8. 10. 1986.

Poslednja igra leptira - Grudi moje Balkanske [^] [~]

PGP RTB - 2122529
Datum rezanja vinila: 8.10.1986


1. Grudi moje Balkanske (3:08)

(N. Radulović/D. Stanojević)
2. Pucaj u mene (2:35)
(D. Stanojević-N. Radulović)
3. Taxi (2:53)
(N. Radulović)
4. Krug (3:23)
(N. Radulović)
5. Umiru jeleni (4:05)
(D. Stanojević-N. Radulović)
6. Nagazi me (2:45)
(D. Stanojević-N. Radulović)
7. Nemoj da me nerviraš (2:41)
(N. Radulović)
8. Ne diraj uvo usnama (3:08)
(N. Radulović)
9. Champs-Élysées (Šanzelize) (2:43)
(M. Wilsh/M. Deigham-N. Radulović)
10. The Third Man Theme (Trodupli čovek) (4:13)
(A. Karas-N. Radulović)

Aranžmani RAJKO DUJMIĆ, osim 10

DRAGOMIR MIKI STANOJEVIĆ - klavijature
rođen 27. marta - ovan
Rođen u bolnici. Detinjstvo proveo u ranom periodu života. Osnovnu školu, srednju školu i muzičku akademiju završio u zgradama koje su za to specijalno predviđene. U svojoj petoj godini zaljubljuje se u klavir pa otuda ljubav (neizmerna) prema ovom instrumentu sa dirkama. U šestoj godini napisao je svoju prvu simfoniju "SLOMIOSAMKLAVIRSLOMILISUMENE". U prethodnom životu radio je kao garderober Volfganga Amadeusa Mocarta.
Danas živi i radi u Beogradu, i po zanimanju je LEPTIR.

DRAŠKO DRAŠKO JANKOVIĆ - gitara
rođen 10. juna - blizanci
Rođen u bolnici. Rastao tokom godina. Detinjstvo proveo u jaslicama VAN HALEN u Njujorku gde je i prvi put sreo svoju gitaru. Evo odlomaka tog susreta:
Gitara: "Od sada sam tvoja!"
Draško: "Volim te!"
Epilog: I živeli su srećno i nerazdvojno.
Draško poseduje i supermenske sposobnosti. Kada negde oseti nepravdu njegove uši naglo porastu i odleti da spase decu i omladinu. U prethodnom životu svirao je električnu gitaru na kineskom dvoru.
Danas živi i radi u Beogradu i po zanimanju je LEPTIR.

DRAGAN GAJA TODOROVIĆ - udaraljke
rođen 26. jula - lav
Rođen u bolnici. Detinjstvo je proveo u afričkom plemenu TAM-TAM. Vodi poreklo iz starobubnjarske porodice i nastavlja tradiciju svojih predaka. Kao mali devetnaest puta je razbio prozor a osnivač je i minhenskog kongresa bubnjara EVROPE. Tvorac je čuvene DIZNIJEVE tehnike udaraljki. Gaja, naime, na bubnjevima poseduje i timpane Raju i Vlaju. Omiljena biljka - LUK. U prethodnom životu bio revolveraš u Arizoni.
Danas živi i radi u Beogradu i po zanimanju je LEPTIR

SAŠO SALE BOGOJEVSKI - bas gitara
rođen 21. avgusta - lav
Rođen u bolnici. Detinjstvo proveo dok nije napunio osamnaest godina. Protivno svim pravilima prirode ostao je dete sve do danas. Voli lutke i zvečke. Skuplja slike odraslih osoba i najmanjih beba. U svojoj trećoj godini izazvao požar gaseći sveće na rođendanskoj torti. U sedmoj ga je ugasio. Sa osam godina umesto špageta jede žice od kontrabasa. U prethodnom životu bio šofer i ljubavnik Jovanke Orleanke.
Danas živi i radi u Beogradu i po zanimanju je LEPTIR.

NENAD NEŠA RADULOVIĆ - vokal, harfa, triangl
rođen 13. septembra - devica
Rođen u čamcu. Telepatske sposobnosti otkrio u šestoj godini. U sedmoj godini pomogao Bogojevskom pri gašenju rođendanskog požara. Svoj prvi film snimio fotoaparatom SMENA 8. Ljubitelj onoga što voli. Razmišlja na šesnaest jezika. Muzičku školu završio sa građevinskim preduzećem koje ju je gradilo. U prethodnom životu bio rok pevač na Tibetu.
Danas živi i radi u Beogradu i po zanimanju je LEPTIR.

Foto: Vladimir Andrić
Dizajn: Srbislav Stević
Recenzent: Đorđe Debač
Glavni i odgovorni urednik: Stanko Terzić



Grudi moje Balkanske
(vojnicima JNA)

Ostrva te skrivaju
galebovi čuvaju
ja sam davno daleko

Sad ti drugi sviraju
sad te drugi miluju
ja sam davno prestao

Seti se makar još jednom
seti se pa me pronađi
lažu te da ne vole
grudi moje Balkanske
oči tvoje Jadranske

Kad zima posle svega dođe
i vojnička me muka prođe
vole grudi balkanske

Stare lađe vuku me
uspomene tuku me
slani vetar vraća sve

Znaćeš da sam nemiran
znaćeš da te dozivam
kad se more podigne


Pucaj u mene

Uzmi mi dušu
treba da boli
bio sam kriv
nek nebo kazni me

Veži mi oči
sakri mi snove
mada je kraj
oluje nose me, bude me

One znaju da samo si ti
u mojim venama jedina krv

Pucaj u mene...
očima, očima...


Taxi
(Ivanu Janjiću i svim Beo. taksistima)

Ne vidim lice taksiste
blesava kiša tuče
rekla je svoju poslednju
i mrak pred očima

Čovek me pita kuda ću
lice u prozoru kola
ni taksimetar ne čujem
ni sebe...

Vozi me gde nema nikog
vozi bilo gde
Vozi me gde nema nikog
što dalje od nje

Grad je večeras sumoran
ko da je zaspao večno
vozi i ništa ne pitaj
jutra ne postoje

Taksista priča o ženama
lakše je kad se ne ćuti
kaže da vreme leči sve
ja nisam siguran


Krug
(Boži, Anđelki, Debelom, Vići, Peri, Peci, Buci, Zubu, Suzani, Maci - za dobra stara vremena)

Da l' ovaj svet je more suza
da l' ova priča ima kraj
ja krenuo bih tragom vetra
dok stara zvezda gubi sjaj

Svaka je ljubav kao tren
al' ipak dugo pamtim sve
i pogled moj, i pogled njen

Zaborav ruši ludi san
i uvek traži novi put
i novo lice, novi dan

Dok budan molim zvuke noći
da moja savest nađe mir
opet se pitam da l' ću moći
da svladam svog života vir


Umiru jeleni
(jelenima)

Umiru jeleni
i sad u meni tamo gde si bila, slomilo se jutro
ko ti je rekao da snovi tamne, nikad neću znati
jer biću samo trag čoveka
i biću vođa skitnica

Nek bude dan
kad divlje ptice krenu, preko istog mosta ja ću preći
ako me tamo čeka tvoja senka, ništa neću reći
jer biću samo trag čoveka
i biću vođa skitnica

Ne brini, ne brini
jeleni umiru sami...


Nagazi me

Zašto nisam takve sreće
da me dodirneš na tren
kad bi ti prva prešla na stvar
ceo bi disko kao bomba eksplodirao

Ne znam kako da ti priđem
da te zgazim, da te kresnem ramenom
'ajde ti prva pređi na stvar
važan je samo dodir, prva reč, a posle ću sam

Nagazi me...
nagazi me...

Gajba prazna nikog nema
rastura me glupa trema
ubi me, ne znam šta mi je sad
i zato prva kreni, mic po mic, a posle ću sam


Nemoj da me nerviraš
(Nataši i deci)

Ako si mi sestra nisi mi mama
nisam ti tata ako sam ti brat
onda ću u disko da idem sama
zašto da stalno vodimo rat

Dva puta za mnom zaključaj vrata
doći ću kasno tek oko tri
znaš šta su rekli mama i tata
ne idem ja, ne ideš ti

Nemoj da me nerviraš
nemoj da me nerviraš...

Devet me žena čeka u gradu
moram da krenem zadnji je čas
s vama ću da pijem svoju limunadu
od mene nećeš čuti ni glas

Ostani ovde šta ćeš u disku
pusti me baš si dosadna
oću da pevam, oću da igram
ja nikad nisam pospana


Ne diraj uvo usnama

Posle će ti biti krivi
šeri brendi, mrak i bog zna šta
ne diram te, ne diraj me
bolje tako, znaš kakav sam ja

I ako nećeš ovoj vreloj noći
puno da damo
malo ljubi, malo pipaj
ali ne tamo

Ne diraj uvo usnama
ne diraj đavola dok spava
ne diraj uvo usnama
obiđi me, molim te...

Sedi mirna baš tu gde si
ne šalim se, zvaću devet dva
posle treba da ti dečko kaže
šta, zar nisam prvi ja


Champs-Elysees
(onima koji vole Pariz)

Video sam Kraljevo
i Pirot, Šid i Valjevo
al' nigde nema žena ko na Champs-Élysées

I bose i obuvene
i neznane i čuvene
i žene boje ljubavi na Champs-Élysées

O, Champs-Élysées
o, Champs-Élysées
francuske devojčice
i mladež ispod dojčice
i glavu sam izgubio na Champs-Élysées...

Nabacio sam strani stil
i pitao quelle heure est-li?
Žanet je bila spremna da uradi sve

Trijumfalna kapija
tresla se i rušila
a ona mi je pevala i o Champs-Élysées


The Third Man Theme (Trodupli čovek)

Šta mi ovo nešto u glavi sve
neka muzika
malo pre sam izašao iz kafane
shvatio sam da sam ja jedan trodupli čovek
sad sam se video u izlogu i vidim tri čoveka unutra
ja sam jako jedan onako široko astronomski čovek
malo sam popio al nema veze
nego, 'de mi je kuća?
evo neki stranci prolaze
Alo, aufiderzen! 'de mi je kuća?
Pa ne mogu da znaju kad ne umeju da kažu na našem jeziku, jel znaš?

O.. o...
opet sada vidim ja
četri stuba mesto dva
ne mo da si s growing tension
u točin dinde
pijan sam i vrti mi se sve

Morao bi da popijem
da bi se setio
jedno malo unuče
na eks
malo samo...

Jao, juče je bilo dve ulice, sada ima četri ulice
pa kakvi su ti radnici bre
juče su izgradili bili dve ulice
danas su izgradili, bile su četiri ulice
sad ima šesnes ulica
ja ne znam kud da se teturam
bar da su stavili alkobraćajni znak
da zna pijan čovek gde da puzi
nego ni to, ni ovo
jel znaš, sve mi neki...

Ružičasti slonovi
jure me po ceo dan
ko da sam u cirkusu
a pio sam od sinoć samo celu noć

Glava mi je orkestar
stalno svira neki džez

A možda i nije džez, da znaš
pošto pio sam i ova grčka pića
ovaj buzuki, ne
pio sam sirta, ne
metaksu, tako je
e, alo, da, metaksi!
Neće me poveze, mora da je pijan
e, bože, bože, alo!
Snimatelj, gde mi je kuća
pa ne možeš ni da znaš kad si pijan
sva sreća da sam ja trezan, inače šta bi bilo...

Opet sada vidim ja
četri stuba mesto dva

Mesto da su stavili stubove jedan na drugi
a ne ovako, suma stubova
ne može da se snađe čovek, uf!

Morao bi da popijem
da bih se setio
jedno malo unuče, malo
na eks

A najlepše od sveka je što sam se pogledao u izlogiću
i video sam da sam trodupli čovek
ej, jednog mogu pošaljem kući kod žene
drugog pošaljem na poso iz izloga
trećeg pošaljem da šeta po gradu
a ja sedim u kafani i pijem
malo, neću mnogo, samo ću malo da popijem
ne smem mnogo
zato što... ovaj

Ružičasti slonovi
jure me po ceo dan
ko da sam u cirkusu
a pio sam od sinoć samo celu noć

Glava mi je orkestar
stalno mi svira, i zvoni, i mandolina mi ...
ko da imam tranzistor u glavi
al nemam antenu

Ružičasti slonovi
jure me po ceo dan, ne mogu da pobegnem
ko da sam u cirkusu
a pio sam od sinoć samo celu noć

Glava mi je stalno orkestar
još uvek mi zuji, al nema veze
važno je da sam ja trodupli čovek

Šta je ovo, gde je muzika
mora da je fajront



ZAOKRUŽITE BAR DVE SVOJE OMILJENE GRUPE:
1. POSLEDNJA IGRA LEPTIRA
2. POSLEDNJA IGRA LEPTIRA
3. POSLEDNJA IGRA LEPTIRA
4. POSLEDNJA IGRA LEPTIRA
5. POSLEDNJA IGRA LEPTIRA
6. POSLEDNJA IGRA LEPTIRA
7. POSLEDNJA IGRA LEPTIRA
8. POSLEDNJA IGRA LEPTIRA
9. POSLEDNJA IGRA LEPTIRA
10. POSLEDNJA IGRA LEPTIRA

Ploča je snimljena za devet dana u studiju V PGP RTB.
Hvala najlepše: maloj Nataši Gaceša na druženju u pesmi - "Nemoj da me nerviraš", Rajku Dujmiću i Dušku Mandiću na prijateljstvu, radu, trudu, zalaganju, klavijaturama i gitarama, Boži na nebeskoj gitari u pesmi KRUG, Đorđu Petroviću na snimateljstvu i dubokom glasu u pesmi NAGAZI ME, Andri što nas je uslikao po kiši stavljajući na kocku svoje i naše zdravlje, S. Steviću koji je omot ploče idejno rešio, prelomio, izgazio i naneo mu teške likovne povrede, Horu zgodnih devojaka pod nadzorom bata-Caleta, jer su strpljivo ulepšale šest pesama na ploči, Reneu i društvu što su pevušili JELENE pre nego što se ploča rodila, svima koji će pažljivo slušati.

Neša Radulović

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma