6. 12. 2001.

Riblja čorba - Pišanje uz vetar [~]

Hi-Fi Centar CDD 10254
2001


1. Crno beli svet (4:03)

(muzika: M. Aleksić)
2. Srbin je lud (3:04)
(B. Đorđević)
3. Ljubav ovde više ne stanuja (4:32)
(B. Đorđević)
4. Duša nije na prodaju (6:06)
(V. Božinović)
5. Čiviluk (3:40)
(V. Božinović)
6. Po livadi rosnoj (2:38)
(B. Đorđević)
7. Hoću, majko, hoću (3:03)
(B. Đorđević)
8. Daj mi lovu (3:05)
(P. Towsend)
9. Neka me ubije grom (4:26)
(V. Milatović)
10. Čekajući čoveka (5:28)
(V. Milatović)
11. Prokockan život (3:08)
(B. Đorđević)
12. Zašto sam otišao bluz (5:11)
(M. Aleksić / V. Božinović)
13. Nebeski narod (4:59)
(B. Đorđević)
14. Crno beli svet (i opet) (1:57)
(M. Aleksić)

Svi tekstovi: Bora Đorđević
Svi aranžmani: Riblja čorba

Riblja čorba:
Bora Đorđević, vokal
Miša Aleksić, bas gitara
Vidoja Džindžer Božinović, gitare
Vicko Milatović, bubnjevi
Vlada Barjaktarević, klavijature

Snimano u studiju O u periodu 03.09.-25.10.2001.
Ton majstor: Vlada Barjaktarević
Asistent snimatelja: Dino Dolničar
Muzički producenti: Milan Popović i Miša Aleksić
Post produkcija: Oliver Jovanović
Mastering: Studio O, Beograd

Multimedija: MedijaProDesign
Dizajn omota i fotografije: Jugoslav Vlahović

Gosti:
Kojot (Eyesburn), vokal, trombon - Crno beli svet
Marija Mihajlović, vokal - Prokockan život i Čekajući čoveka
Dejan Cukić, vokal - Srbin je lud
Zoran Božinović, solo gitara - Zašto sam otišao bluz
Josif Tatić - Čekajući čoveka
Gudački orkestar Sveti Đorđe:
Violice: Goran Uzelac i Miroslav Lazić
Viole: Ivana Uzelac i Mirjana Crnojević
Čela: Mileta Stanković i Dušan Stojanović - Duša nije na prodaju i Čiviluk
Trubački orkestar Bobana Markovića:
Boban Marković, Jovica Ajdarević, Srđan Spasić, Momčilo Krstić, Dragoljub Eminović, Selistar Eminović, Ašim Ajdanović, Srđan Eminović, Saša Ališanović, Zuberović Neđat, Ašmet Eminović - Po livadi rosnoj i Hoću, majko, hoću
Željko Savić, vokal - Neka me ubije grom

Hvala Oliveru, Urketu, Đuletu, Peci, Miši Amadeusu, Mišku Zoriću, Bagziju i Bakiju koji su u studiju bili uz nas.



Crno beli svet

Gde god nađeš ladovinu
Tu crnca posadi
Tu je crnac navikao
Ne voli da radi

Ni ja neću da radim
Neću ni da pokušavam
Ako me budu terali
Ja ću da zabušavam

Kako god okreneš, okreni, obrni
Crnci i dalje ostaju crni
Kako god okreneš, hteli, ne hteli
Belci i dalje ostaju beli

Kako mogu da radim
Kad radnih navika nemam
U 'ladovini se 'ladim
Blejim i malo dremam

Izležavam se na travi
I hrčem kao hrčak
Čitao sam "Crvčak i mravi"
Ja ću da budem cvrčak

Kako god okreneš, okreni, obrni
Crnci i dalje ostaju crni
Kako god okreneš, hteli, ne hteli
Belci i dalje ostaju beli

Crno beli svet
(Kako god okreneš, okreni, obrni)
(Crnci i dalje ostaju crni)
Crno beli svet
(Kako god okreneš, hteli, ne hteli)
(Belci i dalje ostaju beli)


Srbin je lud

Ne bi oni ni mrava zgazili
Oni nikada ne gaze mrave
Ali bi tebe unakazili
Ali bi tebi došli glave

Da l' je moguće da ne vidiš ništa
Jesi li oćoravio
Izađi malo iz dvorišta
Zar si zaboravio

Srbin je lud
Srbin je proklet
Jednom ga ubiješ
On 'oće opet

Zar su ti vrane mozak popile
Il su ga dobro isprali
Onaj i ono Titovo kopile
Dželati, a žrtve ispali

Život kraj tebe protiče
Srbija u Evropi je
Ali to te ne dotiče
Ma nek se vrate krvopije

Srbin je lud
Srbin je proklet
Jednom ga ubiješ
On 'oće opet


Ljubav ovde više ne stanuje

Evo priznajem, nije mi lako
A nije slavno plakati javno
Ti me ostavljaš tek onako
Al nema plača ispod pokrivača

Od tebe bolestan, bezuspešno lečen
Ne, suze moje ne postoje
Malo sam zbunjen i zatečen
Meni se samo oči znoje

Ne, nisam ni suzu pustio
A moje srce na dlanu je
Samo sam tiho izustio
Ljubav ovde više ne stanuje

Seo sam u ćošak i nisam plakao
Ništa iz očiju nisam istakao
Sem jedne suze koju sam ti posvetio
Valjda me niko nije primetio

Evo priznajem, nije mi lako
A nije slavno plakati javno
Ti me ostavljaš tek onako
Al nema plača ispod pokrivača

Ne, nisam ni suzu pustio
A moje srce na dlanu je
Samo sam tiho izustio
Ljubav ovde više ne stanuje

ne stanuje


Duša nije na prodaju

Natuštilo se
i nebo je olovno
Rasprodajem sve
što je ostalo od mene

Loše očuvano, polovno
jeftino i upola cene
Rasprodajem sve
što je ostalo od mene

Ja prodajem oči
suviše toga su videle
Ugasile se
i nekako su uvele

Oči su sve videle
pa su se postidele
Uši mnogo čule
pa ogluvele, a oči uvele

Prodajem svoje ruke nerazvijene
Noge koje jedva hodaju
Nudim kapilare, arterije i vene
Duša mi nije na prodaju

Ona je ostala potpuno ista
Ranjena mnogo je puta
Ona je kao suza bistra i čista
Moja je duša netaknuta

Prodajem srce
veoma lako je ranjivo
Oduvek je bilo
avanturista i skitnica

Pogađali ga neodbranjivo
cena, prava sitnica
Prodajem srce lako ranjivo
cena sitnica, prava sitnica

Prodajem svoje ruke nerazvijene
Noge koje jedva hodaju
Nudim kapilare, arterije i vene
Duša mi nije na prodaju

Ona je ostala potpuno ista
Ranjena mnogo je puta
Ona je kao suza bistra i čista
Moja je duša netaknuta

Nije na prodaju
nije na prodaju
Nije na prodaju
nije na prodaju
Duša nije na prodaju
Duša nije na prodaju
Nije na prodaju
Nije, nije na prodaju
Ne prodajem dušu
Ne prodajem dušu
Ne prodajem dušu
Nije na prodaju
Duša nije na prodaju


Čiviluk

Biću tu u komšiluku
Okačen na čiviluku
Čekaću da me otkačiš
I počneš da me oblačiš

Kada me ovlaš ogrneš
Od svakodnevnog se otrgneš
Probleme ćeš zanemariti
Zajedno ćemo sanjariti

Stari je otoman
Udoban, ogroman
Odavno oproban

Meni je mnogo značila
Priča koja se desila
Prvo si me otkačila
A onda me obesila

Biću tu u komšiluku
Okačen na čiviluku
Čekaću da me otkačiš
I počneš da me oblačiš

Posle me vrati u komšiluk
Okači na isti čiviluk
I tebi i meni je godilo
Ono što se dogodilo

Stari je otoman
Udoban, ogroman
Odavno oproban

Meni je mnogo značila
Priča koja se desila
Prvo si me otkačila
A onda me obesila


Po livadi rosnoj

Po livadi rosnoj
šetala si bosa
Pa si mi nazebla
curi ti iz nosa

Evo tebi dušo
maramica čista
Slobodno je uzmi
nisam komunista

Nisam komunista

Čaj i aspirine
popi' da se zgreješ
Više ne slinavi
počni da se smeješ

Detelinu nađo'
sa četiri lista
Evo ti za sreću
nisam komunista

Nisam komunista

Sa seoskog trga
sklonjena je bista
Bačena je negde
nema komunista

Rekli smo im zbogom
i hasta la vista
Nemo' da se plašiš
nema komunista

Nema komunista


Hoću, majko, hoću

Hoću, majko, hoću
u gradsku čistoću
Spavam danju, radim noću
za gradsku čistoću

Ko ulicu prlja
ima da nadrlja
Ja sam svoju sreću
našao u smeću

Nosim žutu uniformu
ispunjavam radnu normu
Mnogo mrzim zabušante
što neće da nose kante

Jer

Hoću, majko, hoću
u gradsku čistoću
Spavam danju, radim noću
za gradsku čistoću

Drugovi su živi ljudi
pa i oni seru
Tu su braća komunalci
da za njima peru

Prolaznik je pospan, zeva
kiša pada, grmi, seva
Po ulici vučem creva
hor čistača sa mnom peva

Hoću, majko, hoću
u gradsku čistoću
Spavam danju, radim noću
za gradsku čistoću


Daj mi lovu

Il na zajam, il na kredu
Sve na mufte, sve u redu
Uzmem više, manje dajem
Pa sastavljam kraj sa krajem

U govnima plivanje
Pravo je uživanje

Daj mi lovu
Daj mi lovu
Daj mi daj mi lovu lovu
Daj mi daj mi lovu lovu

Obećam da više neću
Opet prodam rog za sveću
Cava zicer loma paglu
Pa joj onda prodam maglu

U govnima plivanje
Pravo je uživanje

Daj mi lovu
Daj mi lovu
Daj mi daj mi lovu lovu
Daj mi daj mi lovu lovu

Snalazi se, malo krade
Živi na jedvite jade
Ne idem u dijasporu
Ovde živim ja na foru

Daj mi lovu
Daj mi lovu
Daj mi daj mi lovu lovu
Daj mi daj mi lovu lovu

Ni primanja, ni imanja
A treba hrana svakog dana
Danas mogu da se zezam
A za sutra stvarno ne znam

U govnima plivanje
Pravo je uživanje


Neka me ubije grom

Daj mi dete sekiru al tupu
Pa da prospem svoju krvnu grupu
Daj mi noža da rasparam koža
Pa da se ubodem i pod zemlju odem
Odrubi mi glavudžu na panju
Neću više da živim u sranju
Daj mi dete oštre bajonete
Daj mi sine malo giljotine
Stavi dete otrova u hranu
Pa mi posle dođi na sahranu

Neka me ubije grom
Kada sam toliki som
Neka me ubije grom
Kada sam toliki som
Da te volim
da te volim
da te volim

Daj mi dete Silvere žilete
Da isečem vene, pa da nema mene
Gađaj me pištoljom, sa osom i zoljom
Bar dva mitraljeza, da me smrt ne zeza
Zakucaj mi eksere po glavi
Iz ovoga sranja me izbavi
Glava mi se kešala o drvena vešala
Čim su se umešala, zreo sam za vešala
Rokni mi granatu ko da smo u ratu
Pa da moje meso leti u nebeso

Neka me ubije grom
Kada sam toliki som
Neka me ubije grom
Kada sam toliki som
Da te volim
da te volim
da te volim


Čekajući čoveka

Na punktu su čoveka zadržali malo
Čovek za putarinu nije imao sitno
Čovek se javio i rekao:
Halo, ovde sam, čovek, dolazim hitno

Veza s čovekom je prekinuta
Čovek zna da ga čekamo satima
Čoveka sam zvao više puta
Možda je čovek već pred vratima

Volim čoveka odavde do neba
Čoveku treba podrška nečija
Često čoveku izuzetno treba
Pružena ruka čovečija

Petak je, pa je gužva u gradu
Čovek se zaglavio u prometu
Čovek je pouzdan, ne gubi nadu
Čovek trenutno nije u dometu
"mobilni pretplatnik trenutno nije dostupan"

Čovekov čovek izgleda kasni
Jer smo čoveku javili kasno
Čovek će doći da ti objasni
Jer kod čoveka je sve prvoklasno

Volim čoveka odavde do neba
Čoveku treba podrška nečija
Često čoveku izuzetno treba
Pružena ruka čovečija

Evo, sad će čovek da stigne
Čovek ne voli kad čovek čeka
On bre čoveka iz mrtvih digne
Za par minuta - eto čoveka

Na punktu su čoveka zadržali malo
Čovek za putarinu nije imao sitno
Čovek se javio i rekao:
"halo, ovde sam, čovek, dolazim hitno"

Volim čoveka odavde do neba
Čoveku treba podrška nečija
Često čoveku izuzetno treba
Pružena ruka čovečija


Prokockan život

Postoji pravilnik i zna se red
Tvoj broj je u prethodnom popisu
Unapred utvrđen redosled
Sve mora da bude po propisu

Oni iz unutrašnje kontrole
Zbog tebe ne treba ništa da brinu
Takve ko ti najviše vole
Koji su za red, rad i disciplinu

Najbolje je kad si nem, gluv i slep
Pun zahvalnosti i poštovanja
Uredan život, miran i lep
Po protokolu i bez sranja

Ti već u paklu il na nebu
Život potrošen i prokockan
Proš'o mu rok za upotrebu
A to si shvatio dockan

Popij bensedin i spremi se za šok
Vidiš li se u perspektivi
Tvoj život nije vojni rok
I treba da se kompletno živi

Nema granica, nema šablona
Idi, napij se radnim danom
Pojebi nekad bez kurtona
Namerno vozi kontra stranom

Idi na put bez putnog naloga
Izađi iz zagušljivog sobička
Zakasni na posao bez razloga
I šefu kaži da je pička

Ti već u paklu il na nebu
Život potrošen i prokockan
Proš'o mu rok za upotrebu
A to si shvatio dockan

A to si shvatio dockan
A to si shvatio dockan


Zašto sam otišao bluz

Krenem ja izjutra u preduzeće
Biće da tog dana nisam im'o sreće
Portir na kapiji je čitao dnevnu štampu
Nije mu padalo na pamet da podigne rampu

Reče mi - druže, ne možeš unutra
Ne moraš ni da dolaziš sutra
Idi u socijalno i odnesi cage
Il si na prinudnom, il si višak radne snage

Odem do pijace da kupim šećera i ulja
Kilo 'leba, zelen za supu i kilo pasulja
Al nema pola toga što mi treba
Jedva mi pekar ispod tezge dao 'leba

Kupim šibice i paklo Partnera
I dođem do podnožja solitera
Tu mi je gajba iznajmljena
U njoj smo privremeno ja i žena

Ne znam da l' je pobegla sa šoferom
Il možda sa vodoinstalaterom
Šta ću kad sam se vezao sa beštijom
Sa običnom kurveštijom

Nije ni poruku napisala
Samo je jednostavno zbrisala
I tek sam tada konačno sazn'o
Da je u kući nekako prazno

Zaboleo me čir pa sam popio lek
Srećom da sam imao svoj štek
Pokupio sam stvari i keš
Četkicu za zube, čarape i čist veš

Sećam se da me malo mučila žuč
Kod komšije preko puta sam ostavio ključ
I da bi se oporavio od šoka
Odem u kafanu da se napijem ko stoka

Jebeš me tužnog - ni krivog, ni dužnog
Al mi se desilo dosta toga ružnog
Onda sam sreo jednog zemljaka
Koji je polazio na zapad da šljaka

Nekako sam uspeo da postignem
Da pijano telo na noge podignem
Krenuli smo kolima u tuđinu
Daleko u pizdu materinu

Nekako sam uspeo da postignem
Da pijano telo na noge podignem
Krenuli smo kolima u tuđinu
Daleko
Daleko
Daleko u pizdu materinu


Nebeski narod

I treba da nam skršite vrat
Prebijte nas, slobodno, prebijte nas
Umesto ljubavi vodili smo rat
Jebite nas, samo napred, jebite nas

Jebite nas, stojimo na usluzi
Za džabe, što da se izlažete trošku
Spremni su okrunjeni kukuruzi
Da na njima klečimo u ćošku
klečimo u ćošku

Nećemo šipce da bijemo kad želimo
Nećemo, nikad više nećemo
Ima da se iz Srbije selimo
Gde ćemo, ne znamo gde ćemo

Postoji jedno idealno mesto
Ima u svemiru rupa crna
Bićemo mlitaviji i meki ko testo
Bićemo manji od makovog zrna
od makovog zrna

Mi smo kunići pokusni
Bulju nam, bulju nam pomerite
Bićemo dobri i poslušni
Pucajte, pa nas overite

Srbija, ogluvela i oslepela
U kojoj caruje bela kuga
Za posipanje po glavi treba još pepela
Srbija užasna, teška tuga

užasna teška tuga


Crno beli svet (i opet)

Prilika mi se pruža
da stignem jednog puža
Da trčim mene mrzi
A puževi su brzi

Neću ništa da radim
Samo ću da se odmaram
U maratonskom lenčarenju
Rekorde ću da obaram

Ni ja neću da radim
Neću ni da pokušavam
Ako me budu terali
Ja ću da zabušavam

Kako god okreneš, okreni, obrni
Crnci i dalje ostaju crni
Kako god okreneš, hteli, ne hteli
Belci i dalje ostaju beli

Crno beli svet
(Kako god okreneš, okreni, obrni)
(Crnci i dalje ostaju crni)
Crno beli svet
(Kako god okreneš, hteli, ne hteli)
(Belci i dalje ostaju beli)

Kako god okreneš

1 коментар:

  1. Zdravo,

    Pozdravljam te sezone. Ovo je da vas obavestim da Alex Scofield kompaniju, više milijardi kredita za privatne kompanije je otvorio priliku da zaradite novac za svakoga kome treba finansijska pomoć na ovom kraju sezone godinu dana. dajemo kredite od 10 000 $ do 500 $, 000usd 2% kamatne stope za pojedince, firme i kompanije pod jasna i razumljiva uslovi i stanje. Kontaktirajte nas danas na: alexscofield2852@gmail.com

    ОдговориИзбриши

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma