26. 2. 1985.

Pomaranča - Orange III [*]

PGP RTB - 2122073
Datum rezanja vinila: 26.02.1985



1. Hot Side Of The City (4:16)

(Mijo Popovič)
2. Heroj (4:07)
(Mijo Popovič)
3. Midnight Stars (4:00)
(Mijo Popovič)
4. Where Are You (3:44)
(Mijo Popovič)
5. Let's Fly Young Lady (3:30)
(Mijo Popovič)
6. Jesen (3:42)
(Š. Kardumović - M. Popovič)

7. Rosa (3:51)
(Š. Kardumović - M. Popovič)
8. Za nas (3:55)
(Š. Kardumović - M. Popovič)
9. Plovim sam (3:32)
(Š. Kardumović - M. Popovič)

Šefik Kardumović-Šeki - (vokal)
Mijo Popovič - (gitara)
Marko Herak - (bas)
Roman Škraba - (bubnjevi)

gosti:
Andy Arnol - (alt saksofon) 7
Boris Romin - (perkusije) 9
Benjamin Šaver - (klavir) 4
Vojko Sfiligoj - (sintisajzer) 1
Nada Žgur - (vokali) 6

korekcija engleskih tekstova: Kati Lapkovski
snimljeno u studiju Akademik 1985
ton majstor: Miro Bevc
producent: Mijo Popovič
izvršni producent: Mišo Rodič
design: Mijo Popovič

Recenzent: Đorđe Debač
Gl. urednik: Stanko Terzić



Hot Side Of The City

I know you never have been there before
I know you can't wait just no more
you wonder where his eyes come from
it doesn't matter if it's right or wrong
just relax yourself and trust in me
there's no guarantee bout nothing to follow me

I will show you what you're looking for tonight
I will take you there, I'll show where it's ...

Hot side, hot side of the city
hot side, hot side of the city

You never have been there before
can't wait just no more
just relax and trust in me
just don't care, you follow me, yeah


Heroj

Nikad se nisi plašio smrti
uvijek si bombe bacao prvi
na vječnoj straži ostao ti si
ko čuva plodove tvoje krvi

Bio si heroj
kitili su te ordenjem
bio si heroj
i postao dijete sudbine


Midnight Stars

One of those nights
the sky was full of star lights
there was something strange in ya
someone was waiting for you there

You didn't know by that time
that lying eyes have that more shine
you didn't know by that time
there is something magical in wine

You, you shouldn't took my way
you, you shouldn't have guess to play
I'm not just some guy, not your friend
a summer night is waiting for us again

Love you woman like you make me so hot, you know
I'll take a ride up to heaven again

Midnight stars, you're like rainbow lights
midnight stars, you're like rainbow lights


Where Are You

You know I wonder babe where you are
I've got to find a way
you know my sorrows follow me down
I've got to run away

I can't lose you baby anymore
please don't go like you did before


Let's Fly Young Lady

Take your time young lady tonight
I'm doing love the first I can
I'm not a fighter, I'm a young lady lover
so don't, don't give up the fight

I'm trying through the night with you
I'm not doing anything you wouldn't like to do
let's take a chance
it's your first romance

So let's fly, let's fly through the night
tonight... tonight...


Jesen

U mome oku jesen spava
oktobar i sklonište
opet te čuva dok ne zaspiš
ko zimno uporište

Dok letimo kroz san
stiže novi dan
kočijaš bez očiju
voziće nam kočiju

Sad znam sve ljude
koji su bez krila
oni se čude
i misle da sam bio bolji dok sa mnom nisi bila

Ispleten potok mladim biljem
stvara gulise po mjeri
da tebe i pregršt naših ideja
sačuvam od zvjeri


Rosa

Ti samo jedri
bistra te voda zna
tiho te pratim
pjesma u oku sja

Svjetlosne niti
upleti u svoju kosu
možda ćeš biti
cvijeće za moju rosu

Ti... ti...
samo ti...


Za nas

Ja čujem glas
procvale magle te kriju
samo za nas
noćas se klovnovi smiju

Ja čujem glas
i vidim tamne sjene
tako sam sam
o, daj, dođi noćas do mene

Osjećam tvoje tople ruke
što mirišu na svježe cvijeće
želim da gledam ti nemirne oči
što mi otvoriše vrata sreće
osjećam tvoje tople ruke
što mirišu na svježe cvijeće
čujem glas...


Plovim sam

Plovim sam
oluji nisam vičan
moj brod je crn
i ja njemu sam sličan

Plovim sam
pjevaj mi dea more rim
i nebo plamti
kroz more to si ti

Dok ključ ko embriona
trpi su ovo sita
moj brod je tako mali
more se igra s njime
i pamti moje ime

Neću se plašiti jer znam
da ovdje niko nije sam
ja borit ću se

Plovim sam...
moj brod je tako mali
more se igra s njime
i pamti...
neću se plašiti jer znam

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma