25. 2. 1985.

Film - Signali u noći [^] [~]

Jugoton - LSY 63226
Datum rezanja vinila: 25.02.1985


1. Rijeke pravde (4:58)
2. Sestra noć (4:08)
3. Signali u noći (5:25)
4. Pjevajmo do zore (3:58)
5. Osmijesi (3:51)
6. Njeno ime je tajna (5:45)
7. Nevidljivi prsten (4:59)
8. Gorim u vatri (4:50)



U ljeto osamdeset četvrte iskrcali smo se na otoku Olibu i istovarili s broda dvije tone muzičkih instrumenata i elektronske opreme. Ljudi su nas pitali: "Što ćete sa svim tim?" Odgovorili smo: "Pravit ćemo ploču!" I to smo radili narednik četrdeset dana i noći. Bilo je prekrasno. Sunce, more i nebo iznad Oliba začarali su nas pa su se počele rađati pjesme, drugačije od svega što smo radili do tada. Kasnije smo se mjesecima trudili da ideje nastale na našem romantičnom otoku prenesemo na magnetofonsku vrpcu u zagrebačkim studijima. Lišće na drveću je crvenjelo, a mi smo postajali sve blijeđi, snjegovi su padali i otapali se, a mi smo se borili s tranzistorima i decibelima. Naš producent Nick van Eede je dva puta došao iz Londona i otišao, a mi smo ostali. I dok se svijet polako okreće, došlo je proljeće, naš novi album konačno je gotov. Što smo stvorili? Nadamo se ljepotu. To je ono što želimo podijeliti s vama.

Grupa "Film" su:
Dražen Šolc - bubnjevi, udaraljke, ritam mašine i vokali
Jurij Novoselić-Kuzzma - saksofoni i klavijature
Max Willson - električne i akustične gitare, vokal
Marino Pelajić - bas, akustični bas i vokal
Jurislav Stublić - vokal, glazba i tekstovi

Aranžmani: Film

Tokom rada na albumu surađivali su:
Davor Slamming - električne i akustične gitare, plinska peć i moralna podrška
Massimo Savić - solo gitara u 2,3,8, ženski vokal u 3,8, idejno rješenje vokala u 8 i bas linija u 2
Ljerka Šimara (HNK) - harfa u "Sestra noć" i "Signali u noći"
Blaženka Cigić-Milić (HNK) - sopran u "Sestra noć"
Denis Konir - truba
Nikola Santro - Trombon
Cintija Ašperger i Dubravka Osojić - vokali u "Pjevajmo do zore"

Prva faza snimanja obavljena je u klubu "Kulušić" pomoću mobilnog 24 kanalnog studija i u Režiji 4 RTZ.
Ton majstor: ing. Mladen Škalec i ekipa "Crni orao"
Nasnimavanje i miksanje obavljeni su tokom jeseni i zime 84-85 u studiju "SIM", Zelengaj 57, tel. (041) 436 702.
Ton majstori: Vladimir Smolec i Dragan Čaćinović

Nick van Eede producirao je 4 i 5, dok je produkcija ostalog materijala zajednički rad grupe "Film".

Photo i design omota: Danilo Dučak, Zagreb

Hvala: Kristi Skorpanić, Petru Nosiću, obitelji Telesmanić, svim Olibijanima, Poljoprivrednoj zadruzi Olib, proizvođačima plemenitih vina "Mate" i "Stari ribar", Smoli, Čaću, Senki, Uni, Roku, psu Milanu, Slami, Siniši Papundeku, Josipu Mrzljaku, Ivani, Danilu i svima onima koji su na ovoj ploči ostavili dio sebe.

Muzički urednik: Siniša Škarica
Glavni i odgovorni urednik: Dubravko Majnarić



Rijeke pravde

On, tužni trenutak
kuca na moja vrata
Neću mu reći zdravo
neću ga pustiti za stol

Predugo smo bili skupa i dobro ga znam
i zato otiđi, tužni trenuče
ne boj se, ne ostajem sam

Vojnik ima lice dječaka
 dok piše pismo kući
i slaže, slovo na slovo
za svoju djevojku

Sjećaš li se, draga moja, kad smo bili skupa
i ljubili se pored rijeke
Čekaj me, dolazim

Rijeke pravde, dolaze
kakve nam darove donose
Rijeke pravde izliće se
cijelom zemljom proljeće

Neću, gledati nazad
više se ne okrećem
Ja gledam u sutra
i to priznajem

Moje su riječi tako smijesne
moje su riječi slabe
al' moram ti reći, tko kuca na vrata
tko nam dolazi


Sestra noć

Sestro noći, raspleti kosu
lezi dole u postelju od trave
Sestro noći, dolazi ti dragi
hajde, spremi se, svjetiljke upali

Gledaj me kako jurim, na sastanak s’ tobom
u jednom koraku, pet koraka pravim
Čizmama od sedam milja, preskačem daljine
pogledaj me samo, odozgo sa visine

Tko te učinio tako lijepom, sestro noći
tko je stavio zvijezde u tvoje tamne oči
pamtiš li mu lice, da li si ga znala
molim te, pokaži mi ga, da mu kažem ‘’Hvala’’

Draga sestro noći, gdje da naslonim glavu
ako ne na tvoje ramenu, u tvom zagrljaju
Imam stotinu pitanja, na koja ljudi ostaju njemi
ali ti znaš sve, ti mi odgovori


Signali u noći

Mrezama za ljude, mamcima za ribe
privukla si me
Okovima od zlata, rukama oko vrata
konopcima ljubavi

Svezala si me, radosti draga
okovima od zlata, rukama oko vrata
konopcima ljubavi

I sad hodam kao mjesečar
po zlatnoj stazi što na vodi sja
ostavljam svoj čamac, da potone do dna

I trčim po vodi, mokrih stopala
u svjetioniku nasred mora
tvoji signali u noći:
‘‘Dragi, kada ćeš doći?’’

Mrežama za ljude, mamcima za ribe
vezani su ljudi svi
Oni dišu kao jedan, čitav svijet je svezan
konopcima ljubavi


Pjevajmo do zore


Vi, prekrasni ljudi
sa vama mogu, cijelu noć
biti budan i sanjati na nogama

Vi, prekrasni ljudi
vi ste sve, što imam ja
Ne znam gdje je moja draga
noćas spavala

Pjevajmo do zore

Evo, dolazi zora
na zlatnim stopama
Ti kucaš na moja vrata
a ja ti otvaram

Uzalud saginješ glavu
sve ti vidim, u očima
Znam da više nisi dijete
već žena koja tajnu zna

Ti si žena koja tajnu zna
ja sam žena koja tajnu zna…

Noćas sam najljepši na svijetu
divno je pjevati u zboru
U gomili veselih drugara
čekati zoru


Osmijesi

Šta je to, na licima ljudi
što im daje hrabrosti
To ste vi, to ste vi
divni osmijesi
široki prkosni
(hrabri, ponosni)

Zapalio sam se nasred ulice
gorim kao prskalice
Nestale su jučerašnje kiše
znaš li tko ih smiješkom briše

To si ti, to si ti
moja radosti
Radosti, to si ti
o radosti

Nemoj reći: ‘’Ne’’, reci: ‘’Volim te’’
i pašću na koljena
ali neću prestati da se smijem
skakaću do oblaka

Do tvojih prozora
moja lijepa dragana
Evo ti, umjesto poklona
milion osmijeha
Čuješ li kako dolazi vjetar
sa sto na sat
Da bi znali koliko je sati
ne moramo gledati na sat


Njeno ime je tajna

Hajde, sjedi, druže i dobar dan
nitko nije otok, zar ne, nitko ne može sam
Neka čaša padne, neka pršti staklo
oni traže da pjevamo tiše
Makni tu bocu, dalje od mene
dosta je, ne mogu više

Pijan sam od ljubavi
od tog slatkog vina
Moja ljubav je skrivena
njeno ime je tajna

Daj, izađi mama, nahrani ptice
izađi u vrt, oče, nahrani pse lutalice
Vama treba netko nježan i drag
žao mi je, ja nisam taj
Bilo je lijepo, odlazim od kuće
još jedan poljubac za kraj

Drži taj svoj volan, gledaj cestu ispred sebe
stavi ciglu na gas i ne očekuj odgovor od mene
Do kojeg grada idem, kome šaljem pisma
bez adrese, bez marke, bez riječi
Ne pitaj me ništa, drži taj svoj volan
to je sve što ti mogu reči

U redu, u redu, znam da si tu
sasvim stvarno uz mene, a ne u snu
Do kojeg grada idem, kome šaljem pisma
bez adrese, bez marke, bez riječi
Kome pišem pjesme, ako ne tebi
to je sve što ti mogu reći


Nevidljivi prsten

Noćas je zrak pun čežnje
i vjetar, čarlija u mojoj dusi
Muzika svira pjesmu koju volim
ljubavnici plešu u dvoje

Oženjeni i neoženjeni
svi su noćas zaljubljeni
Samo ja stojim u sjenci
i ne mogu da se pokrenem

Nevidljivim prstenom
sam zaručen
Nevidljivim prstenom
vezan zauvijek

Obriši suze, djevojčice
sreća te čeka
Tražila si mi samo cigaretu
a ja sam ti dao i vatre

Ostani u svome gradu
nađi svoju sreću
Jer ja pripadam nekom drugom
a to nisi ti


Gorim u vatri

Neko se čudo, desilo sa mnom
gorim u vatri
Sunce na nebu, mjesec i zvijezde
gore u vatri

Jesenje lišće na drveću i zemlji
gori u vatri
Crvene boje kroz oči moje

Lica ljudi, koje smo sreli
gore u vatri
Tvoja ruka u mojoj ruci
gori u vatri

Probudi se, naši snovi
gore u vatri
Došlo je jutro, jutro je crveno

Svjetlosti, sijaj kroz mene

Čudo ludo, je u meni
gori u vatri
Sunce na nebu, mjesec i zvijezde
gore u vatri

Crvene boje, kroz oči moje
gore u vatri
Došlo je jutro, jutro je crveno

Нема коментара:

Постави коментар

SLOVO PO SLOVO

[*] premijerno na netu
[^] prethodno samo neki od tekstova na netu
[~] takođe i na omotu albuma