20. 5. 1977.

Smak - Crna dama

PGP RTB - LP 55-5307
Datum rezanja vinila: 20.05.1977


1. Crna dama

muzika R. M. Točak, tekst M. Glišić, arr. SMAK
2. Stvar ljubavi
muzika R. M. Točak, tekst M. Glišić, arr. SMAK *
3. Domaći zadatak
muzika R. M. Točak, arr. SMAK *
4. 'Alo
muzika R. M. Točak, arr. SMAK *
5. Tegoba
muzika M. Petkovski-Miki, arr. SMAK *
6. Daire
muzika R. M. Točak, tekst M. Glišić, arr. SMAK *
7. Plava pesma
muzika R. M. Točak, tekst M. Glišić, arr. SMAK *

* arr. SMAK
B. Aranđelović
R. Mihajlović-Točak
Z. Milanović
M. Petkovski-Miki
S. Stojanović-Kepa

Producent: Martin Levan
Snimatelj: Dave Harris
Asistent: Nigel Green
Dečko za sve: Perry Morgan/Little Mick
Ploču rezao Harry Fisher, DECCA Co.
Gudački kvartet "HARMONIUM QUARTET"
Prva violina: Pat Nalling
Druga violina: John Knight
Viola: Brian Mack
Violončelo: Ben Kennard
Udaraljke: Maurice Pert

Boris Aranđelović: Glas
Radomir Mihajlović-Točak: Gitara
Zoran Milanović: Bas
Miodrag Petkovski-Miki: Klavijature
Slobodan Stojanović-Kepa: Bubnjevi i udaraljke

Radomir Mihajlović-Točak: Muzika osim 5, Miodrag Petkovski-Miki
Mirko Glišić: Tekstovi
SMAK: Aranžmani
Snimano i miksovano u "MORGAN" studijima, London, tokom aprila 1977.
tekstualno obogaćenje PETAR POPOVIĆ
Art direction
Photo / design: Dragan S. Stefanović, 1977
Photo model: Atlanta

Recenzent: A. Pilipenko
Glavni i odgovorni urednik: Dragiša PETKOVIĆ



Crna dama

Možda nisam ja k'o Apolon lep
crna dama zna al' voli moj džep

Viski i bunde i ruž i nobl svet
haljine duge i lov afera splet
kako da prekinem to i pobedim zlo
moćna i raskošna crna damo

Dobio sam mat u igri sa njom
izgubio sve i novac i dom

Krvave usne i bol i revolver
tužna i gluva je noć a prazan skver
želim da pucam u nju i prekinem sve
klečim dok duša mi vri al' nemam snage


Stvar ljubavi

Da l' je to modni krik
ljubav da menja lik
ali ja volim je
i ne znam za drugu reč
jer je ta reč srca mog

Kada ti osetiš
u grudima slatku bol
voliš je, znaj, voliš je

Zašto te žari plam
i nikada nisi sam
ona je tvoje ja
u očima tvojim sjaj
reci to sam, slobodno

Ako njen tone brod
i otme je Karter plav
svoju joj ruku daj
ne stidi se ti zbog njih
smej se, smej u ljubavi


Daire

Negde iz daleka
čuju se daire
mesečevom rekom
dolaze cigani
negde iz daleka

Izvire u oku sjaj
da li je java il’ san
daire dajte mi vi
navire pesma u meni

Fenjeri se pale
vatra je u ljudima
orošene lale
leže na grudima
fenjeri se pale

Ako umrem sada
kupite daire
svirajte mi tiho
ali me nje pazite
ako umrem sada


Plava pesma


Kako je drag tvoj lik
nežan i plav buket
upijaš moju moć
i ja sam tako slab

Vežeš mi oči
i telo mi lomiš
ljubav je zločin
jer ne znam ni ko si

Muči me ko si ti
šeboj il' žut leptir
zaželim krila let
al' tonem jako slab

Očajan ćutim
i gledam u prazno
ljubav je zločin
jer ne znam ni ko si

Veče, uzdah, šapat, zov
gubim se u bolu svom

Kako je drag tvoj lik
nežan i plav buket
zaželim krila let
al' tonem jako slab

Vežeš mi oči
i telo mi lomiš
ljubav je zlocin
jer ne znam ni ko si

Veče, uzdah, šapat, zov
gubim se u bolu svom
gubim se u bolu svom
gubim se u bolu svom


Oglasiše se u proleću neizvesnom, vesnici Predodređenog. Neka se zna do Nepovrata, neka se vidi do Dedogleda i dalje, mnogo dalje, neka se nikada ne zaboravi. Dok je Živog na Zemlji. Dok je Dobra i Zla u nama. Dok je Boje i Zvuka.
Na Jugoistoku Plamti! Iz Prokletstva, Iz Šljivika, iz Ruku žilavih, iz Praha Nerasutog - Vatra Nebu u pohode. Slična detinjim snovima, što se godinama sanjaju ali nikada i ne odsanjaju, ogromna i čudesne snage.
Od nje Zvezde sijaju. Osvetliše se staze Srca. Bljesnu.
Taj dosuđeni život ljudi odžive daleko jedan od drugog: često poput zvezda što putuju bez susreta. Zašto su bezmilosna Raskršća životna? Od ishodišta do kraja, od želje do nemoći, od Prekkazanija do Jude: razgrađivati, ostavljati, prepuštati. Silom Greha od postanka Zemlje i Neba do poslednjih Konjanika Apokalipse u ribnjaku Gavranova.
Neka Gori.
Neka Bukti.
To je tren, među svim najkrasniji, kad je sve tako nestvarno. Sve Prozračno, sve Nečujno, sve Bestelesno. Uzvišeno, a Neponovljivo.
Sve zamršeno u poroku Stvaranja.

Star? Mlad. Večan?

Tada je Zemlja nepomična. Neizmerne su kosmičke daljine. Što se nikada ne odmara - to su Sunce i Mesec.
Uvek su postojala Bespuća koja su tražila nove Prometeje, vatre što su trebale goreti, vode što su morale imati brzake, vazduh što zauvek odeli Nebo od Grude.
Njihovi su vekovi a samo su beli oblaci večni.
Vreme prolazi a ipak je jedino što uvek ostaje.
Kad se zvezde rađaju Nebesko je veselje beskrajno. Mesec je svedok nemi.
Bezrečni tajne čuvaju. Skriveno je toliko neobjašnjenog.
Odgonetnuti Piramide, saznati šta su Kefren, Keops i Mikeron želeli da zauvek skriju. Otkriti Spartakove moći: kako se iz Pakla kreće. Spustiti se do plavetnila Atlantide i na trpezi Prastaroj nazdraviti izgnanicima sreće. Oglasite se Oci i Vi, premudru Maji.
Ići dalje. Dalje od Određenog.
Preko Granica što međaju.
Preko nepremostivih reka, pesputnih planina, prokletih daljina. Do samog Smisla i dalje. Za dug let potrebna su velika krila.
Na Svetoj gori sedam poslednjih Isposnika naš dug otplaćuju.
Odisejevi potomci nestaju brodeći preko misterija karipskih talasa.
17. maja 1977. godine u susret Beskonačnosti uzletela je desetohiljadita veštačka letelica.
Sve je manje zvezda.
Sudbinu progoniti, vraćati se poreklu. Svoj Udes ispuniti - znači biti na putu Večnome. Nestati a prolaznost izbeći.

Otvoriše se Prostranstva.
Ohrabren pođoh da berem Zvezde.


Smisao se javlja u znaku Začetnika

Nije dobro biti nesrećan ali je dobro ako ste nekada bili nesrećni. Znam da pravi saveti dođu uvek prekasno, no, ipak: muzika je slika duše.
To valja znati i na početku i na samome kraju.
Teško je sve terete na cilj izneti.
Ali, ako se veruje u skrivenu snagu, ako je iskrenost iza svega - valja se boriti, istrajati. To je sveta dužnost. Planinu će pomeriti samo onaj koji je na početku kamenje pomerao.

Samo onaj koji je naučio da gubi i da se odriče znaće da pobedi a ne izgubi dostojanstvo iskonsko.

TOČAK


Ispunjava u znaku Blagog

Na sredokraći brda, drvo ukleto.
Usamljeno raste, pustarom okruženo, ponekad se samo vetrom povija.
Ko za njim potegne, ko se tu nameri - sutra ne doživi.
Oko njega strašni zaseda sud.
na vagu pravde stavih teret svojih strasti. Izgubih.
Odbačen, izgubljen pođoh sa poslednjeg dna.
Nisam se dvoumio... Sreća je neizvesna a dužnost večna.
Ukleto da si drvo.

Nadvladaću te!

BORIS


Obraduje u znaku Vedrog

Jedno veče dok sam bio opijen rekom detinjstva, vetar mi donese glas bubnja iz daljine.
Zgrabih znamenje mojih predaka i odgovorih. Pesma se u noći rodi.
Od tada, svake večeri ptice ućute i slušaju pesmu nepoznatih ptica i večnih beskućnika.

Mrakom nestane muk, počinje muzika.
Ona vodi ka dubinama duše.

KEPA


Dopušta da se sagleda u znaku Prividnog

Rad se vraćam u kraj mojih početaka.
U povratku glavom mi lutaju oni koje samo vetri vraćaju u zavičaj.
Ponovo primećujem da se loši ljudi i dalje drže skupa, čak i tako se mrze. U tome je njihova snaga.
Dobri ljudi su osamljeni i to je njihova slabost.
Ipak, dok stvara svoje delo čove mora da je sam.
Kasnije, na svečanostima nebeskim, stvaralac se ogrće plaštom zaborava.

Njegovo delo ide dalje.

ZORAN


Završava u znaku Mirnog *

Tog čoveka volim.
Pisao je pesme, slao ih zaljubljenima, suviše zanesenim, i u njima ih savetovao da svoje vreme posvete malo više negovanju božura.
Kada ga oslovljavahu, ćutao bi.
Upirao je samo pogledom za daljinama.
Jednog dana, kada saznade sve istine što ga ikada interesovaše, ne preosta mu ništa drugo no da sedne na ivicu druma i glasno zaplače.
Bez sreće da ste daljine!
Jer posle ovog života ne ostaje ono što smo skupili već ono što dadosmo.

Njegov put je najduži jer mu cilj pravi dana nema.

MIKI

* uzeto iz Knjige Preobražaja
I-Kinga
kineskog pesnika i filozofa koji je živeo krajem XV veka pre Hrista


RADOMIR MIHAJLOVIĆ - TOČAK
gitare, 27
gitare: FENDER STRATOCASTER i GOBSON LES PAUL
pojačala: MARSHALL i FENDER

BORIS ARANĐELOVIĆ
glas, 28

SLOBODAN STOJANOVIĆ - KEPA
bubnjevi, udaraljke, 26
LUDWIG S

ZORAN MILANOVIĆ
bas gitara, 24
gitare: FENDER PRECISSION BASS i FENDER JAZZ BASS
pojačala: AMPEG i FENDER

MIODRAG PETKOVSKI - MIKI
instrumenti sa klavijaturom, 25
arsenal: STAINWAY klavir, WURLITZER i FENDER RODES el. klaviri, STRING MELOTRON - ROLAND, HAMMOND C 3 orgilje i mini MOOG, KLAVINET D6

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma