7. 2. 1981.

Šarlo akrobata - Bistriji ili tuplji čovek biva kad...

Jugoton - LSY 66145
1981 


1. Šarlo je nežan
2. Pazite na decu (I)
3. Fenomen
4. Sad se jasno vidi
5. Rano izjutra
6. Ljubavna priča
7. Samo ponekad
8. Čovek
9. Bes
10. O,o,o

11. Problem
12. Ja želim jako
13. Pazite na decu (II)
14. Ona se budi
15. Oko moje glave
16. Mali čovek
17. Niko kao ja


Bubnjevi i glas: Ivan Vdović
Gitara i glas: Milan Mladenović
Bas i glas: Koja

Sve pesme: "Šarlo Akrobata" osim "Fenomen": "Šarlo Akrobata" i M. Stefanović
Snimano u studiju 5, Beograd, april/maj 1981.
Snimatelj: Đorđe Petrović
Producent: Aktiđoto
Pesme 14-17 - bonus (Paket aranžman):
Producent: Enco Lesić
Tonski snimatelj: Dušan Vasiljević i Miroslav Cvetković
Snimano tokom jeseni 1980 u studiju "Druga maca" Beograd
Urednik: Siniša Škarica
Design: Šarlo i Goran Vojvoda
Zahvalni do groba: Keletu, Toni Juriju, Gagiju, Zoranu, Goranu B., Dejanu Kostiću, Goranu V., Kuzmi i Ostalima.
U songu "Pazite na decu (I)" korišćeni delovi teksta iz knjige "Narodni učitelj" Vase Pelagića
Glavni i odgovorni urednik: Dubravko Majnarić




Šarlo je nežan


Pazite na decu (I)

Plakanje, deranje i kobacanje dečije posve je zdravo
Ne zaboravimo na ubilacki upliv sobnog vazduha na decu
Ko zabranjuje deci da se igraju, skaču pevaju i deru, taj je
Ljubiti decu nezdravo je
Spavati sa decom pod jednim pokrivačem nezdravo je
Držati decu u naručju nezdravo je
Decu treba naviknuti da spavaju otkrivena lica i svuda
Odevati decu u tesnu odeću i obuću, jako je škodljivo
Deci treba dopustiti da jedu koliko god hoće, svakojaka voća
Majka svaka, treba da nauči decu svakome korisnome radu domaćem
Radi zdravlja i razumnosti, deci imaju pravo podviknuti

Obazrivim pomeranjem tanjira lako ćete naći tacku u kojoj ce
Tri "akrobata" biti u ravnoteži. I nije tako teško, zar ne?


Fenomen

Kao mali imao sam sedmo čulo,
Vodili su mene kao fenomena,
Očiju vezanih za gladan svet,
Vikali su glasno: gle, kretena!

O-e-o, o-e-o, o-e-o,

Sablasti su moje pokazivali svima,
Imali jare, a dobivali pare,
Kolajne sa odela preprodavali skupo,
Nisam ni znao da za mene ne mare.

Mnogi se ljudi ne libe,
Da koriste ljude,
Dobri će dole, a gore,
Budale i lude.


Sad se jasno vidi

Sad se jasno vidi da ti nisi taj
Jer ti mnogo pričaš i previse si spor

To što radiš nije ono o čemu smo maštali
U sebi misliš dobro činiti to je ona prava strar
Ne razmisljaš o tome kako vreme brzo prolazi
Sad se dobro zna

Sad se jasno vidi da ti nisi taj
Jer ti k'o da želiš da doziviš kraj


Rano izjutra

Rano izjutra ulicom prođe tek poneko
Rano izjutra sve je vlažno poslije kiše
Rano izjutra ne znam šta ću sa sobom
Rano izjutra kraj mene neko teško diše

Oprezno bežim
I gledam da me ne spaze
Iz kioska za viršle
Iz zadnje staze i bogaze

Iz prolaza pod zemljom
Iz svakih kola koja prođu
Došli su po mene
Jer su morali da dođu

Prete mi noću
U moju sobu tiho uđu
Nađu me budnog
Gde slušam otkucaje sata

Pa priđu mi tiho
Dok imam kamen mesto srca
Lagano sklope prste
Oko moga vrata


Ljubavna priča

Sunčano jutro nedeljom prepodne
Naspi u kanticu malo mlake vode
Dodaj mi i taj deterdžent

Pazi kako brišeš tu šoferšajbnu
I nemoj da oštetiš niklovanu ručku
Dodaj mi i tu meku krpu
Da operem našeg stojadina


Samo ponekad

Moja je namera da živim uvek mirno
Da slažem dan po dan u šaren album
Da mislim uvek skladno i po redu

Mladost je donela sa sobom mnoge strasti
Al' neću ni za jednu da se vežem
Jer želim hleb da imam tu u šaci

I samo ponekad i samo ja ponekad

Društvo sam umeo da biram uvek mirno
I pazio sam svaku reč što kažem
I gledao da nikoga ne slažem
Snažno ja nikad nisam osetio poriv
Da živim nekim drukčijim životom
Da se bavim muzikom il' sportom

I samo ponekad i samo ja ponekad

O, o, o...

Sve što sam dosad uradio
Sve je pametno al' zaludno
Nikad neću uzor dostići

Ja sam onaj koji ponavlja
Ono što je davno smišljeno
Nikad neću biti prvi i jedini

Svet je pun onih koji znaju
Šta treba da rade


Čovek

Ja sam čovek od betona
Ja sam lutka, ja sam ispred ekrana
Ja sam ekran, ja sam pisaća mašina
Ja posedujem, ja sam sedište iz autobusa

Moje stvari su igračke
Te stvari - to sam ja
Moja puževa kućica
Unutra mali san
Stvarno nemam potrebu za drveljanjem ja
Ja sam čovek za sebe


Bes

Da se ne napunim
Daj da se nažderem ili da se...

Xxxxx*****#####??????!!!!!!!+++++======
... I pobeglo

Željni zanata?
Trebaću im
Kulturno
Ulica ili grad

Xxxxx*****#####??????!!!!!!!+++++======
... I pobeglo

****######%%%%%======|||||||jeeeee...
...zaplačem!


O, o, o...

Sve što sam dosad uradio
Sve je pametno al' zaludno
Nikad neću uzor dostići

E, o-o, o-o, o-o...

Ja sam onaj koji ponavlja
Ono što je davno smišljeno
Nikad neću biti prvi i jedini

E, o-o, o-o, o-o...

Svet je pun
Onih koji znaju šta treba da rade

E, o-o, o-o, o-o...


Problem

Radim i spavam, uvrnute noge, glava
Jedem i probam i tražim pravi put
Snažno, kratko su moje prve reči
Sve je više stvari koje prolaze kraj mene brzo
Ja ne mogu da ih shvatam

Brzo i kratko, kratko ali snažno
Brzo i snažno ali nikad strašno
Radim i vrebam i tražim pravi put
Sve je više stvari koje prolaze kraj mene brzo
Ja ne mogu da ih shvatam, i sada...

Sve je više stvari koje dolaze...


Ja želim jako

Dosad nisam hteo da kažem
Da te nikad nisam voleo baš
Moje su slutnje bile uvek malo čudne
Teško je mene preći, je l' znaš?

Ja želim jako, ja želim snažno...

Onda nisam hteo da kažem
Da se nikad nisam voleo baš
Moje su slutnje bile uvek malo čudne
Teško je mene preći, je l' znaš?

Ja želim jako, ja želim snažno...

Ja želim snažno, joj, joj, joj, joj


Pazite na decu (II)

Dete hoće da ga nosim
Dete hoće malo vode
Dete hoće sladoled
Dete voli da se igra
Kolevke i suncobrani
Pesmice pred spavanje
Ljuljaške i klackalice
Dete voli da se igra
Pazite na decu
Deca paze na vas
Dete sanja ruzne snove
Dete ništa ne razume
Dete voli svoju majku
Dete voli da se igra
Dete muči crnu mačku
Dete kida lutki glavu
Dete voli da se igra
Dete ništa ne razume
Pazite na decu
Deca paze na vas


Ona se budi

Ona puni osamnaest godina u junu
Ne zna šta da radi kada položi maturski ispit
Ljudi su vrlo zlobni dok gledaju njene grudi
Ljudi su zlobni dok gledaju njen ten

Ona se budi...

Celoga života nečim joj pune glavu
Lutkice, krpice, suknjice su stvari za devojčice
Igrati lastiš on nikad nije znala
Skuvati ručak nikad nije bila njena stvar

Ona se budi...

Ona nema nikoga
Da joj kaže ti si moja
Ti si moja, ti si moja...

Ljudi se čude zar ona ume da misli
Ljudi se čude zar ona sme da zna
Ljudi su vrlo zlobni dok gledaju njene grudi
Ljudi u zlobni dok gledaju njen ten

Ona se budi...


Oko moje glave

Bolesnici trče preko parka pa do trga
Nose papuče pod miškom, nose zubala u ruci
Krenite za njima sve do kioska u senci
Kupite im bolje, kupite im sve sto žele

Napola su budni ali napola su ludi
Lavež stakla smiruje im natečene živce
Rika gvožđa zatiče ih apsolutne krivce
Zavijenih ruku, nogu, očiju i rana

Oko moje glave!

Bude me i traže nešto što sam od njih skrio
Pršljenove kosti ceo skelet mrtvog trupla
Dižem se i vičem: "braćo gips je u fioci!"
Skočiše, opkoliše me: "on se nama ruga!"

Pozdravljaju krikom svaki novi deo tela
Što ga trgaju sa mene, napregnuvši čela
Ponekad je teško posle godina i mraka
Setiti se zašto neko opet vitla nožem

Oko moje glave!


Mali čovek

Mali čovek želi preko crte
Preko crte želi ali ne sme
Njega guše propisane norme
Preko crte njegovo je mesto

Mali covek želi preko crte
Preko crte želi ali ne sme
Preko crte želi ali ne sme
Mali čovek želi preko crte


Niko kao ja

Niko, niko kao ja...

Nikad niko kao ja

I niko
I nikad
I niko

Ja!

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma