25. 5. 1980.

Bijelo dugme - Doživjeti stotu [~]

Jugoton - LSY 10003
1980


1. Doživjeti stotu
2. Lova
3. Tramvaj kreće (ili kako biti heroj u ova šugava vremena)
4. Hotel, motel
5. Pjesma mom mlađem bratu (iz Niša u proljeće '78)
6. Čudesno jutro u krevetu g-đe Petrović
7. Mogla je biti prosta priča
8. Ha, ha, ha
9. Zažmiri i broj
10. Pristao sam biću sve što hoće



Snimano i remiksovano u studiju VI Radio Beograda, oktobra i novembra 1980.
Tehničko vodstvo: Joca Višković
Ton majstor: Rade Ercegovac
Muzički urednik: Siniša Škarica
Producent: Goran Bregović
Design: Mirko Ilić
Tehnički: Dejan Kršić
Foto: Željko Stojanović
Slajdovi plastičnih operacija (natezanje kože čela, kože vrata i smanjivanje dojki) posredstvom VPA.
Zahvaljujemo svima u studiju, Obradu Jovoviću i Miši /na kafi i "good vibes"/

Svirali i pjevali: Željko Bebek, Zoran Redžić, Điđi Jankelić, Vlado Pravdić, Goran Bregović
Paul Pignon, Jovan Maljoković /saksofoni/
Predrak Kostić /truba/
Jelenko Milaković /udaraljke/
"Pop polifonija" i dečiji hor grupe "Zana"

Sve pjesme napisao Goran Bregović, osim 2 (tekst: G. Bregović - D. Trifunović) i 10 (tekst: D. Trifunović)



Doživjeti stotu

Prija vam jabuka i Eva i grijeh
al' bore, bore vam prave suze i smijeh
Učite, učite jogu, kamasutru, zen
čuvajte nerve, kosu, zube, ten

Eo, eo, eo, eo, eo, eo
Al' ja vam nisam baš za to
ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne

Pazite srce, pluća, holesterol
no sex, no drugs, no rock and roll
Planine, mora, plaže, čisti zrak
da ne bi lues, psorijaza, rak

Mora da je strašna gnjavaža u životu
mora da je grozna gnjavaža u životu
Mora da je jeziva gnjavaža u životu
doživjeti stotu

Krmelja jutra na Kavkazu, tamo
budite vječni, lijepi, feš
Moj kofer skidaj, idite samo
proteza duši, make up na leš


Lova

Lova
zveckaju vjekovi, bez buke
Lova
glupa Crvenkapo, iz bajke

Ti još ne znaš da su vuk i lovac
kopilani jedne iste majke

Hej, obriši suze

Lova
svijet crven i žut, tra-la-la-la
Lova
Juda još prodaje Hrista, nisi znala?

I ti bi naivno, kao Sneguljica
zaspala sama sa sedam budala

Hej, hej, ne plači
deset je, kreni kući

Slušaj, cigani pjevaju
ne idi, vani je kiša
ni ja ništa ne razumijem

Hej, biće bolje
biće puno bolje


Tramvaj kreće (ili kako biti heroj u ova šugava vremena)

Čini se, da nisam princ iz tvoje bajke
čak ni paž
al' ovo nije doba Romea i Julije
to znaš

Ja nemam, ni zmaja, nemam bijelog konja
nemam mač
ni iza sedam gora, iza sedam mora
ništa baš

Tramvaj kreće

Ti sanjaš, dlakavo muško, lude strasti
krv i znoj
u dvoje istorija, Ričard Lavljeg Srca
samo tvoj

Danas od četiri, šest i osam
tvoj junak
gine i zadnjim dahom tvoje ime
šapuće u mrak

Reci, reci mi, ti prepametna
reci, reci mi, dušo prezelena
kako biti heroj u ova šugava vremena?


Hotel, motel

Ni tvoj akcent, ni parfem, ni glas
ni tvoje ime, ništa ne znam
Odveć brzo i hotel i ključ
i hladna soba i buđenje u osam

Pričaj mi, reci bilo šta
pričaj mi, samo sad ne šuti
Pričaj mi, jer tek sam stigao
Bosna Expressom i njena slika sa mnom

I jedna slika, skoro bijela sličica
miris čaja od jasmina
Bijeli konji, ona i ja
i maslačci gore u brdima

Pričam ti o njoj, mada nisam htio
Pričam ti o njoj, tek sam stigao
Bosna Expressom i njena slika sa mnom

Hotel, ne podnosim hotel, motel
mrzim hotel i ovu ljubav, hotel, motel


Pjesma mom mlađem bratu (iz Niša u proljeće '78)

Grad Niš, Ludvig van, peta simfonija
Kraticom u raj, nikad stić
ovako cijepljen protiv rijetkih infekcija

Drema noć, lažljiv mak
Spi li smrt, u ovaj mahnit sat?

U, u, u šapuće mrak

Loš dan, kako si
moj mlađi brate? Kiše do neba
Ostaćemo sami, ti i ja
u svijetu kome rod i ne treba

Pritišće san, ljepljiv i jak

Grad Niš, loš dan
moj mlađi brate, ovdje kiši do neba


Čudesno jutro u krevetu g-đe Petrović

Dobro jutro, Petrović Petre
dobro vam jutro, vječiti lafe
Bilo je jutros i malo stare vatre
onako sneni prije kafe

Dobro vam jutro, Petrović Petre
dobro jutro, šta ste noćas snili?
Ljeto, avgust, naivne švabice jedre
'62-'63 kad ste mlađi bili

Al' ja da vam kažem
sve u finu materinu
vaš san je ukakan
vaš dan dosadan

Baš me briga svakako
sve vam mogu reći mirno
mene niko i onako
ne uzima za ozbiljno


Mogla je biti prosta priča

U stvari ordinarna priča, kao Pepeljuga
telefon, krevet, malo pića i zaplet i poruka
I sve je moglo sasvim tako biti, da nije ritam brz
već bi se snašli i ona i ti, uz valcer, tango i bluz

Mogla je biti prosta priča, fina, duhovita
malo žurskog kiča i lagana muzika
I sve je moglo samo tako biti, doš'o bi, proš'o bi fol
već bi se snašli i ona i ti, al' ne znaš plesat' rock and roll

A to je baš prosta stvar i vi ste baš zgodan par
probajte, baš prosta stvar
(Brže, brže, brže)
(Veselo, veselo, veselo)
(Igraj, igraj, igraj, igraj)


Ha, ha, ha

Moje je ime, šef tamne strane mjeseca
gospodar muha, ljubavnik kurvi i kraljica
Na mojoj vatri pohuju ratove, pikantne jeze za boje i krstove
Uz ples, i sve uz ples

U mojoj kadi plešu krstarice
marinci pjevaju ruske pjesmice
veselje svud
Ha, ha, ha, hahaha

Baš nešto gledam, apsolutno bezvezno
nešto je trulo u državi Danskoj i bolesno
U mom TV-u kaplari lumpuju, hljeba, igara gladni zevaju
Uz ples, i sve uz ples

Ponekad na uho šapnem papama
Bog il' je s' vama ili je sa nama
veselje svud
Ha, ha, ha, hahaha

Svi marš na ples
Šubi dubi dubi da, laj, laj, laj
                                 

Zažmiri i broj

Još samo minut, reci sretan put
bilo je lijepo, čemu suze uzalud?
Jer avantura, je avantura

Pravila ovih igara
ni jedan kec iz rukava, ni san
i nikakav ozbiljan plan

Ne telefoniraj, ne kucaj noću, ne pati
izgledaj nonšalantno, pazi na šminku i shvati
Da avantura, je avantura

Jer tako stoje stvari
uzimaj ili ostavi, na dan - dva
ništa ozbiljno - ti i ja

Zažmiri i broj do sto
Kad otvoriš oči, biću daleko


Pristao sam biću sve što hoće

Pristao sam, biću sve što hoće
evo prodajem dušu vragu svome
I ostaću samo crna tačka
poslije ove igre, kad me slome
kad me mirno slome

Mislio sam da se zvijeri boje
ove vatre koja trag mi prati
i to sam mislio
A sad nosim kako mi ga skroje
po meni se ništa neće zvati

Zablude sam, evo, prestao da brojim
nemam kome da se vratim kući
Dokle pjevam, dotle i postojim
prijatelji bivši, prijatelji budući
pamtite me po pjesmama mojim

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma