24. 1. 1986.

Riblja čorba - Osmi nervni slom

PGP RTB 2320355
Datum rezanja vinila: 24.01.1986


1. Nemoj da ideš mojom ulicom (2:35)

(B. Đorđević)
2. Južna Afrika '85 (ja ću da pevam) (3:22)
(B. Đorđević)
3. Jedan čovek (4:26)
(V. Božinović)
4. Ljuti Rock'n'Roll (2:56)
(N. Čuturilo)
5. Sutra me probudi (4:08)
(N. Čuturilo)
6. Amsterdam (3:41)
(M. Aleksić)
7. Tu nema Boga, nema pravde (3:04)
(B. Đorđević)
8. Crno je dole (3:15)
(B. Đorđević)
9. Cava (3:30)
(M. Aleksić)
10. Prokleto sam (4:53)
(V. Božinović)

Aranžmani: Riblja čorba
Tekstovi: Đorđević
Muzička produkcija Kornelija Kovača
Snimljeno u studiju V PGP RTB
Snimatelj sa čeličnim živcima: Tahir Durkalić
Izvršni producent: Vlatko Radomirović

U snimanju učestvovali:
Riblja čorba u proverenoj postavi
Bora Đorđević, Miša Aleksić, Vicko Milatović, Vidoja Džindžer Božinović, Nikola Čuturilo

Specijalni gosti:
Kornelije Kovač, klavijature
Eddy Grant u pesmi Amsterdam, ljubaznošću Jugodiska uz pomoć Radomira Krkića i Slađane Milošević
Ana Kostovska (Bastion), vokal u pesmi Prokleto sam
Jovan Maljoković, saksofon u pesmi Jedan čovek
Na snimanju korišćeno pojačalo Gvozdeno pile autora Dr. Spire

Fotografije i dizajn omota: Jugoslav Vlahović
Crtež na prvoj strani: Vladeta Andrić



Nemoj da ideš mojom ulicom

Ti me mnogo zezaš
i okolo švrljaš
Bogami me ne znaš
pa će da nadrljaš

Zato nemoj da ideš mojom ulicom
Nemoj da ideš mojom ulicom

Kupio sam pištolj
od švercera na crno
Na tebe ću rado
da potrošim zrno

Stvarno nemoj da ideš mojom ulicom
Nemoj da ideš mojom ulicom

Ne, nemoj
Stvarno nemoj
Ni u ludilu nemoj
mojom ulicom

Možeš da me tužiš
za ozbiljni pretnju
Ali ipak pazi
kad pođeš u šetnju

Tada nemoj da ideš mojom ulicom
Nemoj da ideš mojom ulicom

Ne, nemoj
Stvarno nemoj
Ni u ludilu nemoj
mojom ulicom

Zašto da se mučim
da zbog tebe patim
Najbolje će biti
za glavu da te skratim

Nikad nemoj da ideš mojom ulicom
Nemoj da ideš mojom ulicom

Ne, nemoj
Stvarno nemoj
Ni u ludilu nemoj
mojom ulicom

Nemoj da ideš mojom ulicom
Nemoj da ideš mojom ulicom

Ne, nemoj
Stvarno nemoj
Ni u ludilu nemoj
mojom ulicom


Južna Afrika '85 (ja ću da pevam)

Ja ću da pevam
Ja ću da pevam

Večera je gotova
ima puno otrova
Svi jedemo splačine
na različite načine

Napisali ustave
da mozak zaustave
Napisali zakone
da se bolje zaklone

Evo ide istina
dronjavo obučena
Krvava i mršava
krvava, pretučena

I danas nema nastave
okačite zastave
Urlajte parola
jer šalju patrole

A ja ću da pevam
makar i promuklo
A ja ću da pevam
kud puklo da puklo

Ja ću da pevam
Ja ću da pevam

Kad zatvore sagrade
deliće se nagrade
Nagrađeni dobiju
batine i robiju

Radnici i radnice
ne budite gladnice
Uvek ima kol'ko treba
govana i hleba

Vojska vrši obrede
u čast svoje pobede
Troše naše zarade
da naprave parade

Večera je gotova
ima puno otrova
Svi jedemo splačine
na različite načine

A ja ću da pevam
makar i promuklo
A ja ću da pevam
kud puklo da puklo

Ja ću da pevam
Ja ću da pevam
Ja ću da pevam
Ja ću da pevam


Jedan čovek

Dok napolju vetar puše
iz dubine duše
Dok napolju vetar duva
da te Bog sačuva
Jedan čovek pojma nema
jedan čovek šljema
o-je, o-je

Dok napolju kiša pljušti
čovek lozu ljušti
Dok napolju kiša lije
čovek samo pije
Dok napolju kiša pada
čovek dalje strada
o-je, o-je

Hej živote skote
hej živote idiote
Hoću da se napijem
majke mu ga nabijem

Hej živote skote
hej živote idiote
A kada se napijem
ima sve da razbijem
o-je, o-je

Dok napolju sunce sija
čovek puni i ispija
Njemu treba dobra svirka
i ponešto da se cirka
Dok napolju ima sunca
čovek pijan bunca
o-je, o-je

Hej živote skote
hej živote idiote
Hoću da se napijem
majke mu ga nabijem

Hej živote skote
hej živote idiote
A kada se napijem
ima sve da razbijem
o-je...


Ljuti Rock'n'Roll

Rekli su mi - mali, slušaj starije
Rekli su mi - mali, ne pravi pizdarije
Rekli su mi - mali, budi dobar
A za njih je dobar samo grobar

Ja sviram rock'n'roll
ljuti rock'n'roll
Rock'n'roll
ljuti rock'n'roll

Zbog svoga životnog iskustva
Meni su propisali uputstva
Matori grešnici i sveci
Lupajte čvrge svojoj deci

Ja sviram rock'n'roll
ljuti rock'n'roll
Rock'n'roll
ljuti rock'n'roll

Rock'n'roll
ljuti rock'n'roll
Rock'n'roll
ljuti rock'n'roll


Sutra me probudi

Mene nema, potpuno sam prazan
I za srce ujela me šarka
Ja sam izlizan k'o vojnički kazan
Ja sam poništen k'o poštanska marka

Ako te ima, pomozi mi Bože
Duša mi je godinama trovana
Čovek je zbir creva, kostiju i kože
Čovek je vreća govana

Čujem iza leđa podsmešljivi kikot
Nekad bih ubio, a nekad mi se plače
Ja jedino umem da budem Don Kihot
I da dalje jurim svoje vetrenjače

Ako te ima, pomozi mi Bože
Duša mi je godinama trovana
Čovek je zbir creva, kostiju i kože
Čovek je vreća govana

Ovih dana ja sam
bolestan od ljudi
Nemoj da me diraš
sutra me probudi

Kučići i kučke mahali su repom
A ja bespomoćan k'o riba na suvom
O nečemu lepom pričao sam slepom
I sve svoje istine pevao sam gluvom

Ako te ima, pomozi mi Bože
Duša mi je godinama trovana
Čovek je zbir creva, kostiju i kože
Čovek je vreća govana

Ovih dana ja sam
bolestan od ljudi
Nemoj da me diraš
sutra me probudi

Nemoj da me diraš
sutra me probudi


Amsterdam

Neko mi je ukrao biciklo
Jer ga nisam dobro vez'o lancom
Na biciklo ovde sam naviklo
Da se nebi osećalo strancom

Kučići po ulicama kaku
Cipelu sam umaz'o govancom
Hoće da me grizaju u mraku
Da se nebi osećalo strancom

U kafanu pušu marihuanu
Ili neku drogu piju s nogu
Te sam noći spavalo pod šankom
Da se nebi osećalo strankom
joj joj joj

Ovde uopšte nema holandezi
Sve arapi, crnci i kinezi
Tu ljudovi uopšte ne spavaju
Samo piću i zajebavaju

Tu kurave u izlozi sedu
Ćutu, pušu, prolaznike gledu
Sedu gole ili u dekliže
Mušterije da im priđu bliže

U kafanu pušu marihuanu
Ili neku drogu piju s nogu
Te sam noći spavalo pod šankom
Da se nebi osećalo strankom
joj joj joj

Moju malu tražim po kanalu
Gde se vodom šetaju sa brodom
Ceo dan sam plivalo za čamcom
Da se nebi osećalo strancom

Svuda gužva, frka i krkljanac
Nemaš pojma ko je ovde stranac
Postalo sam jedan amsterdamac
Da se nebi osećalo stranac

U kafanu pušu marihuanu
Ili neku drogu piju s nogu
Te sam noći spavalo pod šankom
Da se nebi osećalo strankom
joj joj joj

In the city of Amsterdam
You can find a lot of fun
The Dam square and Laitce plain
This is something I can't explain
There's a crowd, crazy and loud
In the distance I hear a drum
Calling me to come to Amsterdam

Amsterdam
Amsterdam
Amsterdam
Amsterdam

Now, in the city of Amsterdam
You can find a lot of fun
The Dam square and Laitce plain
This is something I can't explain
There's a crowd, crazy and loud
In the distance I hear a drum
Calling me to come to Amsterdam


Tu nema Boga, nema pravde

Zora rudi, dan se svetli
Javljaju se prvi petli
Na počinak kući leti
Veštica na svojoj metli

Živi bili, živi bili
Imbecili i debili
Blago tebi, blago meni
Uništiće nas kreteni

Tu nema Boga, nema pravde
I zato odlazim odavde
I nas će k'o naše očeve
Zbog viših ciljeva nabiti na kočeve

Ko god hoće ovde može
Da hara i pustoši
Sve kilavi Radovani
I nejaki Uroši

Dobar čovek svako veče
Zarije mi nož duboko
Za večeru uši seče
Za doručak vadi oko

Tu nema Boga, nema pravde
I zato odlazim odavde
I nas će ko naše očeve
Zbog viših ciljeva nabiti na kočeve


Crno je dole

Te noći na plaži sijaju pikavci
Talasi piče po obali
Oko nas deru se zrikavci
I jedno smo drugo probali

Sijaju zvezde sa nebeskog svoda
Kako da budem romantični junak
Oko nas prljava, smrdljiva voda
Iz guze čistimo pesak i šljunak

Crno je dole
crno je gore
Tu su se sreli
nebo i more

Iz mora laju morski psi
Na plaži ležimo ja i ti
Ne boj se, nijedan morski pas
Ne sme da napadne baš na nas

Bez razmišljanja sa mnom si pošla
A šta te čeka, znala si
Na obali si dobrodošla
Šapuću morski talasi

Neko te greje, neko te ima
Nije ti zima kada je plima
Ljubavi, ti si iznad proseka
Peva ti more kada je oseka

Crno je dole
crno je gore
Tu su se sreli
nebo i more

Iz mora laju morski psi
Na plaži ležimo ja i ti
Ne boj se, nijedan morski pas
Ne sme da napadne baš na nas


Cava

Sine, ona je obična pasuljara sa štajge
Sine, nemoj da se pališ
Nemoj si lud da je vučeš do gajbe
Odvedi lujku pravo na Kališ

Ooooo... to je Cava, boli glava
Ooooo... pocepaj je za badava

Dečko, pokaži ribi da imaš čuku
Ako ko furija doleti murija
Ako zbog nje odležiš kuku
Onda bezveze ideš u CZ

Ooooo... to je Cava, boli glava
Ooooo... pocepaj je za badava


Prokleto sam

Neću da idem u bioskop
Jer nema nikog da ide sa mnom
Ljudi se ljube, grickaju semenke
Ćute i bulje u platno uglavnom

Ne smem da izađem na ulicu
Moja situacija grozna je
Ni napred, ni nazad, ni levo, ni desno
Mene, mene niko ne poznaje

Ko bi mogao da pretpostavi
Da će da me ostavi

A ja
Prokleto sam
Očajno sam
Sasvim sam
Sasvim sam
Sasvim sam
sam

Vrata su dobro zaključana
Između četiri zida sakriven
Sedim i čekam da me pozove
Telefon ćuti kao zaliven

Ja nosim samo samoću i tugu
Ko zna šta ona sad oseća
Ne smem da uključim radio
Muzika na nju me podseća

Ko bi mogao da pretpostavi
Da će da me ostavi

A ja
Prokleto sam
Očajno sam
Sasvim sam
Sasvim sam
Sasvim sam
sam

Ko bi mogao da pogodi
Šta će da se dogodi

A ja
Prokleto sam
Očajno sam
Sasvim sam
Sasvim sam
Sasvim sam
sam

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma