26. 2. 1985.

Riblja čorba - Istina

PGP RTB 2121905
Datum rezanja vinila: 26.02.1985




1. 'ajde, beži (4:11)
(M. Aleksić)
2. Neću da te volim (3:57)
(N. Čuturilo i M. Aleksić)
3. Hleba i igara (2:41)
(B. Đorđević)
4. Sačekaj (3:47)
(B. Đorđević)
5. 'alo (2:54)
(M. Aleksić)
6. Disko mišić (3:15)
(M. Milatović)
7. Verno pseto (3:57)
(V. Božinović)
8. Dvorska budala (2:49)
(B. Đorđević)
9. Pogledaj dom svoj, anđele (3:35)
(B. Đorđević)

Svi tekstovi: B. Đorđević
Aranžmani: Riblja čorba
Klavijature: Kornelije Kovač
Specijalni gost ljubaznošću Kamarada i Diskotona: Goran Bregović (6)
Producent: John McCoy
Snimljeno u studiju Aquarius u Beogradu
Snimatelji: Goran Vejvoda i Ratko Ostojić
Finalni mix: Ratko Ostojić i prijatelji
Omot: Jugoslav Vlahović

Na ovoj ploči NE sviraju mašine nego živi ljudi

Svirala i pevala Riblja čorba u svežem sastavu:
Bora Đorđević, pevač
Miša Aleksić, bas gitara, pevač
Vicko Milatović, bubnjevi
Vidoja Božinović-Džindžer, gitare
Nikola Čuturilo-Čutura, gitare

Recenzent: Đorđe Debač
Glavni i odgovorni urednik: Stanko Terzić




'ajde, beži

Ja bled ko kreč
od bola sam se prosto gušio
Još samo reč
i znam da bih se odmah srušio

Želim ti čistu savest
sa mirnim snovima
Ljubav i sveže meso
deli sa nekim novima

Uuuu... 'ajde, beži
Uuuu... napolje
Uuuu... Za nas to je
Uuuu... najbolje

Hoću da budem malo sam

Ti znaš, ja znam
preživeću i sve u redu je
Da budem sam
to meni tako valjda sleduje

Neću ti ništa reći
tužan sam, nisam ljut
Zalupi jako vrata
bolje požuri, srećan put

Uuuu... 'ajde, beži
Uuuu... napolje
Uuuu... Za nas to je
Uuuu... najbolje

Hoću da budem malo sam


Neću da te volim

Neću da te volim
Neću da te volim
Neću da te volim
Neću da te volim

Vino je bilo kiselo
Loza je bila bljutava
Sve mi je brzo priselo
Da odem ništa me ne sputava

Neću da te volim
Neću da te volim
Neću da te volim
Neću da te volim

Sve mi to nije bilo potrebno
Zašto sam svetlo upalio?
Ti nisi ništa posebno
Video sam u šta sam se uvalio

Neću da te volim
Neću da te volim
Neću da te volim
Neću da te volim

Ne pijem, hoću da prestanem
Tako sam naglo odlučio
Bilo bi najbolje da nestanem
Jer, život mi se smučio

Neću da te volim
Neću da te volim
Neću da te volim
Neću da te volim


Hleba i igara

Tuci burazeru u kožnu krušku
udri majstore, razbi mu njušku
Sve dok ne oboriš majmune brate
neće umeti da te shvate

Neće umeti da te cene
ako ih tučeš na poene
Udri rođeni, sa'rani stoku
sravni sa zemljom, pljuni po oku

Prospi mu mozak, bubreg odvali
polomi kosti i kičmu budali
Neka ga olade i desna i leva
cepaj u glavu, prospi mu creva

Udri među rogove da popije patos
posle mu kupi sveću za parastos
Oplavi labrnju, razbi arkadu
sevni mu aperkaft pravo u bradu

Dok nas iznutra grickaju crvi
Hoćemo sveže crvene krvi
Zato ga ubi, zato ga smrvi
Hleba, igara i mnogo krvi
Hleba, igara i mnogo krvi
Hleba, igara i krvi

Tuci burazeru u kožnu krušku
udri majstore, razbi mu njušku
Sve dok ne oboriš majmune brate
neće umeti da te shvate

Neće umeti da te cene
ako ih tučeš na poene
Udri rođeni, sa'rani stoku
sravni sa zemljom, pljuni po oku

Dok nas iznutra grickaju crvi
Hoćemo sveže crvene krvi
Zato ga ubi, zato ga smrvi
Hleba, igara i mnogo krvi
Hleba, igara i mnogo krvi
Hleba, igara i krvi


Sačekaj

Pamtim lepe trenutke
A ona se ničega ne seća
I dok u zidove gledamo ćutke
Saznajem, njeno ime je nesreća

Sačekaj da zora svane
Sačekaj da kiša stane
Sačekaj

Oluja je, vetar duva
Nema nikog da te čuva
Sačekaj

Večeras, kod mene pravo slavlje
Popiću još jednu u tvoje zdravlje
Proteklo je mnogo vode Dunavom i Savom
Još tragam za svojom izgubljenom glavom

Sačekaj da zora svane
Sačekaj da kiša stane
Sačekaj

Oluja je, vetar duva
Nema nikog da te čuva
Sačekaj

Hladno je, spremaš se za put
Evo ti moj zimski kaput
Ne dam ti da odeš, zaključaću vrata
Znaš da se davljenik i za slamku hvata

Sačekaj da kiša stane
Sačekaj da zora svane
Sačekaj

Oluja je, vetar duva
Nema nikog da te čuva
Sačekaj

Sačekaj da zora svane
Sačekaj da kiša stane
Sačekaj

Oluja je, vetar duva
Nema nikog da me čuva
Sačekaj


'alo

U kupeu čitao sam novine
Voz je napuštao stanicu
A vetar šalje pozdrav iz domovine
I konačno sam prešao granicu

Široki auditorijum
Peva oratorijum
Ja iz dalekih predela
Posmatram tuđa nedela

Halo! Ne poznaješ mi glas?
Halo! Kako je dole kod vas?
Halo! Ko vas čuva od zla?
Halo! Nedostajem li ja?

Pevao sam na Trgu Republike
I svi su me tapšali po ramenu
Bilo je i puno publike
Al' brzo su mi pronašli zamenu

Široki auditorijum
Peva oratorijum
Ja iz dalekih predela
Posmatram tuđa nedela

Halo! Ne poznaješ mi glas?
Halo! Kako je dole kod vas?
Halo! Ko vas čuva od zla?
Halo! Nedostajem li ja?


Disko mišić

Mi mi mi mi...
mišić, mišić

Umrećeš kad budeš užasno mator
Ako te pre toga ne pojede mrak
Možda će te upucati atentator
Ili ćeš možda dobiti rak

aj aj aj aj aj
Mogu ljudožderi baš tebe da ručaju
Mogu ti sipati otrov u čaj
Umrijećeš jednom u svakom slučaju
Sve jedno kakav doživiš kraj

Od kolevke pa do groba
Ništa ne vredi pišljiva boba
Zato što češće koristim pišić
Jer je pišić disko mišić...
...ča ča ča ča ča

Pazi, pazi, pazi, pazi
Može da te uguši gradski smog
Može kamion da te zgazi
Iz čista mira strefi te šlog

aj aj aj aj aj
Najbolje umije da ubije droga
Samo se preseliš u rajski vrt
Može da te pojede baba-roga
Na svakom koraku vreba smrt

Od kolevke pa do groba
Ništa ne vredi pišljiva boba
Zato što češće koristim pišić
Jer je pišić disko mišić...
...ča ča ča

1,2 - pljeskam ja, 1,2,3 - pljeskaš i ti
1,2 - pljeskam ja, 1,2,3 - pljeskamo svi

Ko je pišić - disko mišić?
Ko je pišić - disko mišić?
1,2 - pljeskam ja, 1,2,3 - pljeskamo svi

Od kolevke pa do groba
Ništa ne vredi pišljiva boba
Zato što češće koristim pišić
Jer je pišić disko mišić...
...ča ča ča


Verno pseto

Kada budem mator, nikakav i ćelav
I kad ne budem vredan pola loše strofe
Kada bele miševe pojurim po stolu
Kada budem gotov, blizu katastrofe

Kad ne budem vredan pola lule duvana
Kad zaglavim negde u poslednjoj rupi
I kad, kad postanem čovek sa hiljadu mana
Onda budi prava, onda me pokupi
Onda budi prava, onda me pokupi

Imaćeš na kraju
kada prođe sve to
Ono što si htela
svoje verno pseto

Stavi me u toplo, polako me leči
Čitala si kako životinje krote
Lekovi nek budu pogledi i reči
Iscedićeš valjda koju kap dobrote

Kad opet od mene napraviš čoveka
I, i kada me spasiš od ljudi i buke
Ostaću sa tobom do kraja svog veka
Spreman i da ližem so iz tvoje ruke
Spreman i da ližem so iz tvoje ruke

Imaćeš na kraju
kada prođe sve to
Ono što si htela
svoje verno pseto


Dvorska Budala

Dreknu veliki gospodar tvor
Dajte mi ludu hitno na dvor
Svakom je kralju potrebna luda
Kad mesto bubrega prodaje muda

On je kralj pajaca
Svetla tačka na horizontu
On je večito nasmejana faca
Zabava za vojsku na frontu

Veliko, veliko hvala
Neću da budem dvorska budala
Nađite drugog, ko vas jebe
Ja sam budala samo za sebe

On je samo čovek od krvi i mesa
Ali čudotvorac koji čini čuda
On će biti naša omiljena blesa
On će biti samo naša dvorska luda

On će našu volju približiti svima
To će biti njegov društveni zadatak
On je rodoljub u službi režima
Čkalja, Maksim Gorki, Paja Patak

Veliko, veliko hvala
Neću da budem dvorska budala
Nađite drugog, ko vas jebe
Ja sam budala samo za sebe


Pogledaj dom svoj, anđele

Pogledaj dom svoj, anđele
I skini paučinu s očiju
Videćeš prizore potresne
Videćeš nesrećne i bolesne
Videćeš čemer, smrt i jad

Pogledaj stado, anđele
Sve sami bogalji i prosjaci
Slepi tumaraju u gomili
Svima su kičmu polomili
Od tebe očekuju spas

Pogledaj bagru, anđele
Njihova duša je prokleta
Svima su stavili amove
Sebi sagradili hramove
Ruke im ogrezle u krv

Anđele
Anđele
Anđele
Ruke im ogrezle u krv

Podigni mač svoj, anđele
Seti se krstaških ratova
Seti se preklanih vratova
Kad dođeš Bogu na istinu
Nek ti u duši vlada mir

Usliši molitve, anđele
Dabogda pocrkali dušmani
Pa budi anđeo osvete
Neka na svojoj koži osete
Šta znači beda, strah i bol

Anđele
Anđele
Anđele
Šta znači beda, strah i bol

Pogledaj dom svoj, anđele
I skini paučinu s očiju
Videćeš prizore potresne
Videćeš nesrećne i bolesne
Videćeš čemer, smrt i jad

Anđele
Anđele
Anđele
Videćeš čemer, smrt i jad
Videćeš čemer, smrt i jad
Videćeš čemer, smrt i jad
Videćeš čemer, smrt i jad

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma