long Play

O, he has nothing but his old sombrero
for senoritas this is OK
They drink to fight with his pistolero
with bullet long play

He was a friend of Pancho Willa
but never interested, in revolusion
No, cigarilos and tequila
and prety ladies, o he was a big padron

School teacher, young Rosita Flores
once found this hombre in her bed
She get new name, Rosa Deflores
but she is satisfied and glad

You are always wellcome and mucco popular
Don Francisco Long Play

Hey, amigo, I won't give you a lessons
I mean, you are a big men
and you know everything of course, but, listen to me:

If you want to be a real gentleman, just take it easy, take it
easy amigo, and very slowly

Hey amigo, you know, you are not a children, all those banditos
they were nothing, only he was a big muccaco


MEDENA VREMENA

Bilo je to šezdeset-šeste
pamtim tačno u čas
jer se u Engleskoj igralo svetsko prvenstvo bez nas
I nema više igrača, k'o što je bio Džefri Harst

Znao se red, subotom uvek preko ograde skok
i već smo svi na igranci uz grupu "Elektro-šok"
I nema više ni svirke, k'o što je stari dobri rok

Svi smo mi voleli izvesnu Martu
čitavo društvo i ja i moj brat
Bila je najbolja cura u kvartu
za njom smo lomili vrat, zbog nje bi vodili rat

Hej, medena vremena
često mislim na vas
Nije bilo da nema
sve je bilo uz nas

Bio je tu frajer u jakni, crni skaj, zadnji krik
spram tog je momka Frankenštajn sasvim prijatan lik
O, nema više baraba kao taj prerušeni bik

Odjednom, dripac je stao pred Martom
igru je tražio, znali smo to
Zar naša ljubav da igra s' tim škartom?
Ne, tad je pukao grom i tad je nastao lom

Bio je to lokalni sukob mali građanski rat
u kom je najgore prošao onaj džukac na sprat
O, više niko ne tuče, k'o što je tukao moj brat

Sećam se Martinog brižljivog lica
nežno mi dotakla slomljeni nos
Rekoh joj: "Ništa, ma to je sitnica
nek te ne pogađa, pa to se događa!"


LUNJO

Lunjo, moj stari kofer opet miriše na sive ceste
a tvoja soba na mandarine i pržen kesten
I toplo je tu, tu ispod tvog krova
o, dobro je tu, u zamku iz snova, pa sretna ti nova

Lunjo, sad ću ti reći i više nikom i više nikad:
svako je od nas ponekom sličan al' ti si unikat
Pročitaš me, znam, od slova do slova
prećutiš to, znam, k'o pametna sova, pa sretna mi nova

Ti uvek znaš najbolji način
s' tobom lako stižem na tron
Ti si ta nit, taj retki začin
koji daje poseban ton

Ti si mali čarobnjak
koji donosi spas
a svi ti pajaci na pokretnoj traci
nek žure bez nas

Lunjo, ako me traže, ti slaži da sam odavno mrtav
spusti roletne i navij sat na sredu, četvrtak
A napolju mraz i magla i zima
a napolju mrak al' ovde sve štima, od kad tebe imam

Ti uvek znaš najlepše reči
ti čak i ćutiš tiše od svih
Ti imaš smeh, koji sve leči
ti od psovke načiniš stih


NIKAD KAO BANE

Još u školi, je ručicu dizao vešto
i već se znalo da postaće nešto
o, već se znalo da postaće neko, k'o Bog

Mi smo rasli, u šarenom kraljevstvu igre
al' on je imao drugi pedigre
mali Bane je bio daleko, od tog

I često se pitala moja mati:
"O, čedo moje, samo da mi je znati
šta će to sa tobom biti
dal' ćeš ikad biti i ti..."

Kao Bane, dobri sin, tih i miran, čist i fin
kao Bane, vaspitan i solidan i koristan
Kao Bane, (mali) vredni mrav, poslušan i učtiv sav
kao Bane, odmeren i usmeren i proveren za sve

Pred maturu, su pristigli momenti novi:
sport i ploče i nemirni snovi
neki izlozi prepuni svega, za nas

Ali Bane, taj je imao izloge prazne
pa smo zato za funkcije razne
svi mi večito birali njega, u glas

I često se pitala moja mati:
"Gde se to skitaš, o, da mi je znati
i šta će sa tobom biti
dal' ćeš ikad biti i ti..."

Tu i tamo, tek ponekad sretnem tog dečka
crna tašna i šofer i "mečka"
TV dnevnik ga forsira nešto, o-da!

Bez krivice, u štampu je stigao skokom
jer kad kreneš tim poznatim tokom
tad svi ručice podižu vešto, jen - dva!

I često se pitala moja mati:
"Ko ga to gura, o da mi je znati
i šta će to sa tobom biti
dal' ćeš ikad biti i ti..."

Draga mama, život je jedna velika
da ne lajem, nema veze, ti znaš
To je sve lutrija,
a ja ne odustajem od svog broja dok igra traje

Izgubim neku bitku, dobro
al' vremena još ima u neograničenim količinama
i ja se držim, još kako se držim
I ne brini puno o tom šta ću biti
mogu se kockati, londrati, piti
i mogu pasti na niske grane
al' ne boj se, nikad neću biti:

Nikad, kao Bane, nikad


NEKO TO OD GORE VIDI SVE

Stevu Čenejca, je ubio grom, nežno, k'o rukom
na širokom šoru, tu negde pred zoru il' pre
I niko se nije pitao, gde se to noću skitao
nego su žalili i sveće palili svi

Sa njegovim stricem sam proveo dan, bio je očajan
al' taj matori momak je imao stomak za sve
Pa reče: "Eto, tuđeg se latio, zato je glavom platio
zbog žene svog kuma, je sišao s' uma sasvim"

Al vidiš, neko to od gore vidi sve

Povlači te konce, igra se
postavi na svoje mesto
svako dobro, zlo još pre
sve vide oči sudbine

Tako, ponekad, te reči mi dođu, k'o jeka
kad bure se spuste, kad pacovi napuste brod
Ne brinem mnogo o njima, vrate se s' lepim danima
pa idemo dalje i plovidba traje, k'o pre

Al' znam da, neko to od gore vidi sve...

Lomiš mi srce, k'o bagremov prut, onako, usput
kad ostaneš sama, ti nađeš par dana za nas
Al' ja crtam svoje krugove i praštam stare dugove
da, možda se varam, al' što da se staram o tom

Kad uvek, neko to od gore vidi sve...



hvala tarafleks

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma